Gallup: Mitä olisit halunnut lahjaksi odottaessasi?
Kaverini on raskaana, hän on ystäväpiirimme ensimmäinen tuleva äiti ja haluaisimme muistaa häntä jollain lahjalla. Ideat kuitenkin vähissä ja olisi kivaa ostaa jotain sekä äidille että tulevalle lapselle... En usko että ystäväni pitäisi esim. hieronnasta tms. hoidoista. Mitä Sinä olisit halunnut? Kiitos!
Kommentit (6)
En raaskinut itse ostaa, ja kävin sitten aina kirjastosta lainaamassa. Vaikkei minulla ollut mitään erityistä vaikeutta tai epätietoisuutta ensimmäisen lapseni hoitamisessa, silti katsoin vauvakirjasta tuhat ja yksi asiaa: raskauden vaiheita, synnytysjuttuja, yksityiskohtia vauvan hoidosta kuten koska kynnet leikataan yleensä ekan kerran yms.
Ajattelimmekin kavereiden kanssa tehdä vähän lähempänä vauvan syntymää juuri tuollaisia " lahjakortteja" , nyt olisi kuitenkin kiva antaa joku konkreettinen lahja...
ristiriidassa Suomessa annettujen (mm. neuvola-) ohjeiden kanssa. JA niiden painotukset voi joskus olla kovin erikoisia.
vaikka niitä mulla olikin, kyllä raskausaikana olisi voinut lukea vaikka 10 vauvakirjaa! Hyviä mun mielestä oli silloin kun olin raskaana (98, 01): Hofsten&Lidbeck: Lapsi, käsikirja vanhemmille, ja Stoppard: Vauva - hedelmöitys, raskaus, syntymä. Toki varmasti nykyään on kamalasti lisääntyneet nuo vauvakirjat, omista raskauksista jo niin pitkä aika!
nettiaikana tosin netistäkin löytää tietoa, mutta sellaisen olisin halunnut kirjaversiona
" tulen pesemään ikkunat ennen vauvan syntymää" " leivon pullaa vierasvaraksi pakkaseen" " tuon lempiruokaasi, kun kotiudutte sairaalasta" ymym... Eli pieniä huomionosoituksia vauva-arkea helpottamaan :).