Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos hakee Kelan terapiatukea psykoterapiaan, pitääkö olla jo terapeutti

Vierailija
27.10.2008 |

ja terpiamuoto tiedodssa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakee Kelan tukemaa terapiaa, täytyy siihen olla psykiatrin ns.lähete. Käyntejä psykiatrin vastaanotolla väh.x3. Psykiatrin kanssa puhua terapian tarpeesta.Kyseinen psykiatri sitten tekee ns:n B-lausunnon, jonka lähettää Kelaan. Kelassa käsittely kestää noin 2kk, minkä jälkeen lähettävät päätöksen kotiin. Henkilö,terapeutti,jonka vastaanotoilla alkaisi käydä, olisi hyvä olla tiedossa.Muutenkin hyvä miettiä ja käydä mahdollisesti etukäteen tapaamassa, että tietää toimiiko kemiat ja tuntuuko terapeutti hyvältä. Terapiasuuntausta ei tarvitse Kelalle ilmoittaa. Se psykiatri joka tekee B-lausunnon Kelaa,ei yleensä voi olla hoitavana terapeuttina, vaan tulee hakea joku toinen.Psykiatrit kyllä tietävät hyviä ehdokkaita. Ikävä kyllä, terapeutit ovat tänä päivänä kovin kysyttyjä, joten täytyy sitkeästi soitella ja tiedustella kenelle mahtuu pitkään terapiaan. Toivottavasti sai selvää sekaisesta sepustuksestani ja onneamatkaan.

Vierailija
2/4 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan, jotta kysyjä löytää vastauksen helpommin =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin jo yhdelle terapeutille ja katson soittelisinko vielä jollekin muulle.

Vierailija
4/4 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyylilleni uskollisena kertoa totuus? Olen kerran ollut jo terapiassa, mutta siitä ei juuri ollut hyötyä., koska en en lainkaan ymmärtänyt mikä ongelma on eikä terapeuttikaan onnistunut saamaan minua näkemään valoa. Nyt tilanne on ihan erilainen ja olen jo edistynytkin selvästi pelkällä keskusteluavulla pari kertaa kuussa. Että kannattaako minun nyt korostaa tätä, että vaikka terapiasta ei ollut silloin apua, olen paranemaan päin, en tarvi masennuslääkkeitä jne. Vai pitäisikö tässä korostaa sitä miten pitkään ongelma on jatkunut ja miten kovasti sairas olen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi