Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako sarvikuonokannu oikeasti?

Vierailija
07.02.2013 |

Mulla on ihan järkyttävä flunssa ja nenä on sen takia aivan tukossa, ilma ei kulje yhtään. Ei ole tullut nukuttua koko yönä minuuttiakaan tuon takia.

Mietin että olisiko sellaisesta sarvikuonokannusta mitään apua. Kellään kokemusta?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi jää onteloihin ja aiheuttaa lisää päänsärkyä. Talvella tuppaa vielä jäädyttämään poskia entisestään.

Nyt kun minulle tehtiin FESS leikkaus viikko sitten jossa oistettiin tuhoutunutta kudosta poskionteloista,tehtiin pallolaajennus onteloihin ja siirrettiin erästä rustoa voin käyttää helpommin sarvikuonoa. Itseasiassa minun on ainakin kaksi kuukautta huuhdeltava nenä kahdesti päivässä sillä. pitää saada leikkausen takia syntyvä mähnä huuhdeltua.

Vierailija
2/34 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v käyttökokemuksella - todellakin. Meillä käyttää koko perhe ja poskiontelo- ja korvatulehduksilta ollaan vältytty, ennen jatkuvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei ole tosiaan ennestään tehty jotain leikkausta, jonka jäljiltä on aukko rustoissa. Normaalisti vesi ei pääse onteloihin, joten poskiontelotulehdusta se ei paranna. Mutta huuhtoo nenän limakalvoja ja auttaa tukkoisuuteen.

Vierailija
4/34 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut usein flunssan yhteydessä paineentunnetta onteloissa, mutta huuhtelu on mielestäni nopeuttamut paranemista. Varsinkin aamulla kun tuntuu että pää on täynnä räkää, niin olo paranee huuhtelulla selvästi. Toki joskus on nenä niin tukossa, ettei vesi sinne mene... Joskus käytän avaavaa sumutetta ensi ja sitten vielä nenäkannua.

Siskoni käyttää nenäkannua aina keväisin kun on siitepölyaika, helpottaa kuulemma allergiaoireitakin.

Vierailija
5/34 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei sieltä kulje oikein vesikään eli siinä mielessä ei auta tukkoiseen nenään, jos ajattelit sitä avaavan suihkeen asemasta.

Itse kyllä käytän sarvikuonoa, koska minulla on toistuvia poskiontelontulehduksia. Tuntuu ainakin siltä, että flunssa-aikaan huuhtoo nekusta irti räkää, joka ei olisi lähtenyt niistämällä.

Vierailija
6/34 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on monen vuoden kokemus. Kun päälle pukkaa paha allergiareaktio ja nenä vuotaa sellaista "vettä", sarvikuonokannu kyllä huuhtelee nenän puhtaaksi, mutta räkä korvautuu heti uudella. Silloin siitä ei ole mainittavaa hyötyä - eipä kyllä haittaakaan.

Toisaalta juuri allergian ja hankalan mallisten onteloiden vuoksi minulla on ollut paljon poskiontelotulehduksia. Flunssa-aikana, kun nenässä on sitkeämpää räkää, niistän nenän aina tyhjemmäksi ja huuhtelen sitten kannulla. Kannulla saa rään, liman ja mädän irtoamaan paljon syvemmältä kuin niistäen. Silloin kannusta on paljon apua, ja se tekee olon monin verroin niistämistä paremmaksi. Tulee sellainen puhdas olo ja monesti poskionteloissa tuntuva paine helpottaa hetken kuluttua. Poskiontelotulehduksia minulla ei ole ollut lainkaan ainakaan viiteen vuoteen, kun niitä ennen oli vähintään kaksi talvessa. Suosittelen kannua kyllä ehdottomasti flunssa-ajaksi.

