Koliikkivauvojen äidit!
Oletteko antaneet koliikista kärsivälle vauvallenne Tutteli Omneo -vastikejauheesta tehtyä maitoa?
Itse kokeilin sitä, kun ei mikään muu tuntunut auttavan ja johan loppui huuto! Kuulin myöhemmin, että Omneo on kehitetty nimenomaan koliikkivauvoille. Ajattelinkin kysyä onki moni muukin saanut siitä apua tähän todella inhottavaan vaivaan?
Toki jos imettää, niin ei välttämättä halua antaa pulloa. Itsellä maitoa tuli kaikista yrityksistä ja poppakonsteista huolimatta vain n. viikon, joten vastikkeella oltiin joka tapauksessa.
Kommentit (16)
Tätä kesti siis n.3 kk ja sitten vaihdoin Omneoon. Kysyin myöhemmin lääkäriltä, kun itsekin ajattelin ettei kyse olisi ollut koliikista, kun vastikkeenvaihto auttoi ja lääkäri sanoi sen olleen nimenomaan koliikkia. Sanoi että Omneo on kehitetty koliikkivauvoille, mutta se ei suinkaan auta kaikille. Joten saamme olla onnellisia.
Ja ei, kolliikki ei loppunut itsestään sattumalta samaan aikaan kun aloin Omneota antamaan!
Yleisemminhän koliikki loppuu kuin seinään juuri 3 kk ikäisellä.
Tilanne meillä oli se, että koliikki alkoi kunnolla vauvan ollessa n.1 kk:n ikäinen, omneota aloin antamaan vajaan 4 kk:n ikäisenä. Ja kyllä, kokeilin taas normaaleilla vastikkeilla, mutta itku palasi ja loppui taas omneolla.
Tiesitkö muuten, että joillakin lapsilla koliikki voi kestää lähes vuoden ikään asti?
Meidän toinen lapsi kärsi vain tästä ns. vauva-ajan vatsavaivasta joten osaan kyllä erottaa koliikin siitä, kiitos vaan.
On varmaan mukava mollata toisia. Ilmeisesti itselläsi ei koliikkivauvaa ole ollut, sillä et todellakaan arvostelisi silloin muita. Ymmärtäisit, että kyllä sen koliikin sitten tunnistaa, kun kohdalle osuu. Kyllä ero noihin " normaaleihin" vatsavaivoihin on niin iso.
Terv. ap
Mutta oli hyvä, että laitoit taustatietoja. En ihmettele aiemman kirjoittajan epäilystä vauvasi koliikista. Yleensä kun koliikkiäitejä juuri neuvotaan vaihtamaan korviketta tai pitämään lasta sylissä ja samalla todetaan että kyllä se sillä helpottaa... Vaan kun oikea koliikki ei helpota.
Vierailija:
Tilanne meillä oli se, että koliikki alkoi kunnolla vauvan ollessa n.1 kk:n ikäinen, omneota aloin antamaan vajaan 4 kk:n ikäisenä. Ja kyllä, kokeilin taas normaaleilla vastikkeilla, mutta itku palasi ja loppui taas omneolla.
Tiesitkö muuten, että joillakin lapsilla koliikki voi kestää lähes vuoden ikään asti?Meidän toinen lapsi kärsi vain tästä ns. vauva-ajan vatsavaivasta joten osaan kyllä erottaa koliikin siitä, kiitos vaan.
On varmaan mukava mollata toisia. Ilmeisesti itselläsi ei koliikkivauvaa ole ollut, sillä et todellakaan arvostelisi silloin muita. Ymmärtäisit, että kyllä sen koliikin sitten tunnistaa, kun kohdalle osuu. Kyllä ero noihin " normaaleihin" vatsavaivoihin on niin iso.
Terv. ap
Harmi jos teillä ei mikään ole auttanut, voin ihan vaan kuvitella mitä se 10 kk on ollut! Me kuitenkin onneksi apu saatiin, ja ihan oikeasta koliikista kärsittiin.
Sydäntäraastavaa huutoa joka hetki lapsen ollessa hereillä. Sellaista itkua en ole muuten koskaan kuullut. Niin tuskaista se on.
ap
Vierailija:
Tiesitkö muuten, että joillakin lapsilla koliikki voi kestää lähes vuoden ikään asti?
Terv. ap
Jotenkin annat itsestäsi sellaisen tavallisen mamman kuvan, joka on löytänyt jonkin avun omalle lapselleen ja kuvittelee sitten, että se on taikakeino kaikille vauvoille.
Meillä kanssa koliikki kesti sinne vuoden tietämille, ja - anteeksi nyt vaan - tuo teidän kahden kuukauden koettelemus on mun näkökulmasta sellainen pikkuinen rikka rokassa, että en sillä kamalasti leveilisi.
