Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä työssä voisin tienata hyvin, jos olen FM pääaine suomen kieli?

Vierailija
28.09.2007 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan olisin ihan tyytyväinen, jos keksisin (ja saisin) edes jotain koulutustani vastaavaa työtä. Opettajaksi en taida enää kyetä ääniongelmien takia. :(

Vierailija
2/12 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työt lopu... eikä sen puoleen rahatkaan. Saan keskimäärin 6000 e/kk brutto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäkurssitus tiedottajaksi esim. Markkinointi-instituutissa?

Ad, jos osaat kirjoittaa luovasti myyntitekstejä

Vierailija
4/12 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut mitään " hyödyllistä" kieltä, paitsi venäjää joskus lukiossa. Englantia toki, mutta siinä olen surkea, asennevamma kai.

Vierailija
5/12 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjasto- ja informaatioala (kirjastonhoitaja, kirjastotoimenhoitaja, kirjastovirkailija, kirjastosihteeri, kirjastoamanuenssi, informaatikko)

kustannusala (kustannustoimittaja)

tiedotus- ja viestintäala (tiedottaja, viestintäassistentti, viestintäpäällikkö, toimittaja, päätoimittaja, kulttuuritoimittaja, journalisti, konsultti, AD, kulttuuriyrittäjä)

taide- ja kulttuuriala (kulttuuritoimenjohtaja, kulttuurisihteeri, projektisihteeri, kulttuurituottaja, tapahtumatuottaja, toiminnanjohtaja, festivaalijohtaja, kulttuurisuunnittelija, projektipäällikkö)

tutkimusala (kirjallisuudentutkija)

opetus- ja koulutusala (äidinkielen ja kirjallisuuden lehtori, kouluttaja, yliopiston lehtori, draaman opettaja, kirjallisuuspiirin vetäjä)

hallinto- ja suunnitteluala (suunnittelija, hallintojohtaja, koulutuspäällikkö, henkilöstöpäällikkö, projektipäällikkö, amanuenssi)

luovan kirjoittamisen ala (kirjailija, runoilija, kirjoittamisen ohjaaja)

kääntäminen (kääntäjä)

museoala (tutkija, museoamanuenssi, intendentti)

Vierailija
6/12 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mikä nyt on niin " hyödyllinen" kieli, jos osaat jotakin kieltä melko hyvin niin hyvä. Saksasta suomeen on tosi paljon käännösöitä, mutta niin on kyllä ruotsista ja englannistakin. Ja aivan takuulla venäjästä, jos osaat kerran sitä.

Vierailija
7/12 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestintäjohtajana. Töihin suureen, mielellään pörssiyritykseen. Lue sivuaineena viestintää ja talousaineita.

Vierailija
8/12 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai museoalaa *reps*

Vierailija
9/12 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei sitten vastaus ollut sille, joka kaipasi mitä tahansa koulutusta vastaavaa hommaa.

Vierailija
10/12 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: TAideteollisesta korkeakoulusta valmistunut AD

Vierailija
11/12 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro ihmeessä missä!

Vierailija
12/12 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, mä olen siis vakitöissä kääntäjänä kuukausipalkalla ja sen lisäksi teen freelancer- hommia aina kun ehdin. Freelancerina saa ihan kiva rahat, vaikka mä teen töitä aika pienellä sanahinnalla.

Esim firma, missä itse olen töissä, etsii koko ajan (ihan paniikissa) uusia kääntäjiä.

Jos olet asiasta kiinnostunut, niin otat yhteyttä vaan kaikkiin käännöstoimistoihin. Itse en tykkää suomalaisista toimistoista yhtä paljon kun ulkomaalaisista mutta kyllä mä teen töitä suomalaisillekin toimistoille. Etsit vaan googlesta toimistoja, suomalaisia, ruotsalaisia, saksalaisia, espanjalaisia, mitä tahansa. Yleensä toimistoilla on suora linkki sivuille missä voi ilmoittautua. Suurimmalle osalle täytyy tehdä koekäännös, mutta ilmottavat kyllä siitä.

Mä olen tällä tavalla oikeastaan aivan ylityöllistetty (koska olen niin huono sanomaan ei), mutta rahaa tulee tosiaan hyvinkin toi 6000 kuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi