Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teilatkaa mut: lähes 6-vuotiailla kaksosillani ei yhtäkään harrastusta!

Vierailija
03.10.2007 |

Tuskinpa löytyy muita Suomenmaasta? Eli lähes 6-vuotiailla kaksosillani ei ole vielä mitään harrastusta!! Jos ei siis normaalia yhdessäoloa lasketa (ulkoilua, sienestämistä, marjastamista, pyöräilyä, shoppailua, kyläilyä jne).

Syy: Asumme maalla ja etäisyydet kaikkiin " harrastuksiin" ainakin 20 km. Päivisin ovat eskarissa ja ip-kerhossa, haen heidät sieltä 16 paikkeilla. En millään raaski enää raahata heitä autoon iltaisin.... 1,5-vuotiaskin kun pitäisi ottaa mukaan kun mies usein töissä iltaisin.

Ensi vuonna kyllä pitää jotain jo aloittaa mutta toivon mukaan on silloin helpompaa koska asumme keskustassa ja lähempänä kaikkea...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta 10-vuotiaana menin partioon ja kuvataidekouluun ja olen elänyt normaalin elämän!! Ei tartte mun mielestä pienten lasten harrastaa, ehtii sitä sit myöhemminkin!

Vierailija
2/10 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peesaan 2.

Itse aloitin harrastuksen vailla 8v ja hyvin ehti.

Ei se sama muotti joka lapseen sovi koska on hyvä aika aloittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksia ovat myös lukeminen, piirtäminen, sienestäminen tai vaikkapa postimerkkien keräily. Itse en ole juuri koskaan harrastanut, jos siksi lasketaan vain jossain tietyllä tunnilla tai treenissä käyminen. Kovasti minulla kuitenkin on mielenkiinnon kohteita ja koen itseni aktiiviseksi: luen, kirjoitan, kuuntelen musiikkia, katson elokuvia, käyn näyttelyissä ja teatterissa. Liikunnan saralla käyn kävelyillä, pyöräretkillä, jumppaan kotona, teen pilatesta, käyn uimassa. Ja sitten satunnaisesti teen aina jotain extraa: käyn keilaamassa, ampumassa, sukeltamassa tai pelaamassa biljardia.

Miksi ihmisen pitäisi käydä tiistaisin pelaamassa tennistä ja torstaisin lätkätreeneissä?

Vierailija
4/10 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt kun ovat eskarissa ja hoidossa 8 tuntia päivässä niin eivät mielestäni kaipaa enää ihmeellisempiä harrastuksia.

Vierailija
5/10 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän päivänsä täyttyvät koulunkäynnistä, iltapäivisin leikkimisessä leikkipuistossa ja illalla kotona läksyjen teosta, kaverien kanssa pihalla leikkiessä ja iltapalaa syödessä, unisatua kuunnellessa. missä välissä sitä ehtisi/jaksaisi enää harrastaa??

Vierailija
6/10 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on ihan tarpeeksi pienille 7-vuotiaille.

Vierailija
7/10 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuuntelee niiden äidin juttuja niin tuntuu että se on enemmän sen äidin pätemisen tarvetta tmv. mutta kait ne sitten lapsetkin tykkää. Ei kait kukaan väkisin lapsia raahaa harrastuksiin.

Onhan se tietty joillekin vanhemmille kätevää, ei tartte itse keksiä vapaa-ajan tekemistä lapsille kun senkin homman hoitaa ulkopuoliset...

Tuntuu että monet vanhemmat nykyään ei osaa/jaksa/viitsi olla ja viettää aikaa lastensa kanssa.

Vierailija
8/10 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastaa ehtii myöhemminkin, ja ilman harrastuksiakin voi elää.

Mun kaikki lapset on alottanut harrastukset jo 4-vuotiaina, kukin omien mielenkiintojensa mukaan. Osa harrastuksista on vuosien aikana vaihtunut. Ainut ero jonka osaan sanoa sellaisiin lapsiin, jotka eivät harrasta, niin tuntuu, että nämä harrastamattomat osaavat keksiä itse tekemistä. Omani ovat siis liian " ohjelmoituja" , vaikka harrastuspäiviä on vain kaksi viikossa.

Vierailija
9/10 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo luulin, että teilattaisiin. Kun tuntuu, että lähes " kaikilla" muilla, ainakin jos nettiin on uskomista, on jo tuhat harrastusta. Toisaalta lapseni eivät ITSE kaipaa mitään lisää. Usein jos lähdemme vielä illalla jonnekin niin oikein huokaavat kun eivät haluaisi enää minnekään lähteä... Ymmärtäähän sen, kun matkakin on pitkä. Lisäksi ovat olleet koko päivän eskarissa ja sitten kotiin autolla 20 km.

Löysin kyllä tosin jumpparyhmän netistä, jospa sellaiseen veisin jos vielä ottavat vastaan!

Vierailija
10/10 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi lapseni ovat ip-hoidossa, koska olen itsekin työelämässä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi