musiikinharrastaja lapsien vanhempia liikkeellä?
Soiko teillä nyt harjoittelut?
Meilä soi ;).....
Kommentit (12)
Mikä pianokoulu kirja on käytössä?
käyttävätkö lapsenne korvatulppia harjoitellessaan.
Mä olen harkinnut pitäisikö korvatulpat hommata viulisti-lapselle,
joka harjoittelee 45 min - 60 min päivässä?
Aloitti tänä syksynä Merja Airaksen Pikkuväen pianokoulu 1:sen. Viime vuonna soitti päivittäin 10 min ja aloitus vuonna 5 min/ päivä. 5-vuotias sisarensa halusi nyt myös aloittaa piano-opiskelun (leikin varjolla), mutta luonteeltaan on esikoisesta sen verran kaukana, että nyt parin kokeilukerran jälkeen olemme vanhempina sitä mieltä, että jospa aloitellaan hänen kanssaan asiaa vasta ensi tai sitä seuraavana vuonna...
ikä 4 vee, onko OK?
Pitäiskö ohjata?
paljon soittimen äänen vivahteita? Tietty jos on hyvät korvatulpat, niin ne suodattaa tasaisesti kaikkia äänentaajuuksia. Mutta niitäkään ei yleensä muusikot viitsi käyttää, ilman kuulee paremmin, miten soi.
En suinkaan suosittele omaan harjoittelukäyttöön, varsinkin jos on jousisoittimen kaltainen (suht. pieni ääni kuitenkin) kyseessä. Itse ammattimuusikkona olen työskennellyt muutaman vuoden ja näin uskallan sanoa. Oma instrumenttini on voimakasääninen, enkä ole kuin kaksi kertaa eläissäni käyttänyt tulppia. Olen siis soittanut isoissakin orkestereissa joissa melutaso aika korkeeta luokkaa.
Kaiken lisäksi on hyvin hankala löytää sellaisia korvatulppia joiden kanssa olisi miellyttävä soittaa.
Korvat ovat myöskin hyvin yksilökohtaiset, eli toiset kestävät enemmän kuin toiset.
Tottakai on hyvä että vanhemmat asiasta huolehtivat, mutta olen sitä mieltä että ei ole suurta syytä. Enemmänkin kannattaa siihen kiinnittää huomiota että lapsi ei kuuntele kuulokkeilla musiikkia liian kovaa. Tai mene rock -konserttiin ilman tulppia.
Tuli vähän tylsää tekstiä mutta kun en tätä osannut kovin leikkisästi nyt ilmaista... ;)
kuinka lahjakas lapsen täytyy olla. että voisi haaveilla ammattilais urasta? Esim. viulistiksi?
olisin kiinnostunut keskustelufoorumeista nuorillemme.
Ovat musiikkiopistossa.
onko täällä muilla vanhemmilla musiikkiopistossa soittavia lapsia?
Pitääkö soittotunneille myös vanhempien mennä, vai soittaako lapset /
kuinka isot lapset soittavat yksin opettajan kanssa?
kun kerrostalossa asutaan ja kovaääninen soitin kyseessä