Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan töissä vanhainkodissa/vanhusten palvelutalossa

Vierailija
04.10.2007 |

Kertoisitko työstäsi, sen hyvistä ja huonoista puolista, miten pitkään olet työtä tehnyt ja koulutus? Palkka?

Minulle tarjottiin töitä palvelutalosta joka on myös vanhainkoti. Olen suuntautunut lähihoitajan ammatissa aikanaan vanhustyöhön mutta päivääkään en sitä ole tehnyt harjottelujen lisäksi ja on päässyt unohtumaan mitä se on. Suuntauduin nimittäin myös vammaistyöhön ja sitä olen tähän päivään asti tehnyt.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on raskasta vuorotyötä. En suosittele!

Vierailija
2/4 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa työtä.

Kiitollisia asiakkaita/asukkaita. Mukavaa leppoisaa työtä. Ainakin tässä palvelutalossa.

Neljäs vuosi alkaa....=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät on jaettu eri tiimeihin, joiden sisällä työn raskaus vaihtelee aika paljonkin. Nykyään palvelutaloissa asiakkaat ovat yhä huonokuntoisempia, moni olisi ihan jo laitospaikan tarpeessa, mutta kun paikkoja ei ole. Lisäksi on hyvin paljon psyykkistä/alkotaustaa, joka tuo omat ongelmansa.

Meillä tehdään siis vuorotyötä, aamua/iltaa. Yövuoroja ei onneksi tarvitse tehdä, jos ei halua. Enkä minä halua. Iltaisin ja viikonloppuisin meillä ainakin vastaat yksin koko oman tiimisi asukkaista ja kyllä se usein kiirettä pitää.

Omahoitajuus teettää myös muitakin töitä kuin vain sitä " perushoitoa" . Teet itse hoito-ja palvelusuunnitelmat, hoidat lääke-ja reseptiasiat, lääkäriajat, olet yhteydessä esim. edunvalvojiin, täytät Kelalle hakemuksia j.n.e. Ja toki omaisten kanssa olet tekemisissä, jos niitä on.

Meillä on aika laidasta laitaan ihmisiä, mutta paljon jo aikaa vieviä ja raskaita hoidettavia...sitä vaipanvaihtoa ja haavahoitoa kyllä tuossa talossa riittää.

T; lähihoitaja, joka myöskin suuntautunut alkujaan vammaistyöhön. Nyt palvelutalossa ollut 1,5v.

Vierailija
4/4 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja reilusti myönnän, ettei vastaa lähellekään työn raskautta/vaativuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi