PAM havittelee 300euron korotuksia peruspalkkaan!
Tästä se lähtee naisvaltaiset alat, nyt on aika vaatia. Fiksusti jutteli teidän neuvottelija huomenta suomessa aamulla! Tsemppiä!
sairaanhoitaja
Kommentit (32)
Ei millä tahansa koulutuksella pääse heti tuohon ensimmäisen vuoden myyjänpalkkaan. Esim. ylioppilaat aloittaa harjoittelijan palkalla, joka on n. 6,90 ¿/h (ei pääkaupunkiseutu).
Mulla ainakin särähtää korvaan tosi pahasti tuo idea kolmesta palkattomasta sairauspäivästä, joka koskisi myös lasten sairastumisia. Liekö edes laillista...
meidän pienessä yrityksessämme nostettiin tänään ns. pääartikkeliemme hintaa 8-10 %. Joten kuluttajahan se on, joka nämä korotukset maksaa. Että silleen..
Jos PAM ei vaatisi korotuksia, jäsenten ostovoima putoaisi aivan hillittömästi (kun ei hyvä ole muutenkaan).
t: yksi, jonka palkkapäätös on jo tehty, korotusta huimat 34 euroa kuussa...
Eli harvalla kaupan alalla on enää kokopäiväisiä myyjiä, useat tekee siis työnantajan vaatimuksesta 5-6 h päiviä, senkin takia palkka jää hyvin pieneksi.
Puotiapulainen, 10 ruplaa kk.
Vanhempi puotiapulainen 13 ruplaa kk.
Varastomies 15 ruplaa kk.
Itse olen alalla ollut 15 vuotta ja jos meidän myymälässä on joskus asiakas valittanut myyjästä, on asia otettu välittömästi käsittelyyn ko. myyjän kanssa ja annettu varoitus tälläisesta. Ja oletko varma että myyjät aliarvioi sinua? Monestihan se on niin että jos itse olemme epävarmoja itsestämme, vaatteistamme. tms. niin tunuttu että kaikki muutkin ovat. Jos taas TIEDÄT että myyjät kohtelevat sinua huonosti, ota yhteys esimieheen, joutavat nuo myyjät jonnekin varastoon töihin!
Ei siinä mitään, asia on selvä siltä osin. Mutta ymmärrättehän että käytännössä jokin tämmöinen 8 - 12%:n palkankorotukset kiihdyttävät inflaatiota lähes samassa suhteessa, mikä ei ole tervettä.
Samaan tulokseen oltaisiin päästy jollain parin prosentin korotuksella.
Vierailija:
Tässä vähän faktaa palkoista.Alla oleva myyjä (esim. kassa tms) Helsingissä, ensimmäistä vuotta töissä, ei väliä koulutuksella
Palkka on pikkusen noin 8,5 euroa/h, jos en ihan väärin tulkitse tes:ta.
TUNTIPALKKA 11,80eLisät: iltalisä klo 18 jälkeen 4,09 ¿/h ILTALISÄ KLO 18 JÄLKEEN 1,74e ja lauantailisä 5,34 ¿/h klo 13 jälkeen. LAUANTAILISÄ KOKO VUORON 2,32e
AP JA SH
Lähihoitaja ja sairaanhoitaja
ap ja sh
Palkka on pikkusen noin 8,5 euroa/h
TUNTIPALKKA 11,80e
Lisät:
iltalisä klo 18 jälkeen 4,09 ¿/h ILTALISÄ KLO 18 JÄLKEEN 1,74e
lauantailisä 5,34 ¿/h klo 13 jälkeen. LAUANTAILISÄ KOKO VUORON 2,32e
Tässä vähän faktaa palkoista.
Alla oleva myyjä (esim. kassa tms) Helsingissä, ensimmäistä vuotta töissä, ei väliä koulutuksella
Palkka on pikkusen noin 8,5 euroa/h, jos en ihan väärin tulkitse tes:ta.
Kahdeksan vuoden työkokemuksella palkka vähän vajaa kympin tunti.
Mutta, jos on vähän vaativampia hommia, niin palkka on sitten parempi. (mä en noista tasoista tarkemmin tiedä, mutta vähän suuntia tuossa)
Lisät: iltalisä klo 18 jälkeen 4,09 ¿/h ja lauantailisä 5,34 ¿/h klo 13 jälkeen.