Ovulaatiotesti aamulla?
Heips!
Olemme yrittäneet lasta vuoden alusta. Kävin tutkimuksissa, minulla kaikki on ok. Miehen siemennesteanalyysin mukaan vain 4 % on normaaleja. Nyt edessämme on ensi viikolla inseminaatio, johon menemme yksityiselle.
Näin ensikertalaisena jännittää mm. oikean ajoituksen löytäminen. Olen aiemmin testannut ovulaatiota iltapäivällä (Advance). Nyt täytyisi löytää se aamulla. Osaisiko joku kertoa mitä ovulaatiotestejä voi tehdä aamuvirtsaan?
Jenni
Kommentit (3)
Paras aika tehdä testi on klo 10 jälkeen aamulla, eikä aamun ensimmäisen vessakäynnin yhteydessä, vaan vasta sen seuraavan. Ennen testiä ei kannata juoda paljon (pissa laimenee liikaa) ja pitäisi olla vähintään 4 tuntia pissaamatta.
Yöllä hormonitaso on alhaalla ja se nousee vasta aamulla. Siksi testiä ei kannata tehdä aamulla ensimmäiseksi. Se ei ole siis riippuvainen testistä tai sen merkistä vaan koskee kaikkia testejä yhtälailla.
Ostin itse Fertest-ovulaatiotestipakkauksen marketista ja siinä käyttöohjeessa nimenomaan sanotaan että pitää tehdä aamuvirtsasta. Ja minulla soittoaika hoitajalle lh-tuloksesta aamulla klo 7.40-8.00 jolloin pakko myös tehdä aamuvirtsasta.
Minulle lääkäri ojensi aamutestiksi Clearblue merkkisen testin.