Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämäni vaikein päätös! Nyt sanon suoraan PRK! Mitä tekisin tilanteessani!

Vierailija
03.10.2007 |

Meillä 3 lasta, kaksoset 3v. ja 2kk ikäinen vauva. Aloitimme seksin harrastuksen heti kun jälkivuoto loppui ja ehkäisynä on ollut kondomi. Olemme joka kerta tarkistaneet että kondomi on ehjä jne. jne koska olen todella tarkka siitä ettei yhtäkään vahinko raskautta tulisi varsinkaan tässä vaiheessa. Silti tein 3päivää sitten positiivisen raskaustestin ja aamulla kävin neuvolassa tarkastuttavassa asian heidän testeillään, positiivinen se on, kai se pitää uskoa.

Olen ihan sekaisin, enkä tiedä mitä tekisimme. Neljäs lapsi oli toiveissa, mutta ei vielä vuosiin eikä vuosiin! Tässä sakissa jo hulinaa tarpeeksi tällä erää! En käsitä miten voin olla raskaana koska kondomia on käytetty joka kerta ja sen ehjyys tarkastettu rakastelun jälkeen.

Olen itse aborttia vastaan, minusta se on kauhea teko.. Mutta tämä tilanne, en tiedä... Itkettää ja ahdistaa.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu pahalta kun vauva vielä noin pieni, mutta mieti jos olisit hänet listinyt tuossa tilanteessa.

Vierailija
2/43 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan taloudellisesti mahdollista, pitäisin lapsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllähän sinun täytyy itse päättää. Vain sinä tiedät voimavarasi, tukiverkostosi jne. Voimia kuitenkin.

Vierailija
4/43 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta ei kyllä paljon tukea herunut. Rankkaa on ollut, mutta pienin nyt 2v.

Vierailija
5/43 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka kauan sun jälkivuoto kesti ?

Vierailija
6/43 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapailla pois töistä ja lapsista tulee läheisiä toisilleen pienillä ikäeroilla. Ja vielä sellainenkin ajattelemisen aiheinen että jos nyt teette abortin ja ette sitten vuosien päästä saakkaan toivomaanne neljättä lasta? Onnea ja voimia!!

Vierailija
7/43 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo nuorimmainen melkein vuoden kun vauva syntyy. Kyllä te jaksatte. Palkkaa apua, pyydä apua. Tee mitä tahansa, mutta älä mene tappamaan lastasi.

Vierailija
8/43 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain tiedä miten fysiikkani kestää heti uuden raskauden, siinä saattaa omakin henki olla vaarassa. Minulla diabetes. Täytyy keskustella lääkärin kanssa asioista ja tietenkin miehen kanssa se päätös lopulta tehdään. Kaavintaan en onneksi joutuisi jos nyt keskeyttäisin raskauden, eiköhän se tässä vaiheessa " hoidu" sillä lääkkeellä. Kauhealta kuullostaa, tiedän sen. Anteeksi. Ap

Vierailija
9/43 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on sellaisia tilanteita, joissa abortti todella on parempi ratkaisu kuin vauvan synnyttäminen.

Oma jaksaminen pitää punnita tarkkaan. Jos tuntuu, että neljättä lasta ei jaksa hoitaa...miksi synnyttää lapsi ja hoitaa huonosti kaikki neljä?

Vierailija
10/43 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lähes samanlainen tilanne ja päädyin aborttiin ja todella aina olin ajatellut että se on se asia mitä en tee, (vaikka ei ollutkaan kuin kaksi lasta, nuorimmainen vain vaati leikkaushoitoja seuraavat 3 vuotta)

Voimia ja keskustelkaa miehen kanssa, lohdutan ja halaan

Vierailija
11/43 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksosetkin ovat silloin vasta alta 4 v ja uusin vauva hädintuskin vuoden. Ja siihen taas vauva niin halleluujaa sanon minä. Jos olisin sun tilanteessasi niin varmaan päätyisin aborttiin, niin kauheeta kuin se onkin. Mutta kyllä sitä joku raja pitää vetää, ja kun on vielä toi sairauskin.

Vierailija
12/43 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enempää huomiota. Sääli :(

Vierailija
13/43 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin jaksaisin sitten sen päivän (mies ilmeisesti töissä?) yksin kotona kahden kanssa. Aborttia en tekisi.

Vierailija
14/43 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet halunut neljä lasta, ja nyt sinulle se neljäs annetaan. Elämä vaan ei ota ohjeita siitä, mihin aikaan ja miten... Joten ole kiitollinen siitä mitä olet saamassa. t. Neljän äiti, jolle neljäs oli myös täysi ylläri, mutta positiivisessa mielessä

Vierailija
15/43 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Hengitä syvään

- Mieti miehen kanssa, haluatteko lapsen, miltä tuntuu

- Käy lääkärissä, kuuntele kommentit

- Vauva-aikana 2 isointa vaikka tarhaan kokopäivä/puolipäivähoitoon

- Asioilla on taipumus selvitä kyllä

Vierailija
16/43 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat pois tieltä kun äiti haluaa vielä vauvan. Tätä en ymmärrä muutenkaan,miksi ihmeessa tehdä lapsia niin monta ja pienillä ikäeroilla jos ei kykene heitä kaikkia hoitamaan tasapuolisesti.

Vierailija
17/43 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on täynnä yllätyksiä; osa mieluisia, osa vähemmän mieluisia. Yllätysraskaus on sellainen vähemmän mieluisa ylläri ja vielä tuossa teidän tilanteessanne se tuntuu tosi rankalta ylläriltä.

MUTTA silti... Se vauva tosiaan näyttää haluavan tulla teille. Vaikka ensimmäiset pari vuotta tulevatkin olemaan luultavasti rankkoja, niin kyllä te siitä selviätte. Selvisitte kahden vaativan kaksosvauvankin kanssa.

Teette vaan jo heti kättelyssä sopimuksen miehesi kanssa siitä, että aiotte selvitä. Otatte aikaa myös toisillenne ja itsellenne suotte myös vapaahetkiä. Jos hoitoapua ei muuten ole saatavilla kuin MLL:n kautta niin käytätte sitten sitä.

Vierailija
18/43 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan totta, että vauvalle löytyisi koti johon hän on tervetullut.

Vierailija
19/43 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voisi käyttää vauvan tappamisen sijasta (ellei sitten äidillä ole terveydellinen este raskaana ololle)

Vierailija
20/43 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan takuu varmasti piipussa. Jokaisella lapselle olisi hyvä antaa aikaa ja slevitä itse suht täysjärkisenä. Ei abortti AINA ole huon vaihtoehto vaan nimenomaan olemme onnekkaita, kun meillä on se vaihtoehto olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä