Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävitkö HIV-testissä ennen avioliittoa?

Vierailija
04.10.2007 |

Kuinka moni käy sp-testeissä ennen kuin alkaa seurustelemaan vakavasti ja kumi jätetään pois. ?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut testattiin aika pian sen jälkeen kun aloimme seurustella (olin menossa USAan töihin). Naimisiin mentiin 8 vuoden seurustelun jälkeen ja pian sen jälkeen tulin raskaaksi.

Vierailija
2/16 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä on otettu hiv-testit useampaankin kertaan, esimerkiksi lapsettomuushoitojen yhteydessä. samoin kävimme tahoillamme seurustelun alkuvaiheessa HIV-testissä.

Mä en pidä ihmistä lutkana, jos harrastaa seksiä satunnaisen suhteen kanssa ilman kondomia. Sen sijaan pidän häntä täysin vastuuttomana ja naiivina. Ihmetyttää kuinka moni mies tai nainen siihen suostuu. Just oli tänään lehdessä juttua siitäkuinka kohdunkaulansyövät yleistyvät, koska nuoret naiset sairastavat klamydiaa. Sen siitä saa kun ehkäisyvalistusta vähennettiin lamavuosina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen verenluovuttaja.

Vierailija
4/16 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

parin kuukauden jälkeen kyllä, kun raskauduin ja ko. testi tehtiin automaattisesti

Vierailija
5/16 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin oltu yhdesä jo 13v kun mentii naimisiin. Onneksi en ole nykyään sinkku, sukupuolitaudit on järjettömästi lisääntyneet.

Vierailija
6/16 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kondomin poisjättämistä en käynyt, koska olin käyttänyt kumia säännöllisesti ja edellisen ei-kumittoman suhteen jälkeen olin käynyt testeissä.

Vierailija
7/16 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin luovutettiin usein verta, joten myöhempikin tartunta olisi ilmennyt jossain vaiheessa.

Vierailija
8/16 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme olleet naimisissa miehen kanssa yli 8 vuotta ja ensimmäistä kertaa seksiä avioliitossa kummaltakin.

Lapsia syntynyt 4kpl.

Terveydenhoitaja ei ole koskaan otattanut mulla. Sanoo vaan joka kerta että sulta ei tarvii, kun olet saman miehen kanssa ollut aina.

Vierailija
9/16 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan siinä vaiheessa minun mielestäni pitäisi käydä testeissä kun seurustelu muuttuu vakavaksi ja kumi jää pois. Siinä vaiheessa kun naimisiin sitten edetään, se on minusta turhaa (tai siis eihän testeissä käyminen turhaa ole koskaan, ja niissähän kannattaisi käydä vaikka kerran vuodessa säännöllisesti). Tarkoitan asiaa parisuhteen kannalta, että jos naimisiin mennessä pn syytä epäillä, että toinen on saanut tartunnan vakavan seurustelun aikana, niin kannattaako siinä naimisiin edes mennä?

Tai jos sellaisen tartunnan on voinut jompikumpi osapuoli saada ennen naimisiin menoa (mutta siis kuitenkin tämän vakavan seurustelun/avoliiton aikana, joka nykypäiväne edeltää miltei kaikkia avioliittoja), niin voi sen sitten saada ihan yhtä hyvin papin aamenenkin jälkeen.

Testeihin ennen kuin kumi jää pois! Sen jälkeen pitäisi luottamuksen jo pelata suhteessa.

Vierailija
10/16 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis siinä vaiheessa, kun kumit jätettiin pois tai siis ennen sitä, käytiin molemmat testeissä. Minusta kaikkien tulisi toimia näin ja hyvähän se olisi selvittää ne muutkin taudit, esim. klamydia voi olla oireeton, mutta aiheuttaa lapsettomuutta.

Vierailija
11/16 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin, koska mies hyppäsi salarakkaan luona

Vierailija
12/16 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden aikana on testattu.

Vierailija
13/16 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynyt. Ei ollut aihetta. Asia, josta voin olla suht tyytyväinen!

Vierailija
14/16 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten mulle riittää tuo 2-3 kertaa vuodessa testaus :)

Suosittelen tuota muillekin, joille oma terveys sen sallii :)

Vierailija
15/16 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei meiltä hiv-testejä otettu, pelkkä lääkärintarkastus riitti muttei siinäkään oikein mitään loppujen lopuksi tarkastettu. ihan ajanhukkaa koko homma. en muista miks ei niitä hivejä otettu, multa oli se otettu raskauden takia niin ehkä se oli syynä.

Vierailija
16/16 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai oikeasti th voi jättää ottamatta. Säästöähän se olis jos ei yhdeltäkään lestalta otettais sitä koetta, mutta ei sitä kyllä silti niin sais tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan