Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mielipiteitä vaikeaan tilanteeseen...??

Vierailija
27.10.2008 |

Minulla on ulkomaalaissyntyinen kihlattu. Olemme olleet yhdessä jo suhteellisen kauan ja kihloihin menimme juhannuksen aikoihin.

Meillä kahdella menee todella hyvin, mutta ongelma onkin hänen perheensä.

He tahtovat hinnalla millä hyvänsä miehelle omanmaalaisen vaimon.

Minä en kelpaa, koska olen suomalainen (suomessahan tässä kuitenkin ollaan...)

Olen aina ollut heitä kohtaan todella ystävällinen, enkä ikinä ole tehnyt mitään, mikä olisi voinut saada heidät inhoamaan mua noin paljon, joten toi ei voi olla vain tekosyy. He eivät pidä minuun mitään yhteyttä (paitsi pari kivaa mailia olen saanut asian tiimoilta, tyyliin painu helvettiin.....)

Miehelleni tästä aiheutuu todella suuri päänvaiva ja itsekin olen erittäin stressaantunut. Miksi joidenkin pitää olla noin hemmetin ahdasmielisiä, koska tiedän että miehelleni olisin se paras ihminen ikinä...

Vaikka haluammekin olla yhdessä aina, minä epäröin nyt todella paljon..

Mitä mieltä olette, kannattaako tuollaisen ongelman kanssa ryhtyä elämään, koska tiedän, että miehen perhe aiheuttaisi vielä suuria ongelmia, jos jatkaisimme yhdessä...???

Mies on sitä mieltä että jatkamme, oli mikä oli.

Onko teillä kokemuksia edes hieman vastaavanlaisesta? Miten asian kanssa voi elää, jos tulevaisuudessa saisimme lapsia jne...??

Terkkuja tutuille :-P ja kiitos kommenteista... :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensähän suomalaisen osapuolen perhe käyttäytyy tuolla tavalla ulkomaalaista miniää/vävyä kohtaan, toisinpäin ei niin usein. Oletko kysynyt mikä siinä on kaikkein vaikeinta hyväksyä? mitä he pelkäävät? Itselläni on ulkomaalainen aviomies, mutta meillä ei onneksemme ole ollut moisia ongelmia vaan olemme tulleet hyväksytyiksi molemmin puolin. Tosin joillakin sukulaisilla on ollut positiivisia ennakkoluuloja miestäni kohtaan, kuvittelevat hänen olevan vilkas ja puhelias :D :D

Vierailija
2/12 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luultavasti jatkaisin miehen kanssa. Jos mieskin kerran ehdottomasti haluaa kanssasi olla.

Varmastikaan se ei olisi helppoa..

Ainut mikä tuli mieleen, ja mitä voisin itsekin pelätä on se, mihin asti sukulaiset on valmiit menemään lopettaakseen suhteen? Kuinka kovaa uhkailua tms. olisin valmis vastaanottamaan. Jos sotkisivat minunkin sukulaiset jne. siihen hommaan niin lopettaisin sitten suhteen.

Luultavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

malaisista on kyse, meinaan tietyissa maissa ja uskonnoissa ollaan valmiita tekemään mitä vain kunnian tähden...................... En varmaan jatkais.

Vierailija
4/12 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastaus on "me ei haluta suomalaista meidän perheeseen, mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää"

He kyllä tietävät, millainen ihminen olen, senverran ovat ehtineet mua nähdä eikä varmasti olis valittamista, jos vain olisin sen maalainen kuin he...

He nähtävästi pelkäävät, että minusta tulee baareissa ramppaava huora joka kuitenkin eroaa miehestä sit ku on pari muksua, kuten kuulemma "kaikki" suomalaiset.......

Vierailija
5/12 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla on omat ennakkoluulonsa ja kukin pitää omaa maataan/kansallisuuttaan/kulttuuriaan parhaana. Monen muun maan kansalaiset voi olla todella ennakkoluuloisia suomalaisia kohtaan.

Koska kyseessä on ennakkoluulo, siihen ei oikein voi vaikuttaa millään järkisyillä. Siihen ehkä voi vaikuttaa aika, mutta sekin vaatii kauan. mitä isompi ja tiiviimpi sukuyhteisö, sitä hitaammin aika ja kokemus toimii. Voisit ehkä odottaa, että sut hyväksyttäisiin kasikymmpisenä isoisoäitinä - ehkä. Varma ei voi olla siitäkään. Ennakkoluulot on paskoja. Lisäksi tiivis sukuyhteisö vvoi tehdä elämäsä todella helvettiä sellaiselle, jota joukkoon ei haluta.

