ticketin toppatakeista - millainen takki ekaluokkalaiselle?
Olen katsastanut Ticket to heaven -merkkisiä toppa- ja untuvatakkeja ekaluokkalaiselleni. Tähän asti minulla on lähinnä kokemusta toppapuvuista päiväkotilaiselle ja nyt huomaan olevani täysin sormi suussa. Millaiset ulkovaatteet tarvitsee koululainen välitunneille ja iltapäiväkerhoon?
Toppahaalari meillä on viime talvinen, joka menee vielä pulkkamäessä. Toppahaalaria en kuitenkaan pidä käytännöllisenä kouluvaatteena, koska tytär nyt jo valittaa, ettei hän ennätä pukea ja riisua välitunnille. Siispä olen päätynyt toppatakkiin.
Olen löytänyt kahdesta Helsingin keskustan kaupasta Ticketin toppiksia ja untiksia. Outoa mielestäni on se, että nimenomaan toppatakkimaisia talvitakkeja näyttää olevan Ticketillä myynnissä kahdenlaisia: STOCKALTA löysin ohuemman ja lyhyemmän (fuksia, jossa vihreä fleece hupussa). PIKKUVÄESTÄ taas löytyi paksumpi ja pidempi (fuksia, jossa vaaleanpunainen fleece hupussa; malli nimeltä Carla).
Mielenkiintoista oli, että kummassakin paikassa oli vain toista mallia myynnissä eivätkä myyjät edes tienneet toisesta mallista mitään eivätkä siis osanneet sanoa eroista. Kummassakin takissa mainitaan samat materiaalit: päällinen nylonia, täyte polyesteriä ja vuori polyesteriä sekä takissa roikkuvassa läpyskässä puhutaan jostain Kaporousista, joka kuitenkin käsittääkseni on vain vedenpitävä materiaali mutta ei vaikuta lämpimyyteen mitenkään.
Osaako kukaan sanoa näiden takkien eroista mitään? Onko tämä Stockan ohuempi takki oikeasti lämmin vai vain jonkinlainen laskettelutakki tai jopa välikauteen tarkoitettu? En edes löytänyt kyseistä Stockalla myytävää takkia Ticketin kotisivuilta talvimallistosta ja Stockan takista löytyneet koodit vaikuttivat joltain Stockan omilta koodeilta. Toisaalta vertasin takkia Ticketin talvihaalareihin, ja yhtä ohuilta nekin tuntuivat (eli onko takki tarkoitettu ainostaan toppahousujen kanssa käytettäväksi...? silloinhan ajautuisimme taas toppapukutilanteeseen)
Kommentit (3)
El-lena:
Toisaalta vertasin takkia Ticketin talvihaalareihin, ja yhtä ohuilta nekin tuntuivat (eli onko takki tarkoitettu ainostaan toppahousujen kanssa käytettäväksi...? silloinhan ajautuisimme taas toppapukutilanteeseen)
En osaa sanoa ko. takkien eroista, mutta varmaa on että normaali iltapäiväkerhon ulkoilun vaatetus on toppatakki JA toppahousut. Eli siis vastaava kuin toppahaalari, mutta kaksiosaisena.
Vai mitä housuja ajattelit?
ostan ekaluokkalaiselle kosteussuojatun takin ja kosteussuojatut toppahousut. Ticket mallistosta en osaa sanoa, kun en ole löytänyt niiltä sopivaa, ainoat oli ne mustat housut ja siihen voisi hankkia jonkun kivan takin värikkään mistä vaan mallistosta. Meillä näin alkuun käytetään viimevuoden reimatec takkia kun hyvä ja ostan siihen ne toppahousut uudet, kotiulkoilua varten meillä olkainhaalarit ja parempaa käyttöä varten mokkatakki, ja leudolla säällä käytää exit-pinkkiä toppista.
...