Aknearpien ja kirjavan ihon hionta / mekaaninen kuorinta?
Heippa,
onko kenelläkään kokemuksia aknearpien ja sellaisten aknen jättämien punertavien jälkien poistamisesta esim. laserilla tai jollakin kemiallisella kuorinnalla?
Mitä hoitoja sinulle on tehty ja missä? Paljonko maksoivat ja oliko niistä hyötyä?
Kommentit (12)
Joo, kyllä olen kalliissa hoidoissa käynyt, eikä ollut mitään hyötyä! Ensin kävin laser-hoidoissa pari kertaa. Ne maksoivat 600 euroa kerta. Niiden takia ihoni on nykyään entistäkin punakampi ja punertuu herkemmin esim. urheillessa.
Viime vuonna kävin ihon hionnassa, jonka pitäisi olla kaikista tehokkain hoito. Se maksoi pari tonnia, enkä siitäkään huomannut mitään positiivisia vaikutuksia. Oikeastaan ihoni näyttää nyt vielä entistäkin läikikkäämältä, tosin se saattaa johtua siitäkin, että teloin naamaani hieman ennen kuin se oli kunnolla ehtinyt parantua toimenpiteestä...
Kummatkin hoidot tehtiin yksityisillä lääkäriasemilla. Valitettavasti en voi suositella mitään :-( Seuraavaksi ajattelin kokeilla ihan vain kotona mikroneulausta ja tca-kuorintaa sekä argan-öljyä. Tulee ainakin halvemmaksi...
3. miten "paha" se sun iho sitten on ollut?
(ei ap) Kemiallisessa kuorinnassa kävin 3 kertaa nuorena (20v. sitten), ei juuri mtn vaikutusta. Ihoni pilasin samassa iässä, kun käytin liian kuivattavia voiteita -> rasva jäi ihon alle ja huokoset suurenivat. Aknestakin jäi muutama arpi.
Pari vuotta sitten löysin TCA:n, joka todennäköisesti auttaa, jos sulla _ei ole isoja ja syviä arpia_ niihin siitä ei ainakaan mulla ollut apua. (TCA on auttanut pieniin/haaleisiin jälkiin).
Just kävin plastiikkakirurgin luona poskien laseroinnissa ja samalla hän avasi syvimmät arvet ja ompeli ne kiinni. Vielä ei tietoa loppu tuloksesta, mulla on niin paha iho, että tarvitsen varmaan vielä 3 - 4 uusintakäyntiä (laser).
Vuosia mietin ihon hiontaa, mutta se kuulostaa liian rankalta (verilihalla iho+tarvitsee tehdä nukutuksessa), että valitsin laserin, joka samalla myös kiinteyttää.
Itse toimenpide ei sattunut, toki välillä nipisti, pahinta on palaneen ihon haju.
Tsemppiä.
5, miten sulla on varaa tuohon kaikkeen? varmaan meni useita tonneja?
http://www.davita.de/shop/lichttherapiegeraete/rot-blaulicht-therapiegeraete/clean-lite-300.html
Tämä on paras laite. Sininen valo poistaa tulehdukset hienosti ja punertavat jäljet saa pois hyvin. Aknearpiin ei kokemusta.
Oon miettinyt noita hiontoja jo vuosia ja tänä aikana arvet ovat haalenneet itsekseen. Halvaksi tuli!
(ei ole tarkoitus vähätellä kenenkään arpia, itselläni on aikoinaan ollut aivan jäätävä akne)
5, siis kuinka isoja arpia sulla oikein oli, jos niitä on ruvettu ihan ompelemaan kiinni??
Minuakin kiinnostaisi kokemukset laserin ja hionnan eroista. Aknearpia on jonkin verran, sellaisia alle millin syvyisiä mielestäni. Kasvojeni iho on ollut lapsesta asti säkkimäisen löysä - onkohan jotain käsittelyä joka samalla hieman kiristäisi ihoa? Ja mitä ihmettä tämmöiset voivat tulla maksamaan?
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 18:39"]
Oon miettinyt noita hiontoja jo vuosia ja tänä aikana arvet ovat haalenneet itsekseen. Halvaksi tuli!
(ei ole tarkoitus vähätellä kenenkään arpia, itselläni on aikoinaan ollut aivan jäätävä akne)
[/quote]
Haalenneet, sulla ei siis ole kuoppia ihossa?
Olisiko ajankohtaista tietoa kenelläkään ihon mekaanisesta hionnasta (dermabrasio) ?
Olen harkinnut sitä aknearpiini, (ei kovin syviä, mutta posket ja ohimo niitä täynnä) mutta mietityttää palautuuko iho hiottavilta alueilta enää normaaliksi, olen kuullut että joillekin on tullut pigmentaatio häiriöitä tai iho on jäänyt kiiltäväksi esim poskista.
Kokeilin vuosi sitten TCA kuorintaa Jyväskylässä terveystalolla, mutta se ei auttanut omaa tilannettani yhtään...
Mä kävin timanttihionnassa, ei auttanut kyllä kovinkaan paljon. Ehkä ihon sävyn teki heleämmäksi muttei kyllä arpiin vaikuttanut mitenkään. Kemiallista kuorintaa harkitsen
Minäkin oon käynyt kosmetologilla timanttihionnassa sarjana, tykkäsin kyllä aina miltä iho tuntui sen jälkeen, oli pehmeä, ja punoituskin hävleni, tosin sarjana otin varmaan 12. TCA oli mulla 12,5 % ja todella liian mieto, hyvä kun iho hilseili vaikka onkin melko herkkä iho muuten. Oon lukenut paljon TCA:sta että tavallinen kuorinta ei edes tekisi mitään kuoppa arville, punaisuutta voi kyllä hälventää.. On tää toivotonta.
Varmaan joku käynyt hoidoissa? :)
ap