Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteilla olette saaneet sairaslomaa raskaana ollessanne?

Vierailija
04.10.2007 |

Mulla on fyysinen kunto kohtuullinen. Vatsaa ja selkää särkee ajoittain aika paljonkin, lisäksi kädet puutuvat koko ajan.

Työni ei ole millään muotoa fyysistä. Olen siis toimistolla ja saan päättää itse ajankäytöstäni. Voin myös seisoa / istua / kävellä oman tahtini mukaan. Periaatteessa jaksan fyysisestä olla töissä.

Mutta... meillä esiintyy aika rankkaa työpaikkakiusaamista, joka kolmen ihmisen taholta kohdistuu minuun. Sitä on jatkunut noin puolitoista vuotta, eikä se ole vähentynyt, päinvastoin.

Työpaikkamme ilmapiiri on hyvin kireä ja vihamielinen, lisäksi itse työ luo aika kovia paineita ja stressiä. En enää aamuisin halua lähteä töihin, en halua joka päivä kuulla kuinka työkaverit haukkuvat minua, en jaksa vaatimuksia joka suuntaan.

Nyt siis kysynkin, minä joka en juuri koskaan ole sairaslomalla, ehkä päivän vuodesta, että millä perustein minun kannattaisi hakea sairaslomaa?

Fyysiset oireet eivät kai oikein oikeuta sairaslomaan, koska työni ei ole fyysistä. Mutta riittääkö tuo psyykkinen puolikaan? Mitä kokemuksia teillä on ja mitä itse ajattelisitte tästä tilanteesta?

Vapaan alkuun on vielä reilut 7 viikkoa. Mun pää ei kestä sitä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan äitiysloman jälkeen vaihtaa työpaikkaa, tai jos et halua lähteä niin tehdä valitus noista ihmisistä.

Minusta voisit rehellisesti lääkärille kertoa että sinä et jaksa enää vaan olet stressaantunut.

Itse olin juuri 3 päivää saikulla ( rv 33 menossa nyt ) unettomuuden takia. Olisin saanut äitiysloman alkuun asti, mutta töissä vielä asioita jotka haluan tehdä loppuun.

Vierailija
2/7 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro työpaikkasi tilanteesta avoimesti. Ja kannattaisiko sitä muutenkin lähteä selvittämään eteenpäin (luottamusmies, esimies)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt jo aikaisemmin ilmoituksen tästä kiusaamisesta, mutta se ei ole johtanut mihinkään.

Yksi kiusaajista on esimieheni.

Ja se on selvää etten tähän työpaikkaan palaa, mutta loppuun asti pitäisi kestää.

Onko henkinen puoli riittävä syy ja vielä jos henkinen pahoinvointi lisää fyysisiä oireita?

ap

Vierailija
4/7 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko raskaana ollessanne hakeneet sairaslomaa neuvolalääkäriltä vai työpaikkalääkäriltä?

Meillä työpaikkalääkäri on ihan seko, eli ehkä en sinne menekään. Tässä jokin aika sitten pyysin apua (lääkkeitä) kahden kuolemantapauksen jälkeisen stressivaiheen hoitoon. Olin valvonut nukkumatta minuuttiakaan 6 vrk putkeen. En edes silloin saanut työpaikkalääkäriltä sairaslomaa.

ap

Vierailija
5/7 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa raskaudessa, samasta syystä, terveyskeskuslääkäri. En kummallakaan kerralla saanut neuvolalääkärille aikaa tarpeeksi nopeasti.

Vierailija
6/7 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et aio edes palata niin mitä menetettävää.

Osassa työpaikassani (iso tunnettu yritys) eräs työpaikkakiusaaja erotettiin työstään kiusaamisen takia. Muuten oli hyvä työntekijä ja pitkään ollut talossakin.

Vierailija
7/7 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolasta raskauden aiheuttamien selkäkipujen tms. takia. Istuminen ei todellakaan sovi selkäkipuiselle, ei edes osapäivästä istuminen. Meilläkin oli yksi raskaana oleva sairaslomalla selkäkipujen takia.

Ja ei kannata tuhlata enään paukkuja kiusaamisesta vatvomiseen, kun 1)se ei ole aikaisemminkaan auttanut, 2) et palaa enään takaisin, 3) haluat varmaan saada ihan hyvät työtodistukset/suositukset mukaasi! Nyt hissun kissun ja mielistele loppuaika mahd. paljon esimiestä. Ja rohkeasti vaan sairaslomalle, olet sen ansainnut.

Vierailija:

Olen tehnyt jo aikaisemmin ilmoituksen tästä kiusaamisesta, mutta se ei ole johtanut mihinkään.

Yksi kiusaajista on esimieheni.

Ja se on selvää etten tähän työpaikkaan palaa, mutta loppuun asti pitäisi kestää.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi