Astianpesukoneen käyttäjät, auttakaa!
Olin illalla ottamassa puhtaita eilen pestyjä astioita koneesta kun huomasin että lasit olivat ihan himmeät ja juovaiset. Pesin koneellisen uudelleen ja lika ja sameus oli yhä juomalasien pinnassa. Myös lautaset olivat juovaisia ja tahmeita.
Huuhtelin suodattimen ja suihkuvarret mutta ei niissä kyllä likaa näkynyt joten tuskin siinä oli vika. Mutta missä sitten? Miksi kone ei ollut pessyt kunnolla ja jätti kirkkaat huuhdellutkin lasit sameiksi???
Kommentit (10)
Sinne, kun laittaa reilusti suolaa, niin avot kun tulee kirkkaita astioita. Heti, kun suola loppuu, niin astioihin jää valkoisia laikkuja.
Vierailija:
Sinne, kun laittaa reilusti suolaa, niin avot kun tulee kirkkaita astioita. Heti, kun suola loppuu, niin astioihin jää valkoisia laikkuja.
Tietysti kyseessä on astianpesukoneille tarkoitettu suola eikä mikään pan-suola :-) t: 3
Ei sitä ainakaan normaalisti tarvita sitä pehmennintä.
- säädä kirkasteen annostusta pienemmäksi
pesin koneen koneenpuhdistusaineella. Sen jälkeen ollut kirkkaita astioita
Suurin osa on maitolaseja, jotka on kyllä huuhtastu ennen koneeseen laittamista. Aina ennen on tullut puhtaiksi, siksi olen nyt niin hämmentynyt.
Jauhemaista pesuainetta on aina käytetty.
Tuota kirkasteen vähentämistä voisin vielä kokeilla, ettei tarviis ruveta taas käsin tiskaamaan.
-ap
Koneen alasiivilä ei ollut kunnolla paikallaan. Olin siis puhdistanut astianpesukoneen siivilät ja laittanut ne huolimattomasti takaisin paikalleen. Ongelma hävisi, kun napsautin siivilät kunnolla kiinni.