Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaksi laskettua aikaa???

01.10.2007 |

Tuli tässä mieleeni, että onko muita joille ultra olisi antanut eri lasketun ajan kun menkoista laskettuna. Mulla ultra antoi viikon eri ajan ku menkat.. Eli tavallaan laskettuja aikoja on kaksi.

Jos jollain on ollut ultran ja menkkojen lasketuilla ajoilla paljon eroa niin, kumpiko oli lähempänä totuutta vai oliko kumpikaan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laskettua aikaa aikaistettiin np-ultran perusteella viikolla ja myös rakenneultrassa sikiön koko vastasi melko tarkkaan tätä ultran mukaista laskettua aikaa. Vauva syntyi rv 37+3, mutta kätilöt arvioivat, että menkkojen mukainen laskettu aika olisi sittenkin ollut lähempänä totuutta ja rv:t olisikin ollu vasta 36+3, koska vauva oli ilmeisesti viikkoihin nähden kovin kinainen (?), lisäksi hän ei meinannu alkaa kunnolla parkumaan ja olikin hetken aikaa lisähapella. Näin ollen voisi päätellä, että ultran la olikin väärin.

Vierailija
2/10 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun laskettu aika menkoista oli tiistaina. neuvolakorttiin merkittiin 2 päivää myöhemmin, torstai, en muista miksi. joka tapauksessa, viikon päästä, eli seuraavan viikon tiistaina oli ultran mukaan laskettu aika, ja silloin vauva syntyikin. johtuu pitkästä kierrosta, ettei ovulaatio ole ollut " perinteisellä paikallaan"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa terveydenhoitaja sanoi, että ultran antama laskettu aika olisi " se oikea" laskettu aika. Jos näin olisi niin laskettu aika olisikin jo tällä viikolla, eikä vasta ensi viikolla. Mutta tiedä sitten näistä...

Mielelläänhän sitä ajattelisi, että vauva tulisi aikaisemmin maailmaan. No tulee kun on tullakseen.. :)

Vierailija
4/10 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kk perusteella la oli 15. päivä, ultran mukaan 21. Vauva syntyi 15. päivänä joten minulla tuo kk perusteella osui oikeaan :)

Saa nähdä miten tällä kertaa, taas on tuo sama viikko eroa, la on ultran mukaan 18.10.

Vierailija
5/10 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa oli sekä menkkojen, että ultran mukaan la 10.03 ja poju syntyi 10.03, eli rv 40+0

Tokassa raskaudessa laskettiin menkkojen mukaan, että la olisi 5.5, ultrassa olivat sitä mieltä, että la olisi 28.04, poika syntyi 5.5 rv 41+0, eli menkkojen mukaan laskettu aika piti paikkansa.

Mareila+Pojat 2v ja 6v

6/10 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

la menkkojen ja ultran mukaan sama 18.6. Tyttö syntyi 4.7. rv 42+2...

Vierailija
7/10 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itselläni olisi laskettu aika menkkojen mukaan ollut jo helmikuun lopussa, kun todellinen oli huhtikuun lopussa, mulla on pitkä kierto eikä sekään ollenkaan säännöllinen. Eli yleensä ultra on luotettavampi, ainakin jos ei ole kellontarkat kuukkikset

Vierailija
8/10 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkoista oli 13, ultrasta 21 ja syntyi lopulta 26.

meillä tosin kasvettiin kokoajan yläkäyrillä, mut laskettua aikaa ei enää muutettu. Huippua oli kun rv 36 vauvan koko vastasi jo rv39. Ja kasvu jatkuu edelleen pitkänä :) (1v8kk pituutta oli jo 95cm)

Vierailija
9/10 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin se la on. Voit vaikka ite valita jomman kumman, se ei kuitenkaan loppupelissä merkkaa yhtään mitään! La on vaan suuntaa antava ja voit laskea, milloin se vauva suurinpiirtein tulee, harvemmin kuitenkin ilmotettuna ajankohtana. Vauva syntyy silloin, kun se on kypsä.

Vierailija
10/10 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Vaikka laskettu aika on vain arvio, on sillä se merkitystä siinä, koska voit jäädä äitiyslomalle ja koska synnytystä lähdetään käynnistämään, jos vauvaa ei la:n tulemisesta ja menemisestä huolimatta ala kuulua.

Ja siihen käytetään nimenomaan sitä ultrasta saatua laskettua aikaa, joka on käsittääkseni " virallinen" aika. Se on arvioitu sikiön kasvun perusteella ekassa ultrassa noin rv 12. Toinen juttu on se, että jos virallinen aika on kovasti aiemmin kuin tuo menkkojen perusteella annettu, niin kannattanee henkisesti etukäteen varautua siihen, että pitkäksi menee. Näin ainakin meillä kävi, laskettu aika oli jo melkein viikko sitten, eikä mitään ole tapahtunut. (huokaus!) Mutta tämä on kai hyvin tavallista ainakin ensisynnyttäjillä.