Muistaakseni kysyin aluksi onko sama keino auttanut kenelläkään muulla. Sitten sainkin jo kuulla ettei lapsellani koliikkia ole koskaan ollutkaan...Pisti harmittamaan, kun lyttääminen alkoi heti...
En tosiaan ymmärtänyt että täällä kilpaillaan siitä kenellä on ollut kaikista raskainta. Enkä myöskään mielestäni missään vaiheessa valittanut, että olisi ollut raskasta! Kunhan kysyin onko muilla Omneo auttanut!
Juu varmasti ollut sulla raskasta, mutta veikkaan että löytyy niitäkin, joilla vielä raskaampaa. (yhtään sua väheksymättä)
Tää on just tätä kun äitien täytyy kokoajan morkata toisiaan, ja kilpailla siitä kellä kaikista raskainta onkaan ollut!
Miksei voitaisi ennemmin tsempata toisiamme!
Siskoni vauvalla oli todella paha koliikki. Sellainen, että eivät saaneet nukuttua ensimmäisen kuuden kuukauden aikana kuin 1-2 tunnin pätkiä. Hereillä ollessaan lapsi huusi kurkku suorana. Lasta tutkittiin sairaalassa paljon, koska vaikutti todella tuskaiselta.
Sitten kokeilivat lääkärin opastamana Tuttelin Omneota ja huuto loppui seinään. Kokeilivat sitten tissiä välillä ja taas lakoi huuto. Omeneolla loppui heidän lapsensa koliikki täysin.
Kannattaa siis kokeilla!
ole ikinä kuullut, että lääkäri diagnosoisi, että jollain on koliikki, kun se ei sanana kauheasti tarkoita, se on lapsen selittämätöntä itkua. teidän vaivat kuulostaa kyllä siltä, että niihin oli jokin syy, tosin sen selvittäminen on vaikeaa, kun esim. allergia ei noin pienellä testissä aina näy...
kypsymättömyyttä ravinnon sietämisen suhteen. Siksi ap:n tapauksessa Omneo on todennäköisesti auttanut. Joskus kyseessä on allergia, mikä on sitten astetta hankalampi asia.
Ja 11, meillä nyt lastenlääkäri tosiaan sanoi, että vaiva on varmasti ollut koliikkia, lisäksi totesi ettei kyse voi missään tapauksessa olla maitoallergiasta, kun kerran omneo auttaa, ja muuta ruokaa ei meidän vauva silloin vielä ollut saanutkaan, eli ei se mikään muu allergiakaan voi olla.
Mulle on ihan sama onko meidän vaiva ollut koliikkia vai jotain muuta, pääasia on, että apu löytyi ja vauvan nyt parempi olla! Kovasti se vaan koliikilta tuntui.
ap
Vierailija:
, ja muuta ruokaa ei meidän vauva silloin vielä ollut saanutkaan, eli ei se mikään muu allergiakaan voi olla.ap
Että sinuna ap en myöskään leveilisi allergiatietämykselläsi. Kun näyttää ne tiedot olevan yhtä hatarat kuin nuo koliikinkin.
Mä en millään tietämykselläni (allergia tai koliikki) ole leveillyt. Kirjoitinpahan vaan mitä LÄÄKÄRI mulle on sanonut. Jos olette sitä mieltä että tiedätte paremmin kuin lastenlääkari, niin siitä vaan!
Kuten sanoin, mulle ihan sama mikä vaiva, pääasia, että helpottanut ja lapsi voi hyvin!
kakkosta odotellessa... Siis tosiaan, en ymmärrä, mitä morkattavaa tässä aloituksessa oli... Hyvä vinkki kokeilla, laitoin tuotteen nimen itselleni ylös, ihan varmuuden vuoksi.
Yritin vaan kysellä onko se omneo auttanut muidenkin vauvoja. Ja tosiaan mulle lääkäri sanoi, että se on kehitetty nimenomaan koliikkivauvoille. Lisäksi kuulin yhdeltä ystävältä, että apteekista saa jotain vähän " ytympää" omneota jos se kaupan versio ei auta.
Eihän se tietenkään kaikille auta, mutta meillä auttoi ja siitä olen todella iloinen, ihan lapseni puolesta.
Niin, ja juttelin yhden vastasyntyneiden teho/tarkkailuosaston sairaanhoitajan kanssa ja hän sanoi, että he siellä käyttävät myös omneota. Eli ei se nyt ihan turhaa tavaraa voi olla.
ap
Enkä oikein usko, että teilläkään kyse oli mistään kunnon koliikista, jos meni ohi maidon vaihdolla...
Luulen, että teillä kyseessä oli tavalliset vatsavaivat, joita on lähes kaikilla vauvoilla.