Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

raskaana ja mietin noita syömisiä, puhutaan kauheesti että sokeria ja makeutusaineita pitää vältää

Vierailija
28.09.2007 |

mutta se on musta tosi vaikeeta... kun illalla mietin mitä oon syöny niin melkein jotain missä on sokeria lähes joka aterialla. Limun juonnin olen lopettanut melkein täysin, osaksi pahoinvoinnin takia ja osaksi pelkään että siinä on kauheesti väri ja makeutusaineita. Olen siis vain lievästi hysteerinen :) mutta sanokaahan nyt siskot että voinko juoda limua, ei kais siitä nyt jos joskus vaan juo niin ole haittaa...

juu kuulostaa näin jälkeen päin itekin että tyhmä kysymys...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mun mielipide. Itse juon ennemmin light-limua jos limuttaa, turha sitä sokeria ainakaan on lipittää. Tulee vain lisäenergiaa jota ei tosiaankaan tarvita.

Paitsi että ne sakariini ja syklamaattihan oli kiellettyjä. Onneks useimmat limut on makeutettu aspartaamilla, asesulfaamilla ja sukraloosilla, jotka kuuluu sallittuihin.

Vierailija
2/11 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ylipainoa ennestään niin sokereita ja rasvoja pitää välttää että ei paino nouse hurjasti, raskausdiabetes uhkaa.

Makeutusaineista asesulfaami K ja aspartaami ovat raskaana oleville sopivia. Niiden adi-arvo (accetable daily intake) ovat sellaisia että normaalilla mehun juonnilla, jugurtin syönnillä ja karkkien napostelussa adi-arvo ei tule sinulla lähellekään maksimia. Ja turvallisia sikiölle ovat nämä makeuttajat.

Vältä sakariinia raskaana ollessa (mm. Hermesetas kauppanimi)

Oman paikkakuntasi ravitsemusterapeutilta saat ehkä parempaa tietoa kuin neuvoloiden hysteerisiltä terveydenhoitajilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulu ihmisen elimistöön tai normaaliin ruokavalioon.

Mutta miksi pitäisi edes juoda light- tai muita limuja? Se on vaan tottumuskysymys mitä opettelee juomaan.

Vierailija
4/11 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin vähän ihmeissäni juuri kun puhutaan sokerista ja makeutusaineista... niitä makeutusaineitahan on niin paljon... jätän pikku präntin siis lukematta suurimmalta osin :)

ja kiitos noista nimistä, osaa katsoa oikeita asioita...

Vierailija
5/11 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieltä kuin kutonen. Lisäksi minusta (henkilökohtainen mielipide) nuo light-tuotteet ovat ihan järkyttävän makuisia.

Jos nyt kohtuudella käyttää, niin ei siinä mitään. Ainoa vaan, että painoa kertyy salakavalasti ja se voi sitten harmittaa raskauden jälkeen. Kyllä se imettämällä lähtee, mutta aikansahan se vie.

Vierailija
6/11 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hysteriallesi ei tule loppua.

Odotus-palstan mukaan raskaana olevan ei saa syödä eikä tehdä yhtään mitään.

Vierailija
7/11 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS on niitä limuja pakko juoda. Mieluummin tietysti vettä. Ja siinä oon samaa mieltä, että sokeri on luonnontuote ja siksi parempi kuin teolliset makeutusaineet.

Mutta ikäni painon kanssa tapelleena olen oppinut tekemään kompromisseja tässäkin asiassa. :) Kun se sokeri kuitenkin on turhaa energiaa, jota voi välttää.

t. joku numero joka suositteli makeutusaineita mieluummin kuin sokeria

Vierailija
8/11 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella kunnalla on oltava terveyskeskuksen palveluksessa ravitsemusterapeutti ja hän osaa jakaa myös odottavalle äidille ravitsemustietoa, ilman sitä hössötystä mitä neuvoloissa taas tupataan. Ja jos neuvolatäti on itse äiti-ihminen niin hän jakaa sitä tietoa miten itse elää. Ravitsemusterapeutilla on UUSINTA tietoa ravinnosta, keinomakeuttajista ja rasvoista, tilaa aika hänen juttusille tai koita saada langan päähän.

Vierailija
9/11 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te siis jotka tunnette syövänne jatkuvasti sokeria ja makeutusaineita. Mä en oo edes raskaana, enkä muutenkaan millään dieetillä, mutta syön käsittääkseni erittäin vähän makeutusaineita (hyvä jos pari kertaa viikossa) ja hyvin kohtuullisesti sokeria. Enkä siis edes yritä tätä mitenkään erityisesti, vaan syön mielestäni normaalisti.

Vierailija
10/11 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juon usein kaakaota aamulla, kun kahvi ei maisu... siinä sokeria -sen voisin jättää pois

sitten syön päivällä vaikka jogurtin tai viiliä... siinä sokeria -viilissä hillo osassa sokeria -no senkin kai voisin vaihtaa

sitten juon mehua... siinä sokeria -vettä juon paljon mutta leivän kanssa otan mehua, sen voisin vaihtaa

näistä ne mun sokeri annokset muodostuu... limua juon ehkä kerran viikossa, niin kuin karrkipäiväkin on kerran viikossa, joskus karkkia tulee syötyä muutenkin... -ne voisin jättää pois

t.ap

Vierailija
11/11 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikiölle.