Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Olivatko vanhempasi tasapuolisia sinua ja sisaruksiasi kohtaan?

Vierailija
30.09.2007 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska synnyin iltatähtenä, ikäeroa vanhempiin sisaruksiini 8, 10 ja 11 vuotta. Kun vanhemmat sisarukseni syntyivät, olivat vanhempani nuoria ja heillä oli taloudellisesti hyvin tiukkaa. Minun syntyessäni perheen taloudellinen tilanne oli huomattavasti parempi, joten " tottakai" olen saanut lapsena huomattavasti enemmän kuin vanhemmat sisarukseni.

Muuten vanhempani ovat olleet suht. tasapuolisia. Kuitenkin näin aikuisena yhdellä sisaruksellani on ollut (omista hölmöilyistä johtuen) melkoisia taloudellisia vaikeuksia ja sinne on käsittääkseni uponnut melkoinen määrä rahaa. Summista ei ole koskaan puhuttu, mutta äitini on aina välillä lipsautellut maksaneensa siskolleni jotain.

Vierailija
2/8 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus teininä kun ostin omilla rahoillani mankan, osti isäni pikkusiskolle samanlaisen, kun muuten olisi toiselle tullut paha mieli. Tuota yksittäistä tapausta lukuunottamatta olivat tasapuolilsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut puoliakaan siitä, mitä esikoinen enkä murto-osaakaan siitä mitä kuopus. Sain olla aika rauhassa, mikä sinällään on ihan hyvä asia.

Vierailija
4/8 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo mielessä lapsuudesta yhden yhtä muistoa mistään epätasa-arvoisesta kohtelusta.

Mutta nyt aikuisena on sit aivan uutena tullut sisaruskateus, kun mun vanhemmat hoitaa mun lapsia vain murto-osan siitä mitä siskon ja veljen lapsia. Ja tää tilanne on musta nyt aivan käsittämätön, kun lapsena tosiaan ei ollut yhtään mitään epäreiluutta.

Vierailija
5/8 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietystikään esim. lahjat eivät olleet aina samanlaisia, kun veljeni toivoi poikamaisia juttuja ja minä tyttömäisiä. Mutta vanhemmat pitivät huolen siitä, että kumpikin sai sopivassa määrin haluamiaan juttuja.

Ja edelleenkin kohtelevat tasapuolisesti meitä ja lapsiamme.

Vierailija
6/8 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus äitini ottaa mielestäni liikaakin paineita siitä, että auttaa minua yhtä paljon kuin auttoi veljeänikin (8 vuotta vanhempi) samassa elämäntilanteessa.

Vierailija
7/8 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini ei edes peittele asiaa vieläkään vaan myöntää että veljeni on minua tärkeämpi ja rakkaampi.

Yritän olla parempi äiti omille lapsilleni!

Vierailija
8/8 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain poika oli arvokas perheessämme. Jälkiä korjataan nyt, masentuineita tyttöjä monta...