Vierailija
7/34 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen veden saa tukkoisenkin nenän läpi kulkemaan kun malttaa odottaa vaikka alkuun ei tule mitään tai tipoittain. Ja kyllä se nokka aukeaa huuhtelulla, mutta valitettavasti vain pariksi minuutiksi, ja sitten on taas yhtä tukkoinen kuin ennenkin.

Eli minä kyllä kokeilun jälkeen edelleen luotan vähemmän luonnonmukaisiin keinoihin kuten Otrivin-nenäsumutteeseen, jolla oikeasti saa nenän tunneiksi auki.

Vierailija
8/34 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen jälkeen (elokuussa mulle tehtiin fess-leikkaus)olen aika ajoin putsannut nenääni sillä.

Vierailija
9/34 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pelkästään hyviä kokemuksia sarvikuonosta, sain sillä poskiontelotulehduskierteen katkeamaan, antibiooteista ei ollut mihinkään. Jos on tosi tukkoinen, niin vesi ei heti pääse kulkemaan läp, mutta kannattaa yritää useampi kerta niin tuloksetkin ovat sitten pitkäkestoisempia. Olen itse erittäin lääkevastainen ihminen ja käytä aina mieluummin vaihtoehtoisia menetelmiä, jos niitä on tarjolla :) Mutta ei tuo sarvikuono kaikilla toimi, se on fakta.

Vierailija
10/34 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa. Jotenkin se suolavesi rauhoittaa. 

Vierailija
11/34 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaaa täällä myös. Välillä pistää kyllä ikävästi toisen korvan lukkoon. Mistäköhän voisi johtua..?

Vierailija
12/34 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese kädet ranteita myöten kolme kertaa. Aloita oikeasta kädestä.
Huuhtele suu kolme kertaa ottamalla vettä oikeaan käteen, vedä vettä nenään ja puhalla ulos kolme kertaa.
Pese kasvot kolme kertaa, veden tulee kastella kasvot hiusrajasta leukaan ja korvasta korvaan..
Pese oikea käsivarsi kyynärpää mukaan lukien kolme kertaa, tee sama vasemmalle käsivarrelle.
Kostuta kädet ja pyyhkäise niillä kevyesti hiukset otsasta niskaan.
Kostuta kädet ja pese korvat peukaloita ja etusormia käyttäen. .
Pese oikea jalka nilkkaa myöten kolme kertaa. Tee sama vasemmalle jalalle.

Tämä viisi kertaa päivässä.

Vierailija
13/34 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään kannuja tarvita. Vettä nenään ja tiukka imu. Aukee röörit.

Vierailija
14/34 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kannu auttaa mutta mulla ainakin välillä sattuu sen käyttö. Tulee samanlainen tunne kun on uimahallissa ja sukeltaa tai muuten pää joutuu veteen ja sen jälkeen nenään pistää vähän aikaa.

Vierailija
15/34 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KylLä auttaa! Suosittelen.

Vierailija
16/34 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se veden meno sinne rööreihin sattuu niin suolaa on silloin liian vähän ja jos korvat menee lukkoon niin olet heti huuhtelun jälkeen niistänyt liian kovaa. Lukeeko kukaan niitä ohjeita? Siellähän nuo lukee..

Vierailija
17/34 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai suolaa on liíkaa, mutta ohjeiden mukaan niin hyvä siitä tulee.

Vierailija
18/34 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli kirjoitus. Elkää uskoko!

Vierailija
19/34 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla auttaa  toisilla ei. Itselläni herkistyneet limakalvot vain yltyvät tuosta ja turpoavat enemmän. Mielelläni käyttäisin, mutta ei auta.

Vierailija
20/34 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kannu auttaa mutta mulla ainakin välillä sattuu sen käyttö. Tulee samanlainen tunne kun on uimahallissa ja sukeltaa tai muuten pää joutuu veteen ja sen jälkeen nenään pistää vähän aikaa.

Laitoit veteen liian vähän suolaa. Sitä pitää olla sen verran, että juuri maistuu pikkuisen suolaiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi