Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miksen raskaana ollessa saisi värjätä hiuksiaan?!?!!?

Vierailija
30.09.2007 |

Kaveri heitti aivan kummallisen kommentin, etti raskaana ollessa saisi värjätä hiuksiaan! Mihin ihmeeseen tuo väite perustuu, ja miksi neuvolassa ei minua ohjeistettu asiasta jos se oikeasti pitää paikkaansa?

Nimim. 6 viikon välein tyvikasvu piiloon

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat niiden myrkkyjen kanssa olleet tekemisissä odotusaikana.

Vierailija
2/25 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne kulkeutuvat kyllä sikiöönkin. Neuvolassa ei varoitella koska kiistatonta näyttöä haitosta ei ole. Mutta joka tapauksessa ne kasvattavat lapsen myrkkykuormaa jo heti idussaan. myrkyt eivät koskaan poistu elimistöstä, vaan kerääntyvät ja kun niitä tulee liikaa niin jotain aina tapahtuu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa hössöttämistä taas kerran.

Vierailija
4/25 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska autojen pakokaasuista tulee niin paljon myrkkyjä jotka imeytyy elimistöösi.

Vierailija
5/25 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa mun on pakko linnoittautua kotiini, mikäli en saa kohta tuota tyvikasvua piiloon! Eipä sitten saasteet tai muutkaan myrkyt pääse yllättämään! ;)

Ap.

Vierailija
6/25 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

koska autojen pakokaasuista tulee niin paljon myrkkyjä jotka imeytyy elimistöösi.

Vierailija
7/25 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivän aineet on paljon hellävaraisempia kuin ennen ja tiedän monia äitejä jotka ovat värjänneet hiuksiaan raskaana ollessaan, itse lukeudun myös näihin äiteihin ja lapsemme on ihan normaaleja mussukoita! Olen kysynyt asiasta myös kampaajalta eikä hän nähnyt estettä värjäämiselle. Ihmiset vaan panikoi mitä erilaisimmista syistä ja on paljon vakavampiakin asioita vauvan kehityksen kannalta, alkoholi, tupakka, huumeet, erilaiset ruoan mukana tulevat bakteerit ym.

Ole huoleti siis ja pistä väriaine vaikuttamaan! Itse värjäsin vajaa kuukausi sitten ja silloin olin rv19.

Vierailija
8/25 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä ne myrkyt keuhkojenkin kautta kulkeutuvat elimistöön.

Vierailija
9/25 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista ja juttelen vielä kampaajani kanssa asiasta (hän käy tiuhaan alan koulutuksissa, joten uskoisin että on ajan tasalla tässäkin asiassa).

Ap.

Vierailija
10/25 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäämistä, permanenttia tms. käsittelyä hiuksille ei suositella raskausaikana vain ja ainoastaan sen takia, koska raskaudaikana hiukset käyttäytyvät eri tavalla ts. väri/kiharat ei välttämättä tartu, sävy on outo tms.

Minulla on aina väri raskausaikana tarttunut hyvin, permis ei tarttunut, ystäväni värjäytti juuri hiuksensa rv16 ja joutui ottamaan kaksi värikäsittelyä kun ei meinannut väri pysyä päässä.

Vierailija
11/25 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nykyajan kemikaalit, joita on siis joka paikassa (hiusväreissä, kosmetiikassa, shampoissa...) voivat lisätä poikasikiöiden tulevaa hedelmättömyyttä. Monia aineita ei ole riittävän pitkälle tutkittu, ja vaikutukset voivat näkyä vasta vuosikymmenien päästä. En siis itse ainakaan riskeeraisi millään sellaisella, mikä ei ole ihan välttämätöntä.

Vierailija
12/25 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että nykyajan kemikaalit, joita on siis joka paikassa (hiusväreissä, kosmetiikassa, shampoissa...) voivat lisätä poikasikiöiden tulevaa hedelmättömyyttä. Monia aineita ei ole riittävän pitkälle tutkittu, ja vaikutukset voivat näkyä vasta vuosikymmenien päästä. En siis itse ainakaan riskeeraisi millään sellaisella, mikä ei ole ihan välttämätöntä.

Vierailija
13/25 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki pesen hiukset, ja välillä meikkaankin, mutta yritän kyllä välttää hiuslakkoja, värjäämistä jne. Mutta sehän on yksilöllistä, mikä kenellekin on " välttämätöntä" . Jokaisen tehtävä itse omat päätöksensä.

Vierailija
14/25 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikutukset tulevat esiin vasta kymmenien vuosien päästä, esim. syöpänä keski-iässä.

Mutta onnellinen on se, joka ei lue mitään eikä mitään mistään tiedä eikä tajua.

Minä ainakin vältän raskausaikana kaikkia riskitekijöitä, jotka ovat kohtuullisella vaivalla vältettävissä (kuten alkoholi tai hiuste värjäys). Ulkona liikkuminen ei kuulu näihin.

Vierailija
15/25 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en maalaa seiniä, pidän hanskoja kädessä siivotessa enkä värjää hiuksia. Kestän kyllä maantienvärisenä nämä muutamat kuukaudet. Ehkä se on turhaa, mutta kuten sanottu, mieleni on silloin rauhallisempi. Jokainen tekee omat ratkaisunsa.

Vierailija
16/25 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkä yrittäisin muutaman kuukauden sinnitellä ilman jatkuvaa värjäämistä.

Vierailija
17/25 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli että ensimmäisen kolmanneksen aikana ei tosiaan tuota värjäämistä suositella... Tällaista suositusta tuskin olisi, mikäli sille ei olisi jotain perusteita! Ja tottahan nuo kemikaalien myrkyt päänahasta imeytyvät elimistöön ja verenkiertoon, sehän nyt pitäisi olla jokaiselle selvä asia! Se, kuinka paljon antaa sikiön altistua noilla myrkyille, on tosin jokaisen oma asia ja valinta, kuten muutkin elintavat.

Vierailija
18/25 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kemikaalihössötykset on hössöjen juttuja.

Vierailija
19/25 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkiskelemassa asiaa, kun ei parempaakaan tekemistä ole! ;) Paljon on kirjoituksia ja todella, todella erilaisia kantoja - jopa parturi-kampaajilla on eriäviä mielipiteitä tästä. Joten eiköhän nyt voi päätellä niin, että asiasta ei ole tarkkaa tietoa. Joten tästä jokainen mamma tehköön omat päätelmänsä ja miettiköön asioiden tärkeysjärjestyksen itse!

Vierailija
20/25 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet eivät tiedä sitäkään, että raskausaikana ei missään nimessä saa olla talossa, jossa maalataan seiniä, koska monet maalit sisältävät sikiölle vaarallisia höyryjä. Hiuksiin laitettavissa aineissa niitä on tietty vähemmän, mutta onhan ne aineet lähempänä hengitysteitä ja päänahkaa. Toisaalta, toiset syövät pastoroimattomia juustoja, juovat alkoholia, polttavat tupakkaa, syövät keittämättömiä pakastekasviksia jne. Mutta miksi ottaa riskejä, jos ei ole pakko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme