Pyyteletkö anteeksi, jos kotisi on sotkuinen ja sinne tulee vieraita?
Kommentit (19)
Eihän sinne törkyyn ole pakko ketään päästää :)
jos on siis oikeesti sotkuista. mä ainakin ottaisin vähän itseeni, jos kävisin kylässä, jossa ei oo mun tuloa sen vertaa arvostettu, että ees suurimmat paskat olis korjattu veke.
eli jos meille tulee vieraita enkä oo ehtinyt siivota, oon oikeesti pahoillani. johan siinä jengi luulee, että meillä in AINA sotkuista...
Joka kerta sama nöyristely ja anteeksipyytely, kun ei ole siivottu, vaikka joka hemmetin paikka oli ojennuksessa. Mistä ihmeestä tuommoinen pakkomielle voi tulla? Siskoni tekee tuota edelleen ja anteeksipyytelee jopa minulta heidän sotkujaan. Niin kuin minua nyt kiinnostaisi missä järjestyksessä muiden kodit ovat, riittää kun yritän pitää omani pystyssä.
talo elää tavallaan ja vieraat kulkee ajallaan!
Sinänsä rakastan yllärivierailuja! Ei tarvitse etukäteen huushollata, koska se nyt kuuluu asiaankin, että jos menee ilmoittamatta kylään, siellä ei ole paakelsia pöydässä ja seinälistoja puunattuna.
SIITÄ huolimatta saatan siis todeta, että onpa karsa siivo meillä (vaikka ei meillä likaista ole, ainoastaan sekaista). Se on enemmän sellaista small talkia, ja verrattavissa siihen, että etukäteen ilmoittamatta saapuja pahoittelee yllättävää tuloansa - vaikkei siinäkään minusta ole mitään pahoiteltavaa, koska se on vain hauskaa.
Siis jos se on sotkuisempi kuin yleensä, niin pyytelen. Jos se on normaalin sotkuinen, niin en. Tiptop ei kodin tarvitse olla, mutta tietty raja on. Etteivät luule, että sikolätissä asutaan.
Pelottaa, että joku huomaa jonkun tahran, jota en itse ole huomannut. Siltä varalalta sitten pyytelen. Outoako?
Mutta toisaalta meillä on yleensä aina vähän sotkuista. Imuroin 2 kertaa viikossa ja luuttuan lattiat 2 kertaa kuussa, mutta voi sitä roinan määrää mitä kertyy pöydille, hyllyjen reunoille, lattioille, sohville.. Vaikka ois muuten " perussiistiä" , niin tuo roinan määrä saa aikaan tosi sotkuisen vaikutelman!
Jos vieraat tulevat ex tempore tai ilmoittamatta niin en pyytele anteeksi.
Siis jos imuroi 2 kertaa viikossa ja pesee lattiat 2 kertaa kuussa, niin ei kyllä voi mainostaa olevansa perussiisti! Yök.
Vierailija:
Mutta toisaalta meillä on yleensä aina vähän sotkuista. Imuroin 2 kertaa viikossa ja luuttuan lattiat 2 kertaa kuussa, mutta voi sitä roinan määrää mitä kertyy pöydille, hyllyjen reunoille, lattioille, sohville.. Vaikka ois muuten " perussiistiä" , niin tuo roinan määrä saa aikaan tosi sotkuisen vaikutelman!
sotkusta huolimatta sisään. MIten koti, jossa touhukkaita 1-3 v lapsia voisi koskaan olla siisti, ellei juuri ole siivottu.
Luulin tähän asti olevan ihan normaali äiti. Meillä ei kukaan ole allerginen.
jos on sotkusta, vaikkei olisikaan. Olen sen äidiltäni oppinut :)...
Mutta inhoan yllätysvieraita. Vaikka olisi siistiäkin.
Meillä imuroidaan kerran viikossa ja lattiat pestään kerran viikossa, ja on muuten siistiä. Tarpeen vaatiessa rikkalapiolla ja harjalla otetaan hiekkoja yms. eteisestä, etteivät kulkeudu pidemmälle.
Meillä imuroidaan joka päivä, lattiat pestään 2-3 kertaa viikossa. Tavaroita järjestellään joka päivä.
Joo eikä ole meilläkään allergioita (eikä eläimiä), vaikka en ymmärrä miten allergiat nyt tähän liittyy?! Kyllä tällainen tervekin perhe tykkää siististä kodista ;)
Vierailija:
Luulin tähän asti olevan ihan normaali äiti. Meillä ei kukaan ole allerginen.
Meillä ei koskaan ole sotkuista! Koti on aina puhdas ja perussiisti.
Jos joku imuroi joka päivä, niin se kertoo kyllä joko neuroottisuudesta, tai siitä että rakastaa imurointia yli kaiken.
Meillä ei kyllä koskaan ole mitäään järkyttävää kaaosta paitsi lastenhuone saattaa olla aika-ajoin täynnä leluja siellä täällä.