Miten pph palkka muka 1500e/kk? OV
Ihmettelen tätä koska lapseni on ollut yksityisellä pph:lla, hänellä 4 lasta hoidossa koko päiväisesti. Jokaisesta lapsesta pph sai noin 480e/kk josta me vanhemmat maksoimme 180e ja kela ja kaupunki loput.
Kyllä se bruttona on 1900e miinus verot. Työmatkakuluja ei ole ja ruokailuun saa tukea kaupungilta. Missä nyt sitten tuo 1500e bruttona tulee josta täällä kirjoitellaan?
Kommentit (7)
Mulle nimenomaan sanottiin, ettei pph:t haluakaan kuin kokopäiväisiä.
Ei yksityinen myöskään kunnalta ruokatukea saa vaan verovähennysoikeuden 90e/kk. Karkeesti arvioiden puolet tuloista jää käteen jollei kodin kulumista lasketa.
neljästä kokopäiväisestä ja yhdestä puolikkaasta kuin pelkästään neljästä kokonaisesta. Näin ainakin meidän kunnassa. Puolikkaat vaan on aika vähissä, kun esikoulussakin on päivähoitoa tarjolla.
t: 2, jolle kyllä kelpaisi yksi puolikas näitten kolmen kokopäiväisen ja yhden oman lisäksi
eläkemaksut (todennäköisesti luokkaa 20 % hoitomaksuista) sekä vakuutusmaksut. Lisäksi hoitajalle tulee paljon kustannuksia lasten ruuasta ym. tarvikkeista. Sen takia tuo 1900 euroa ei todellakaan vastaa tavallisen palkansaajan bruttopalkkaa.
Minä nimenomaan olen kissojen ja koirien kanssa kysellyt puolikaspaikkaa, vieläpä iltapäiväsellaista.
3
Meillä tosiaan monet hoitajat pyytelevät turhaan sitä puolikasta.
Tai no, saa, jos on 4,5 paikkaa varattuna, mutta harvoinpa noita puolikkaita enää on tarjolla.