Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ooO HELMET ja taas uusi viikko :) Ooo

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtöpaino oli jotain 52-53, nyt varmaankin 61-62kg! En kyllä ole mielestäni mitenkään lihonut, ja alkuvaiheessa ostetut mammahousutkin mahtuvat, joten taitaa vain olla se maha mikä painaa. Uskomatonta vaan, että missä ne 10kg oikein ovat, kun eivät mihinkään näy. (toki vatsa on kasvanut, mutta ei sekään mikään jättimaha ole.)

Soitin neuvolaan ja juttelin vielä verenpaineestani. Tämä neuvolatäti otti minut heti tosissaan ja teki lähetteen labraan verikokeisiin, katotaan taas hb. Sitten neuvoi soittamaan omalle terkalle, ja keskustelemaan olisiko muutaman päivän sairas(lepo)loma tarpeen. Katsotaan sitä sitten. Mutta aamulla siis labraan.

Vierailija
22/38 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain sitten tulokset ja meille on tulossa terve vauva.Siinä viljely vaiheessa oli tullut laboratoriossa virhe siksi se pala puuttui.Mää oon niin onnellinen!!Nyt pääsen nauttiin tästä raskaudesta vihdoinkin.

anna_liisa 22+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla hyviä uutisia. Odotus palkittiin!

Nyt vaan sitten täysillä nauttimaan!!

Oon niin iloinen teidän puolesta.

Suan

21+0 (ja taas uusi viikko käynnissä, kiva.)

Vierailija
24/38 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan lähdössä lasten kanssa jumppatunneille, joten ihan pikainen pyörähdys kirjoittamisen muodossa. Aivan upea uutinen, että anna_liisa teidän vauvalla on kaikki kunnossa! On varmasti uskomattoman helpottunut olo, kun pääset nauttimaan nyt raskaudesta täysillä!

t. Jogu (21+0)

Vierailija
25/38 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavia uutisia sait!Varmaan olotila nousi huimasti, vaikka olitkin ihanan luottavaisella mielellä koko ajan! onneksi se näyte onnistui ja yleensäkin että se saatiin otettua, kun senkin kanssa sua kyllä koeteltiin ihan liikaa! Pitkä piina vihdoin päättyi!!!!

Eikö tunne olekin ihan uskomaton tunne ?? Onnea, onnea ja onnea!!!!

Nyt ehdotan kyllä kakkukahveja suuren juhlan kunniaksi! Mä oon tosi onnellinen sun puolesta. Taidan itekin mennä perjantaina tyttöjeni kanssa Arnoldsiin kahville, juhlistamaan sun ihania uutisia. Samoin luukin siskon vauvan voinnin kohentuminenkin on juhlistamisen arvoinen asia!

Nyt anna-liisa nauti ja leiju mahtavassa fiiliksessä, raskaan alun jälkeen tunne on niin mahtava!!!!

iitulii72 20+0

Vierailija
26/38 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iitulii72:Kiitos ihanista sanoistasi jälleen kerran!Mää oon tosi onnellinen,kauanhan tähän meni että pääsi nauttiin tästä raskaudesta.Kyllä täytyy ostaa huomenna kakku ja juhlistaa tätä onnen päivää.Nyt mää toivon todella koko sydämmestäni että sinä saat seuraavan ultran jälkeen myös hyviä uutisia,sinä jos kuka on ne ansainnut!!!:)

Kiitos myös muille mua tukeneille ihmisille täällä,te ootte ihania!

anna_liisa 22+0

Vierailija
27/38 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iituliille halitukset ja toivottavasti säkin saat kohta rauhan nauttia edes loppuraskaudestasi!!

Anna_liisalle onnittelut hyvistä uutisista, vihdoinkin sinäkin saat nauttia odotuksesta=)

Onnitteluja myös kaikille jotka olivat rakenneultrassa saaneet myös hyviä uutisia!!! Teitä olikin taas aikas monta ja minäkin saan liittyä teidän onnellisten joukkoon=D

Eli pikkuisella kaikki rakenteet, mikä tärkeintä myös sydän, kunnossa=) Vastasi mitoiltaan viikkoja, kovasti siellä liikuskeli ja suloisesti massutti suutaan niin että kielikin vilahti=D Voi sitä onnen tunnetta ja nyt aloin toivoa että aika menisi vieläkin nopeampaa, hih=)

Sukupuoli jäi arvoitukseksi toistaiseksi, tosin puolitoista viikkoa olisi 4d-ultraan.

Nyt on mentävä pukemaan lapsia kun ollaan lähdössä kaverin luo kyläilemään.

p02p06 ja pikkuinen 20+4

Vierailija
28/38 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on nyt rakenneultra takana, ja kaikki oli ok, paitsi että masuasukki on aika liikkuvaista sorttia eikä tykännyt ultrauksesta sitten yhtään, raukka potki anturia täysillä.:) Ultraaja oli jotenkin vähän töykeä, sain vasta tänään neuvolassa kuulla tarkemmin, että mitä siellä oli tutkittu ja että kaikki oli kunnossa. Aika outoa. Tyttöä arveli sukupuoleksi, ja on jo kolmas lääkäri joka on tuota mieltä. Noo, uskon sitten helmikuussa...:D

Onko muilla muuten miten aktiivinen kaveri mahassa? Tämä tapaus ärsyyntyy välittömästi jos hetkeksikin istahdan tai menen makuulle, kova potkiminen ja riehuminen alkaa heti... Rupeaa olemaan vatsalihakset kovilla...

Nyt lähden lenkille, onnea vielä kerran hyviä koetuloksia saaneille, täytyy yrittää seurailla palstaa vähän tarkemmin että on perillä teidän muiden odotuksista.:)

Valentine

Vierailija
29/38 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas IHANIA uutisia :-D. Voin vaan yrittää kuvitella onnentunnettasi niin raskaan alun jälkeen. Nauttikaahan oikein kunnon kakkukahvit tuosta hyvästä. Paljon jouduit kyllä kestämään ennen kuin hyvät uutiset tulivat. ONNEA!

neronja rv 22+3

Vierailija
30/38 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia anna_liisa ja luuk@! Aivan fantastista anna_liisa! Peukut pystyssä ja kädet ristissä luuk@an siskon pienen puolesta! Ihania onnen hetkiä kaiken murheen ja jännityksen keskellä...=)

suko 22+4

Vierailija
31/38 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä osa syynä on, etten tunne vauvan liikkeitä kuin satunnaisesti. Ei edes joka päivä tunnu sitä pientä kutinaa masussa. Kuin te tunnette liikkeet? Onko ne ihan selviä ja säännöllisiä? Ja millä viikoilla liikkeet alkoi selvästi tuntumaan?

[b]Tatam:[/b] Tuolla edellisessä pinossa mietti noita liikkeitä. Mulla ainakin kunnolla tuntuvat liikkeet ovat tulleet 20+ viikoilla. Nyt on menossa 22+5 ja nyt voisanoa että tuntuu päivittäin noi vauva liikkeet mahassa. viime viikonloppuna itseasiassa ekan kerran vauva potkaisi mahaa niin, että se tuntui myös ulospäin mun käteen. (mulla tosin on tossa parin sentin kerros läskiä välissä joten se vähän vaimentaa tuota ulospäin tuntumista.

Mä tunnen eniten noi liikkeet sellaisena " muljumisena" tuolla mahassa. Mutta ei mulla ainakaan noi liikkeet vieläkään ole mitenkään säännöllisiä mutta useampaan kertaan päivässä siellä mahassa kuitenkin muljutaan.

ASTRALIS; Mullaon sama homma takin kanssa. Mä oon toistaiseks käyttänyt fleeceä, joka itseasiassa on ollut mulle vielä liian lämmin. Sitä oon nyt vaan aatellut käyttää niin kauan kuin se päälle mahtuu. Tuota vanhaa syystakkia en oo kyllä vielä edes koittanutkaan päälle. Mutta talvitakin kanssa tulee kyllä ongelmia ja ainakaan toistaiseksi en ole vielä keksinyt mitään järkevää ratkaisua takkiongelmaan. :(

SUKO: HUI! Kuulostaa hurjalta noi sun yölliset supistelut. Toivottavasti ne oli vain ohimeneviä!

LISSULALLE TSEMPPIÄ HORMONIMYRSYIHIN!

Niitä taitaa olla itsekullakin. Mua lähinnä masentaa ja itkettää ja toki pelottaa tulevaisuuskin. Meillä kyllä mies on innolla mukana odostuksessa joten sen puolen pitäsi olla kunnossa...

Joo, ja kyllähän tässä kun on pohdittu tuota vauvavakuutusta ja sen tarpeellisuutta, on tullut pohdittua vauvan terveyttä jne.

ANNA_ LIISALLE miljoona kiloa onnea hyvistä tuloksista! Nyt voi rauhallisemmalla mielellä jatkaa vauvan odotusta.

Ja Luuk@ on saanut ihania ja rohkaisevia kuulumisia siskon vauvasta! Voi kuin toipuminen jatukuisi tuota hyvää rataa, ja sisko ja miehensä saisivat vauvan kotiin!

ONNEA KAIKILLE HYVIÄ ULTRAKUULUMISIA SAANEILLE!

IITULILLE voimia toivottavasti ultrassa tulee tästä eteenpäin vain hyviä uutisia! Epäreilua, että yhden rankan osakeskeytyspäätös jälkeen annettiin vähän aikaa tuudittautua onnelliseen odotukseen ja sitten taas vedettiin matto alta. :(

Minkä verran painoa pitää/saa tulla viikossa näillä 20+ viikoilla??

Ja edelleen kaipailen kommenttia että miten paljon vauva tarvii vaatetta?

mantelipulla ja muljuaja 22+5

Vierailija
32/38 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen iloinnut pienestä tyttärestäni sekavin tuntein. Jännittää, pelottaa, kauhistuttaa... Iloinen, onnellinen...

Nyt rupesin panikoimaan, että miten vauva tarkenee talvella. Olen jo hamstrannut vaatteita aikamoiset pinot. Päällysvaatteita on teddyhaalari sekä fleecehaalari, sekä kasa pipoja, lapasia ja villasukkia.

Tarkeneeko vauva vaunuissa esim. fleecehaalarilla, jos hänet sujautetaan sen lisäksi lämpöpussiin (vaunujen mukana tuli sellainen emmaljungan " makuupussi" )? Vai pitääkö erikseen olla toppapuku?

Niistä alhaisista verenpaineista vielä; terkkari lohdutteli, että siitä ei ole mitään haittaa itselleni eikä vauvalle. Veri kuitenkin kiertää koko ajan, ja vauva saa kaiken tarvitsemansa, vaikka äidin olo olisikin kauhea. Tämä muillekin lohdutukseksi. :)

Vierailija
33/38 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en olekaan hirveästi seurannut tilannettasi, niin hyvät uutiset on niin ihania!

Täysikuulle kiitos verenpaine" tiedoista" . Mäkin kävin eilen lääkärillä " valittamassa" selkääni ja kyselin verenpaineesta. Kovasti hänkin lohdutteli, ettei ole mitään vakavaa ja käski vain nauttia siitä, että paineet ovat alhaalla. Täytyy muuten kehua, että tuo meidän työterveyslääkäri on todella ihana tapaus! Sympaattinen ja mukava. Kehtaa kysellä " tyhmiäkin" ja saa asiallisia, perusteellisia vastauksia.

Mä otin juuri äsken kopiot äitiyskortista ja ajattelin ruokiksella kipaista vakuutusyhtiössä laittamassa vauvavakuutuksen vireille. Meillä se oli esikoisella ja otetaan tälle kakkosellekin. Mä oon vähän tällainen " parempi vara kuin vahinko" -ihminen. Esikoisen vakuutuksella ei kyllä juurikaan ole ollut käyttöä, mutta silti...

Nyt hetki töitä ja sit syömään. Kävisköhän mäkkärillä...?

-Tango 20+5

Vierailija
34/38 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmotivaatio on hukuksissa niin hyvin ehtii nettiin vaihteeksi, vaikka olisi kyllä kauhea kiire muuten.

Ensimmäisenä suuret onnittelut anna_liisalle! Ihania uutisia! Nauti nyt loppuraskaus koko alkuraskaudenkin edestä. Onnittelut myös Luuk@lle ja siskonlapselle! Toivottavasti tämä suunta pysyy! Niin ja onnittelut kaikille muillekin jotka ovat hyviä uutisia saaneet rakenneultrasta, meillä vielä vajaa kaksi viikkoa ennen ultraa.. Muistaakseni 15. päivä.

Lumileopardi: oon miettiny myös esikoisen hoitoa. Mun äiti varmaan tulis mielellään ja häneen kyllä luotan (jostain syystä en halua että miehen äiti tulisi, on vanhempi, ensi vuonna 70, ja muutenkaan ei ihan mene ajatukset lastenhoidosta yksiin), mutta välimatka noin 100 km. Tuo nyt ei ole kovin pitkä jos ei mitään syöksysynnytystä tule. En ole kyllä vielä kysynyt että kävisikö hänelle.. Yksi kaveri asuu kyllä ihan vieressä, mutta hän käy myös töissä. Katsotaan nyt kuinka käy.