Musta toi on aika toivoton tilanne. Itseäni en moiseen nalkkiin pitäisi, vaikka miten uskoisin olevani miehelle se paras mahdollinen vaihtoehto.

Vierailija
6/12 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tekisivät jotain pahaa kunnian tähden. Tai että uhkailisivat mua ja mun perhettä. Ei ei... Mutta tekevät kyllä kaikkensa muuten, kiusaavat mua ja mun miestä, tappelevat kotona ja raivoavat siitä että mieheni ei "kunnioita perhettään, koska ei kuuntele heitä"

Kuitenkin perhe on ollut jo kauan suomessa, eikä ole kyse mistään kiihkoilija arabeista... En vain ymmärrä, miksi ihmeessä he tekevät näin, koska he tietävät että heidän poika/veli rakastaa mua yli kaiken ja päinvastoin..

Vierailija
7/12 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitot eri kulttuurien välillä ovat vaikeita ilman tuollaisia "valmiitakin ongelmia". Rakkaus kyllä hiipuu ajan myötä ja sitten ongelmat vasta isoja ovatkin.

Anna ukon mennä, meressä riittää kyllä kalaa.

Vierailija
8/12 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sano että tallatkaa noita...

Vierailija
9/12 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itseki kallistumassa siihen suuntaan, että kannattais lopettaa suhde..

Vaikka tekeekin kipeää. Itseäni ärsyttää suunnattoman paljon se, että nämä ihmiset on kuitenkin suomessa. Voisivat kunnioittaa sitä edes senverran, että kohtelisivat mua edes niinku toisia ihmisiä, mutta ei.... He kohtelevat mua todella törkeästi.

Mutta yritän nyt saada tilanteen selväksi ja jatkaa elämässä eteenpäin.

Vierailija
10/12 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan, että minun päätäni ei kyllä kukaan olisi saanut kääntymään silloin, kun mieheni kanssa olimme menossa naimisiin. Vaikka mieheni äiti ei laskenutkaan liittoamme oikeaksi ollenkaan, koska "ainoa oikea vaimo on se oman maan nainen, jonka sitten joskus nait kun tulet järkiisi". Oli sitä meilläkin ennakkoluuloja, mutta kyllä se anoppi leppyi, kun alkoi lapsenlapsia ilmestyä kuvioihin :-)

Vierailija
11/12 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on alunperin korealainen ja kun sai tietää että seurustelin nykyisen mihen kanssa, niin se alkoi heti etsimään tälle korealaista neitsytvaimoa. No ei mitään, kyllä se siitä sitten rauhottu. Mentiin naimisiin ja nyt odotetaan lasta. Kannattaa varmaan jättää ihan omaan arvoonsa tollaset. Ja jos mies kuuntelee ennemmin äitiään kuin tulevaa vaimoa, niin ehkei se sittenkään ole se oikea? Kuitenkin sen miehen/vaimon kanssa tulee vietettyä n. 60 v, ja äitin helmoista lähdetään kaksikymppisenä. Perusjärki riittää määrittämään et kumman pitäisi olla miehelle se tärkeempi.

Vierailija
12/12 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku tossa aiemmin sanoikin, jos edes hetken tosissasi epäröit, lienee tosiaan viisainta katkaista suhde. Ei siksi että toi tilanne olisi jotenkin toivoton tai ainutlaatuinen, vaan siksi että vastaavia hankaluuksia todennäkösiesti tulisi teidän monikulttuurisessa suhteessa olemaan myös tulevaisuudessa. Ihan selvää siis on, että jos kaipaat yksinkertaista suhdetta, alat seurustella suomalaismiehen kanssa.

Sen sijaan toi reaktio ei ihmetytä mua lainkaan miehen perheen puolelta. Monet maahanmuuttajat on samaa mieltä, enkä suinkaan puhu vain Suomessa asuvista. Asun itsekin ulkomailla, ja noita juttuja riittää. Mielestäni saisit olla ylpeä miehestäsi, joka on asettunut omaa sukuaan ja perhettään vastaan. En tiedä mikä hänen kulttuurinsa on, mutta tuo ei suinkaan ole kaikkien miesten reaktio.

Nyt on sinun aikasi päättää, kuinka suvaitsevainen jaksat olla. On turha suuttua miehesi perheelle, et voita sillä mitään. Koeta vaan miettiä, millaisia ongelmia jaksat kestää ja mitä et. Punnitse, kuinka pitkälle rakkautesi mieheesi voi kantaa ja mitä kaikkea se voi peittää alleen.