Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisinko syödä " ominpäin" metforemia?

Vierailija
02.10.2007 |

Esikoinen ei meinannut millään lähteä tulemaan, joten lääkäri määräsi minulle metforemia vilkastuttamaan munasarjoja ja lisäksi oli tarkoitus aloittaa clomit, mutta enpä ehtinytkään aloittaa clomeja kun seuraavia menkkoja ei sit tullutkaan ja metut tepsi heti.

Nyt on toista yritetty jo jonkun aikaa (ei tosin lähellekään vuotta), mutta houkuttais nuo jäljellä olevat metut. Eihän niistä nyt mitään vaaraa voi olla, kun ei varsinaisesti ole mikään hormoni eikä lapsettomuuslääke vaan lähinnä painonpudotukseen määrätään lihaville lapsettomille.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko samoja kun diabeteslääkkeeksi tarkoitetut metformiinit.

Vierailija
2/9 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. sh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
4/9 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en kyllä usko tohon että ne munasarjoja aktivoisi. Itsellä käytössä kun on diabetes, mutta on aika ikävä lääke sivuvaikutuksineen.

Oletko lihava, eihän se että on lihava tarkoita sitä että olis sokerit koholla, ihme oletuksia noilla lääkäreillä.

Vierailija
5/9 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mä en kyllä usko tohon että ne munasarjoja aktivoisi. Itsellä käytössä kun on diabetes, mutta on aika ikävä lääke sivuvaikutuksineen.

Oletko lihava, eihän se että on lihava tarkoita sitä että olis sokerit koholla, ihme oletuksia noilla lääkäreillä.

Vaikkei oiskaan sokeria. Auttoi mulla painonpudotukseen ja molemmilla kerroilla alkoi myös raskaus n. 3kk aloituksen jälkeen. Että jotain hyötyä noista on kai oltava kun ennen ekaa lasta meni vuosia ja yritettiin kaikki mahdolliset hoidot eikä mitään. Pudotin myös painoa omin nokkineni eli sitä laihtumistakaan ei voi laittaa syyksi että metforemin avulla onnistui.

Mutta niin vain olen kaksi lasta saanut! Eikä kohonneista sokereista ole tietoakaan.

Vierailija
6/9 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis LAPSETTOMUUDESTA...

=D

Vierailija
7/9 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastaavassa tilanteessa voisin itse hyvinkin niitä alkaa syödä. Tietenkin olettaen että tiedät ettei terveydentilassasi ole tapahtunut mitään muutoksia reseptin kirjoittamisen jälkeen. Jos lääke on kerran sinulle määrätty ja sama " vaiva" on nyt kuin silloinkin, niin riskit lienee minimaaliset että jotain haittaa olisi.

Vierailija
8/9 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta niiden metformien avulla.

No anna palaa ap, voithan kanssa yrittää liikkua ja laihduttaa samalla.

Vierailija
9/9 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lääkäri nimenomaan sanoi että tuo lääke ei ole määrätty minulla diabetekseen eikä varsinaisesti painonpudotukseenkaan vaan vilkastuttamaan munasarjojeni toimintaa (jotka ovat lievästi pco-tyyppiset).

Sokereita minulla ei ole mitattukaan silloin kun tuota on määrätty eikä minulla sokereissa ole koskaan ollut mitään vikaa.

Terveydessäni ei ole tapahtunut mitään muutosta ja kun ensimmäinen lähti alkuun heti kun aloitin metuja syömään (samassa kierrossa kun olin käynyt gynellä) uskoisin että noiden avulla lähtisi toinenkin helposti ilman clomeja tai muita hormonihoitoja.

Ap