Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sairaanhoitajat! Luitteko Hesarista Virpistä, joka työskentelee Tukholmassa?

Vierailija
30.09.2007 |

Mitä ajatuksia herätti?

Omasta mielestäni asioiden pitäisi olla samoin Suomessakin, ja nyt jos koskaan on aika sitä vaatia!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa ei ole ainostaan reilusti paremat palkat vaan myös työyhteisöt voivat hyvin. Jos joku ei juttua lukenut niin Ruotsissa päivätyötä tekevä hoitaja saa noin 2500¿, mihin suomalainen hoitaja ei taida yltää edes kaikkine ikä- ja vuorolisineen. Työvuorot saa päättää itse, lakisääteiset tauot pidetään, meininki rennompaa ja niin edelleen. Jutussa haastateltu henkilö sai nyt erikoissairanhoitajana yli 3200¿ ja palkka oli viisi vuotta sitten parantunut 800¿ siitä hyvästä kun muutti Suomesta Ruotsiin.

Hauska oli kommentti, että samanlainen palkkaussysteemi (palkankorotukset voidaan sopia suoraaan esimiehen ja hoitajan välillä ja työn vaativuus vaikuttaa palkkaan) ei toimisi Suomessa, koska tämä on niin kateellinen kansa. Niin totta. Täällä pelkistä palkoista avoimesti puhuminen on tabu.

Vierailija
2/6 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se ietysti vähentäisi liiton tarvetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa ajatuksesi, olen sitä mieltä, että Tehy joutaa romukoppaan ja paikallinen sopiminen tilalle.

Vierailija
4/6 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4

Vierailija
5/6 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artikkeli oli hyvä. Loistava osoitus siitä, miten uutisoinnilla voi ihmisiin vaikuttaa. Se vaikuttaakin aikansa, mutta jos lakko pitkittyy, ymmärrystä on yhä vähemmän.

Vierailija
6/6 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiat paremmin työpaikoilla. Suomen hoitajapula varmasti ratkeaa sillä, että kaikki muuttavat Ruotsiin? On vaan tervettä vertailla, miten asiat on muualla järjestetty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän