Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sairaslomaa?

30.09.2007 |

Oletteko jaksaneet käydä töissä ihan loppuun asti vai hakenee sairaslomaa aikaisemmin? Millaisten oireiden kanssa lomaa voi saada? Itsellä hartiakipuja ja yöllä kylkikipua, jolloin nukkumisesta ei tule mitään ja päivisin olen ihan väsynyt. Töissä ei meinaa jaksaa, mutta voiko pelkän väsymyksen takia hakea lomaa? Viikkoja on nyt 23..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aika, jolloin todellakin ajatellaan omaa jaksamista. JA sitä myötä lapsen. Näin tietysti pitäisi olla aina, mutta nyt erityisesti!

ITsellä on sama tilanne. Mulla lähinnä stressi meinaa viedä yöunet. Olen ollut alustavasti työterveyslääkäriin yhteydessä joka on ehdottanut minun tapaukseeni parin päivän sairaslomaa. Nyt tavallaan olen tilanteessa että tätä seurataan. Voin ottaa sinne yhteyttä kun tuntuu ettei enää jaksa tai unettomuus on pahentunut muiden oireiden kera.

Sinun tapauksessasi kivut tuskin menisivät parissa päivässä ohi, joten lääkäri varmasti määrittelee eri pituuden sairaslomallesi.

Pidä siis hyvällä omallatunnolla huolta itsestäsi!

Ihana olisi kyllä kuulla muidenkin kokemuksia asiaan liittyen. Itsekkin puntaroin tosi paljon milloin väsymys on riittävä syy. Varsinkin kun työni on uusi ja siitä omat paineensa tietysti!

Vierailija
2/5 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäin n. vkolla 24 saikulle iskiastyyppisen kivun takia. Tosin työnikin on fyysisesti rankkaa, mutta aina voi lääkäriltä kysyä, mikä omalla kohdalla olisi paras...

seppäskä 6+?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin itse, että kehtaanko hakea sairaslomaa loppuraskauden pahoinvoinnin vuoksi? Lääkäri ei varmaan edes usko, että oksennan 2-4 kertaa päivässä, vaikka menossa on jo rv 31. Onkohan tällaista raskausvaivaa edes olemassa? Alkuraskaudessa olin saman helvetillisen yökkäämisen vuoksi poissa töistä useita päiviä, välillä tilanne oli parempi, mutta nyt viimeiset kaksi viikkoa wc-pönttö on taas ollut paras ystäväni. No, ehkä sinnittelen nämä muutamat viikot vielä töissä ja lasken päiviä...

Vierailija
4/5 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jäin esikoiselta sairaslomalle juuri väsymyksen takia monta kuukautta ennen la:ta, taisi olla n. rv 25. En pystynyt jostain syystä öisin nukkumaan vaan valvoin n. viiteen asti ja vasta sitten nukahdin. Ei siis voinut kuvitellakaan töihin menoa. Lääkärit kirjoittivat saikkua parin viikon pätkissä ja lopulta äitiysloman alkuun asti, kun tilanne ei parantunut.

Nyt todellakin kannattaa olla itsekäs ja huolehtia omasta ja vauvan hyvinvoinnista!! Kyllä niitä töitä ehtii tehdä.

Nekku 14+

Vierailija
5/5 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ongelma, että juuri halusin vaihtaa toiselle osastolle töihin ja nyt sitten kun olisin menossa sinne, niin alko nää vaivat, mitkä aiheuttaa kamalan väsymyksen. Kauheen iso kynnys jotenkin nyt mennä sitten hakemaan sairaslomaa. Mutta toisaalta kun ajattelee, niin mun työteho on todellakin nollassa ja tuntuu, et aivot ei toimi ollenkaan.