Tango kyseli nimistä. Meillä on tällä hetkellä yksi nimi tytölle ja yksi nimi pojalle. Saa nähdä onko tämän syntyvän näköisiä nimiä.. Esikoisen kanssa kävi niin, että nimi oli valmiina ja lapsi oli kyllä selkeästi sen näköinen mitä nimeä olimme miettineet.

Takkiongelmaa ei ole vielä ilmaantunut, kuljen takki auki! x) Talvella jos pitää ulkona käydä lenkillä, niin mulla on sellainen liian iso kevyttoppatakki jonka luulis sopivan.. En varmaan hanki mitään takkia ihan raskauden vuoksi, mutta voisin harkita kantoviittaa jolla olisi käyttöä myöhemminkin, ja sinne sopisi tämän vatsankin kanssa.

Eipä tänne muuta.

Nyt syömään!

Mrs.Marple, rv 19+1

Vierailija
35/38 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas tätä töiden määrää, onneksi tämmöinen tilanne on tosi harvinaista. Otetaan vastaan aputyöläisiä! Jos meinaan pitää kiinni viikonlopun juhlinnasta, niin voi olla, että ainakin yksi yö menee töihin.

anna_liisalle lämpimästi onnea ihanasta tuloksesta! Jo on aikakin, että pääset nauttimaan masusta ja sen sisällä olevasta suloisesta pienokaisesta!!

Takki: ei pitäisi olla hätää, meidän kakkonen on syntynyt tammikuussa, joten talvitakkiin on todistettavasti mahduttu ison vatsan kanssa. Mikäli tämä ei päätä kasvaa vielä isommaksi... Tällä hetkellä mulla on fleecetakki käytössä, sellainen vähän väljempi malli, joka venyy ihan mainiosti mahan yli.

Ja nyt tyhjeni taas pää, vaikka kaikenlaista piti kommentoida. No, paras palata töihin, eivät ne valitettavasti tee itse itseään.

Porenn ja Pikkukulta rv 19+5

Vierailija
36/38 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Anna_liisa että saat viimein vähän huoahtaa.

Hormonimyrskyt on laantuneet, itkut ja puhumiset on valaneet niinsanotusti öljyä laineille.. kiitos Tangomama ja mantelipulla ja muutkin ymmärryksestä :) Mäkin viimein ymmärsin että kyllä tuo ukkokin kovasti odottaa ja on mukana tässä raskaudessa. On kyllä maailman paras asia että sen kanssa voi puhua kaikki halki mikä mieltä painaa.

Tänään oli rakenneultra. Voi että se oli ihanaa. IHANAA! <3

Kaikki näyttää olevan ok, ja sain vahvistukset tyttöfiiliksille. Laskettu aika pysyi ennallaan, 17.2., vauva oli tosi rauhallinen ja vähän vaan nyrkitteli ja kiemurteli. Piti polvet yhdessä tiukasti, mies sanoi että no on se tyttö kun on noin " siveä" . Hih :) Istukka on etuseinässä, mutta on kyllä tuntunut liikettä, mietinkin sitä mitähän se mahtaa olla jos istukka olisi takaseinässä! Voimia teille potkituksi tuleville!

Lissula 20+4

Vierailija
37/38 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA JA MUKAVAA LOPPURASKAUTTA ANNA_LIISA!!!!!! Lämpöisiä halauksia ja rauhallista odottelua helmikuulle :)

Iitulii; sulle jos kelle toivoisin kanssa hyviä kuulumisia, kun ens kerran meet ultraan... Jospa ne munuaiset toimii ihan ok? Toivottavasti pääset nauttimaan kasvavasta vyötärönympäryksestä pian!!! *halaa*

Mua ainaki rauhoiteltiin ekan raskauden aikaan neuvolassa (kun syöminen ja nukkuminen ja kaikki oli vähän mitä sattuu), et terve vauva ottaa kyllä sen, mitä se äidistä tarvii. Jos kalsiumia ei saa ravinnosta tarpeeksi, vauva ottaa sen äidin elimistöstä.

Samoin lienee sen verenkierron kanssa. Raskausaikana koko elimistö toimii ensisijaisesti kohdun (ja tietenki oman pikkuverenkierron) ympärillä.

Lissula:llaki on istukka edessä. Niin mullaki. Tuntuu kieltämättä hassulta miettiä, et miten hurjia liikkeet jo olis, jos tuota turvatyynyä ei tuossa navan alla olis... :) Ekalta kun se oli takana ylhäällä, ni vertailupohja on vähän erilainen nyt...

