2003 syntyneitä
Mitä teille kuuluu? Onko uhma päällä? Välillä ollaan niin isoja ja välistä vielä niin pieniä.
Meidän syyspojulla on vanhempia-ikävä-kausi. Hoitoon jäädään itkien ja ikävää valittaen, mutta itku lakkaa, kun auto häviää näkyvistä. Äidin ja isin sylissä istuu ja kiehnää, kun ollaan kylässä. Mutta pihalla kyllä leikkii yksinään ja pärjää hyvin.
Pyörällä pitäis ajaa joka päivä, lastenlauluihin keksii omia sanoituksiaan. Kysekykausi on päällä.
Syksyllä siirtyy päiväkotiin ja riemun aihe on se, ettei siellä tarvi nukkua päikkyjä tosin kuin pph:lla. Pienet on pikkuihmisen ilot.
Kommentit (23)
On todella kiinnostunut ihan kaikesta ja tekee meidät välillä hulluiksi kyselyllään!!! Nyt jalkapallon MM -kisojen aikana rakastaa katsella pelejä isin kanssa ja kyselee koko ajan. Kivointa on kysellä kaikilta kummalla joukkueella kivoimmat vaatteet! Ja miksi tuo teki noin etc...
Vaatteet muutenkin meillä välillä aiheuttaa hankaluuksia. Musta, tummansininen, harmaa ja ruskea ei kertakaikkiaan kelpaa. Kaiken pitäis olla vaal.punaista. Muiden vaatteista ei piittaa, mutta muistaa jokapäivä sanoa kuinka minulla, pikkusiskolla ( 3v )ja tietty neidillä itsellään on ihanan värisiä vaatteita, mutta isällä rumia...
Meillä kanssa kaikki roolileikit pop. Siskonsa kanssa aloittavat kotileikit, tai eläinleikit heti kun silmänsä auki saavat aamulla. Ikäistensä kavereiden kanssa sitten leikitään prinsessaa ja mitä milloinkin. Kaverit ovat todella tärkeitä!
Tytöt kotihoidossa ja srk:n kerhossa oltiin 2 x vko:ssa ja siellä viihtyi loistavasti. Ulkoilut ja muut virikkeet kyllä sanelevat päivän rytmin kokonaan, muuten menee riehumiseksi!
Äitin korut ja meikit kiinnostaa. Muutenkin ihailee kaikkea mitä minä teen. On aina ollut isin tyttö, nyt selvästi isi on poika ja me muut tyttöjä. Siskon kanssa leikkii paljon ja aika usein kyllä menee riitelyksi.
Apupyörien kanssa ajelee, ui uimakellukkeiden kanssa. Tuntee kirjaimet ja osaa kirjoittaa aika monta sanaa. Tekee mielellään kaikkia tehtäviä, palapelejä, askartelee jne.
Meillä tytöt sairastelleet paljon. Luulen, että infektiot heikentäneet ruokahalua, koska nyt kun viimeisin poskiontelontulehdus hoidettu ( kuuri loppuu huomenna ), niin ruokakin taas maistuu. Meilläkin jonkinlainen liha-vastaisuus menossa. Pyytää tekemään pinaattikeittoa, porkkanakeittoa, pinaattilettuja jne. Nakkeja ja jauhelihaa ei oikein syö, vaikka ovat olleet aina herkkuja.
Voimakastahtoinen ja määrätietoinen tyttö tuntuu olevan. Tottelemisen kanssa niin ja näin. Väsy ja nälkä kyllä pahentaa tilannetta selvästi. Nukkuu päikkärit lähes päivittäin. Joskus jää unet väliin, mutta kahta päivää ilman päikkäreitä ei jaksa. Menee itse nukkumaan ilman pyytämistä. Välillä ei tunnu mitkään kiellot tehoavan, ja silloin tarvitaan jäähyjä. On tarkka, että toiset noudattavat sääntöjä, mutta oman noudattamisen kanssa on niin ja näin.
Kovasti nyt opetellaan tuota kavereiden kanssa olemista. Kahdestaan kaverin kanssa menee kivasti,mutta ryhmässä homma karkaa helposti käsistä. Opetellaan sitä, ettei ketään syrjitä, kiusata tai jätetä leikkien ulkopuolelle. Aika paljon on vielä tekemistä. Nuo tyttöjen jutut alkaa jo aikaisin, valitettavasti.
Minun arasta lapsesta on kasvanut iloinen, rohkeasti maailmaa tutkaileva tyttö!
Minsku
tuoreet mitat allergiasairaalasta ovat 106 cm ja 18,5 kg
Meillä tyttö on oikea tänttäränttä. Käyttää 110cm vaatteita, ja tällä hetkellä näyttää olevan pituudessa kasvuspurtti. Syksyllä saadaan varmaan uudistaa vaatekaappi 116cm. Ajelee apupyörien kanssa ihan hyvin. Kiipeilee puissa ja telineissä. Vaatteet aina likaiset(pahempi kuin vanhempi veljensä). On selvästi uhmassa, joka alkoi jo viime syksynä. Menossa kohta puheterapiaan; r ja s puuttuvat.
Tyttöä kiinnostaa kaikki Barbie leikit. Ja tietenkin prinsessa jutut. Kerhossa kaverinsa kanssa arvostelevat toisensa vaatteet ihan päivän aluksi. Muutenkin vaatteista otetaan yhteen. Niitä vaihdetaan koko ajan, ja aina on keskeneräisiä vaatemyttyjä huoneen lattialla. Mä en ehdi pestä pyykkiä niin paljon, kun se ottaa kaapista pois. Saa yhtä-äkkiä ihme hepuleita. Ponnari voi olla sentin liian vinossa, tai laastari pitäisi vaihtaa uuteen ennen suihkuun menoa. Pikku juttuja, mistä mulla palaa välillä pinna.
Kaipaa läheisyyttä, kun ei ole saanut huomiota niin paljon nyt kun pikkuveli syntyi vuosi sitten. Ja syö välillä tosi huonosti.