Osui omalle kohdalle tupakoiva pph.
Muutimme kesällä tälle alueelle. Kauppa matkalla kuljimme usein hoitajan pihan ohi. Usein pihalla istuskeli ihmisiä tupakka suupielessä. Palaan töihin ja sain lapselleni paikan kyseiseltä hoitajalta. Soitin joesimiehen esimiehelle ja kuulin, ettei ole muuta paikkaa tarjolla. Hoitaja ei saa polttaa lasten nähden ja se kuulemma riittää. On muka ok, että käy päiväuni aikaan tupakalla. Mitäs teen nyt?
Kommentit (63)
Kampaaja myy sinulle palveluja. Sinä ostat, jos haluat. Olet yrittäjän asiakas ja pomo.
Pph ei myy sinulle yhtään mitään. Hän on kunnan työntekijä. Et ole hänen pomonsa, koska et maksa hänen palkkaansa.
yksitellen käydään nurkan takana asioilla. Ja samaa on ryhmiksissäkin, että hoitajat käy vaikka lähimetsässä tupakalla. Näin esim. Espoossa..
on mukisematta otettava mitä hyvänsä paskaa sattuu tulemaan? Kyllä minä olen pph:n asiakas vaikka hän onkin kunnan palkkalistoilla!
Ja siksi en ymmärräkään tällaista sivistymätöntä av-mammailua. Aina ollaan ruikuttamassa verovaroin maksettavista palveluista. Milloin pph polttaa tupakkaa ja milloin poliisi ei pamputa tarpeeksi. Opettajille valitetaan pomoasenteella ja sairaanhoitajilta kiellettäisiin viinankäyttö.
Kyse on siitä, ettei yksikään av-mamma voi määrätä sitä, mitä kunnan/valtion palkollinen tekee. Jos haluaa määräillä, pitää palkata oma sisäkkö ja lapsenvahti. Brooke Loganilla on rahaa määräillä palkkaamaansa lapsenlikkaa, mutta Hännisen Mirtsukka ei totta vieköön määräile, miten pph:n pitää hommansa hoitaa.
Edelleen korostan:
Pph:n työnantaja on kunta.
Kersojen äidit eivät ole pph:ien työnantajia. Siten EI MÄÄRÄYSVALTAA.
niin en voi kieltää hoitajaa juomasta iltaisin, vaikka haluaisinkin kieltää. Ja kyllä kykenee seuraavana päivänä hoitamaan työnsä kiitettävästi.
Vaikka hän ei lasten vierellä polttaisikaan, hän joka henkäyksellään puhaltaa sisuksistaan myrkkyjä monta tuntia tupakan jälkeen. Lisäksi hänen vaatteissaan ja hiuksissaan on myrkkyjä, jotka kulkeutuvat lapsiinkin.
Minusta ei ole ollenkaan ok, että joku saa myrkyttää toisten lapsia (ja vielä vähän kuin työkseen).
T: yksi pph (joka on sairauslomalla, ihan tiedoksi, ennen kuin joku alkaa naputtaa, kun olen kesken päivän koneella)
Lapsikin inhoaa hajua. Lisäksi kuten tässä tulikin jo aiemmin ilmi, tupakoivan hengitys ja -vaatteet tuovat myös sisälle ainesosia, jotka eivät ole hyväksi kenenkään terveydelle. Mielestäni tupakointi ei ole hoitajan yksityisasia, jos tupakoinnin lapsi joutuu senhaittavaikutuksille alttiiksi millään tavoin. Kyllähän kuntasektorilla on jossain päin Suomea jo kielletty tupakointi henkilökunnalta työaikana kokonaan - hyvä niin. Tupakointi, passiivinenkin kun aiheuttaa syöpää ja ennenaikaista kuolemaa.
Laki ei kiellä tupakointia. Ainoastaan rajoittaa sitä. Ei voi mammat asialle mitään.
En pidä ajatuksesta että lapseni hoitaja löyhkäisi tupakalta kuten juuri sauhulta tullut ihminen löyhkää. En myöskään pidä ajatuksesta että lapset ovat ilman valvontaa tupakan takia.
Alkuperäisellä tärkeänä pointtina tuntui olevan että kuka valvoo lapsia kun hoitaja tupakoi. Hoitajan on pakko myös käydä vessassa joka ikinen päivä, eikä kukaan silloinkaan valvo lapsia hänen puolestaan.
poltella hermotupakkia, jos joutuisin näiden äitien kultamussukoita paapomaan.
Vai että ihan hiuksissa ja vaatteissa kulkeutuu myrkkyjä lapsukaisten keuhkoihin! Siis sen jälkeen, kun se hoitaja sen yhden kessun vetäisee lasten nukkuessa!
Ja nämä samat äipät ajelevat joillain tila-autoilla ja menevät Jumboon ostelemaan kaikenmaailman hilavitkuttimia, että koko planeetta tujahtaa paskaksi ihan pian.
Ottakaa nyt järki ja suhteellisuudentaju käteen.
Mutta jos tauot ovat työajan päälle niin tauolla saapolttaa vaikka askin tupakkaa.
Mäkään en koskaan veisi Nico-Petteriä hoitoon tuollaiselle vastuuttomalle ja surkealle ihmiselle!
Mua myös raivostuttaa, kun ihmiset ajaa autoilla, kun ne päästöt saataa aiheuttaa N-P:lle kanssa jotain haittoja? Mihin voisin ottaa yhteyttä, jotta autoilu lopetettaisiin koko maailmasta?
Ja entä tehtaat sitten? Ja ne savuttavat piiput? Mä soittelin tonne naapurikunnan paperitehtaalle ja kerroin mun huolista Nico-Petterin terveyden ja hyvinvoinnin suhteen. Ehdotin, että he lopettaisivat toimintansa. Ne lupasivat sieltä soittaa mulle päin, tossa kaksi vuotta sitten, odottelen tässä edelleen.
Kyllä me äidit olemme vastuussa rakkaiden lastemme hyvinvoinnista!
että pph:t myös syöttävät lapsillemme nakkeja, joissa on sitä
NITRIITTIÄ!!!!!
Mihin tämä maailma on menossa. Tahdon tehdä oitis valituksen.
Terveisin, av-mamma
joten jos meiltä kiellettäisiin tupakointi, emme saisi koko pitkän päivän aikana polttaa yhtään, emme edes päiväuniaikana.
Tee ap kunnassasi aloite, että kaikilta kunnan työntekijöiltä kielletään tupakointi työaikana. Sillä korjaantuu tuokin asia.
Myös ennen työaikaa ja välittömästi työajan jälkeen päiväkodin ympäristössä.
Kelpasi kaikille, myös tupakoiville.
Hoida itse niin ei tarvitse itkeä. Se on tosiasia ettei kukaan hoida lapsiasi niin hyvin kuin sinä itse, etkä voi sitä edes vaatia. HOIDA LAPSESI IHAN ITSE.
mutta tämän rasittavan tupakoitsijadiskriminoinnin takia haluan perhana lähtee barrikadeille:
PPH:T tupakka huuleen!!!
kun jokainen maksaa omat sairauskulut itse!!!
Sitten pitää oikeesti palkata se omahoitaja kotiin.