Voimia Mrs.Marple ja Porenn työtaakan kantamiseen... Meillä töissä luetaan ylityökielto-ohjeita ko piru raamattua, eikä kukaan oikein tunnu tietävän, mitä missäki vaiheessa tapahtuu/voi tapahtua... Jos joku on varmaa ni se on ainaki aivan varmaa, et sijaisia ei oo eikä tuu...

(.) Painoa on tullu jo viis kiloa... Esikolta tuli yhteensä joku 11-12kg... Tuntuu tää vatsa aika hurjan kokoiselta jo...

Esikko on yhä kuumeinen. Tänäänki aamulämpö 39.2... Eilen sain kehotuksen hommata burana-suppoja parasetamolin rinnalle ja nyt näyttäis, et tehoaa...

Sit vielä siitä siskon pikkuisesta: tänään on tehon henkilökunta saanu keittää pullakahvit! Vauvan astrup-arvo (mittaa hiilidioksidin määrää veressä) on ollu pitkästä aikaa todella hyvä! Se siis tarkoittaa, et keuhkot olis pikkuhiljaa lähdössä toimimaan taas!!!!! Ehkä vauvan sydän sit jaksaa paremmin...

-> Kiitos neronja, iitulii, suko, mantelipulla ym. tuesta ja lohdutuksesta epätoivon hetkinä. Itkun kanssa olen täällä käynyt kertomassa ja toisaalta lukemassa teidän kirjoituksianne...

Takkiasiaa:Syystakki vielä löytyy, mut käyköhän tässä niin, et talvitakiksi on valittava jotain miehen kaapista... :P Uutta ei viittis millään ostaa...

Nimiasiassa meillä kotona vallitsee aika hyvä harmonia. mies valitsi esikon nimen ja mulla on toiselle pojalle nimi valmiina. Toivottavasti vauva näyttää sit vahvasti suunnitellulta... :D

Sitäki oli mietitty, et kuka hoitaa esikkoa helmikuussa, kun naikkari kutsuu... Meillä ykkösvaihtoehtona näyttää olevan se, et anoppi raahaa luunsa 600km:n päästä tänne kunhan aika lähestyy... Saa nähdä nyt, miten hyvä ajatus se sit on...

Sitte vielä (turhamainen ämmä tässä terve): voisko listaemo käydä askartelemassa tonne esittelylistaan vielä semmosen kohdan, mistä käy ilmi odotetun vauvan sukupuoli...? Tai sit niin, et muuttaisit esittelyn värit sinisiksi ja punaisiksi... Esim meidät sais laittaa sillä sinisellä... Mut ne jotka ei halua sukupuolta kertoa/eivät tiedä, voisivat jäädä mustiksi/harmaiksi...?

No joo, veny turhan pitkäksi tää...

Mukavaa loppuviikkoa... Huomenna vois jo avata vkl-pinon...?

Luuk@ 20+5

Vierailija
38/38 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA ANNA_LIISA!!!! nauti täysin siemauksin loppu raskaus ajasta.

LUUK@ ihana kuulla taas hyviä uutisia siskisi vauvasta, sitkeä pikkuihminen :) Enkeleitä tästä eteenkinpäin

Tällä mammalla on pari viime päivää ollu hermo todella kireällä ja lyhyt pinna. Esikoisella on hirveä nuha ja yskä. Alkuviikosta oli vähän lämpöä, mut se on mennyttä jo. Pojassa riittää kuitenkin virtaa enempi kuin laki sallii ja ehtii joka paikkaan, varsinkin niihin kiellettyihin. kiukuttelee kuitenkin tavallista enempi. Lisäksi isäntä on tehnyt pitkää päivää (aamusta iltaan) tällä viikolla. Tämä kaikki yhdistettynä raskauden aiheuttamiin hormonimyrskyihin, ei ole hyvä idea :(

mutta eiköhän se tästä taas korjaannu, kun poika paranee ja päästään taas täältä mökistä ulos :)

Omassa olossa ei sen ihmeempiä muuten. Tuhrua tulee edelleen, siihen olen jo melkein tottunut, paikat ei vaan meinaa kestää tota jatkuvaa siteen pitämistä :(

kuopus masussa potkii kovasti. Päivittäin saan liikkeistä nauttia :)

Viikonloppuja kaikille!

t:sininenkirsikka ja kuopus 22+6 (huomenna käynnistyy taas uusi viikko)