Olisiko muovimatto harmaalla laattakuviolla ihan mauton ratkaisu keittiöön?
Rakennuttamaamme talopakettiin kuuluu keittiöönkin laminaatti, mutta ei kiitos meille...
Kaakeli olisi tietysti hyvä, mutta ilman lattialämmitystä se on kylmä ja siitä taas tulee liiaksi lisäkustannuksia.
Nythän on tosi aidon näköisiä muovimattoja, RTV: lläkin erehdyin ensin luulemaan oikeaksi kaakeliksi! Ja olishan tuo huoletonkin.
Mitä muita vaihtoehtoja keksitte?
Kommentit (16)
Valitse mieluummin korkki tai vaikka linoleum. Korkkia saa eri kuvioilla ja lattia tuntuu mukavalta jaloissa, toisin kuin muovi tai laminaatti.
Hyvännäköisiä muovimattojahan on olemassa - sellaisia jotka ovat reippaasti muovin näköisiä eivätkä vain huonompia versioita muista materiaaleista.
Ulkonäkö on makukysymys. Laminaattikin on vain kuva.
Vittu mitä " disainporukkaa" täällä...
Painukaa korkkinenne ja lattialämmityksinenne hevon vittuun!
AP
Meillä oli edellisessä asunnossa ja minusta ihan toimiva materiaali keittiössäkin, kun on helppo pitää puhtaana eikä niin arka kosteudelle kuin parketti.
Vierailija:
Vittu mitä " disainporukkaa" täällä...
Painukaa korkkinenne ja lattialämmityksinenne hevon vittuun!
AP
Luehan ensin oma aloitusviestis ja mieti sitten miten vastaat :D Sait vastauksia kysymykseen " onko mauton" ja sait myös uusia ideoita. Mutta laita ihmeessä laatan näköinen muovimatto, mauton se on silti!
Vierailija:
Rakennuttamaamme talopakettiin kuuluu keittiöönkin laminaatti, mutta ei kiitos meille...
Kaakeli olisi tietysti hyvä, mutta ilman lattialämmitystä se on kylmä ja siitä taas tulee liiaksi lisäkustannuksia.Nythän on tosi aidon näköisiä muovimattoja, RTV: lläkin erehdyin ensin luulemaan oikeaksi kaakeliksi! Ja olishan tuo huoletonkin.
Mitä muita vaihtoehtoja keksitte?
Voi jessus, onneks mulla ei ole tuollaisia pinnallisia trendipörhöjä ystävinä...
Keittiön laattalattia on minulle kauhistus. Se on kylmä, vaikka on lattialämmitys. Se on tolkuttoman kova. Se on liukas. Muovimaton kun sais niin olisin ikionnellinen.
Mikäköhän oli ap:n alkuperäinen tarkoitus, kun noin hermostuu. Eipä kannata kysyä toisten mielipidettä, jos ei kestä vastauksia. Mitään trendipelleilyä ei siinä ole, että pitää LAATAN NÄKÖISTÄ muovimattoa mauttomana. Joku toinen muovimatto voi olla ihan siistin näköinen.
ja ihan laattakuviollakin. Itse harrastan sisutusta ja olen aina ollut muovimattoja vastaan ettei ikinä, mutta edistystä niissäkin on tapahtunut. Nykyään todella siistejä ja kauniita. Laminaattia olen alkanut kauhistelemaan, sellainen kova, kiiltävä, kylmä. Ei ollenkaan kodikas!! Laita ehdottomasti jos mieluisen löydät. Ja ehkä kannattaisi muittenkin katsastaa millaisia muovimattoja nykyään on. Luulenpan ettei muovimattojen hintoja voi edes verrata laminaattien hintoihin, sen verran arvokkaampia ovat kunnon muovimatot!!
" aito muovimatto" on minusta tyylikkäämpi kuin laatan näköinen, ja laatta taas tyylikkäämpi (mutta ei ehkä yhtä käytännöllinen) kuin muovimatto.
Ja ei tosiaan kannattaisi noin vetää hernettä nenään jos kyselee makuasioista. Jos joku on sinusta trendipelleilyä niin tee toki toisin itse!
Olette onnekkaita ettei teidän tarvitse sitä katsella joten se siitä!
Jalat väsyy ihan sikana kun kokatessa seisoo pitkiä aikoja niin kovalla alustalla. Mutta mikä pahinta kaikki lattialle putoavat lasi- ja posliiniastiat menevät satavarmasti rikki.
Vierailija:
Keittiön laattalattia on minulle kauhistus. Se on kylmä, vaikka on lattialämmitys. Se on tolkuttoman kova. Se on liukas. Muovimaton kun sais niin olisin ikionnellinen.
jotain muuta materiaalia, vaan reilusti joku sävy, joka sopii hyvin esim kaappien välitilan väriin.