Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin aikaan haet lapsesi päivähoidosta?

Vierailija
27.09.2007 |

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedetäänkö hoitopaikassa iltapäivällä lähteekö lapsi 15 tai 16? Vai tuleeko aina yllätyksesä?

Vierailija
2/30 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viedään 7.45...9 välillä (yleensä 8:15), ei kerrota etukäteen. Pph:lle menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis juuri se vanhempi josta ei pidetä!!

Vierailija
4/30 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa. Olisi kiva tietää mihinaikaan työt alkavat tai loppuvat. Tuollaisten vanhempien kanssa en jousta. Koskaan ei minulle sovi jos kysyvät voisiko olla mahdollista tulla ½ tuntia myöhässä. Toisen perheen kanssa olen joustanut jopa 2 tuntia, hyvän syyn takia. Sitä saa mitä tilaa!

Vierailija
5/30 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai koska lapsi viedään, jos viedään noin tunnin sisällä joka päivä.

Meillä pph ei ole koskaan huomauttanut asiasta, että pitäisi alkaa ilmoittelemaan. Meillä liukuvat työajat molemmilla, ja päivän aikana saattaa esim iltapäiväksi tulla kokouksia ym., jotka vaikuttavat hakuaikaan. En ole nähnyt tarpeelliseksi ilmoittaa, jos tuonti- ja hakuajat pysyvät n. tunnin sisällä.

28.

Vierailija
6/30 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pph:lla ei. Tiedän tapauksen, joissa hoitoaika on periaatteessa määritelty esim. klo 8-16 mutta lapset tuodaan miten sattuu, joskus ollaan seiskalta oven takana ja joskus haetaan vasta vaille 17. Ilmoitus tuontiajasta saattaa tulla edellisenä iltana klo 23.45 tekstiviestillä.

Tää kyseinen pph on vaan niin hellämielinen, ettei saa sanottua napakasti.

Vierailija
7/30 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et tiedä päättyykö työt 15.30 vai 17.00? Minulla on lasten harrastuksia, olisi hyvä tietää ehdinkö viedä vai viekö mieheni. Kampaajalle olisi mukava päästä jo 16.00 eikä vasta 17.30. Aamulla olisikiva tietää monellekko teen aamupalan. pph

Vierailija
8/30 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole määritelty mitään muuta kuin lapsi on hoidossa klo 7:30-16:30 välissä n. 7,5-8 h. Periaatteessa pph on ilmoittanut että hän tekee töitä kello 7-17 välillä. 28.

Vierailija
9/30 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pph:n lapsilla on jumppa läheisellä koululla muiden pph:n kanssa klo 14.30-16.00. Vitsi et lapset tykkää ku pääsevät juoksemaan sisälle!

mä oon myös tällainen " ei määrättyjä työaikoja" -ihminen, josta ei kuulemma pitäis pph:n tykätä. Me on sovittu, että lapsi viedään aamulla klo 7.30-8 ja haetaan 15-17, aina aamulla kerron, jos tiedän varmasti menevän yli neljään.

Vierailija
10/30 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo kaupungin ruuhkat vaikuttavat omaan hakuaikaani monesti jopa puoli tuntia. Lisäksi työ on sellaista että siellä saattaa tulla jotain yllättävää juuri kun pitäisi lähteä kotiin.

Aika kohtuutonta vaatia jotain tiettyä hakuaikaa mikäli kuitenkin haetaan annettujen aikojen puitteissa.

Vierailija
11/30 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ystävällisesti antaa edes ajan suuntaa-antavan ajan. Jotain rajaa! Vihaan teitä eräitä vanhempia!

Vierailija
12/30 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viedään suht tarkasti klo 7.30 ja noudetaan lähes poikkeuksetta klo 16.30. Tuo vartti on hoitoajassa " varalla" just ruuhkien, viimetinka-asiakkaiden ym. takia. Käytännössä kuitenkin soitan pph:lle, jos tiedän että tullaan vasta 16.45 koska tiedän, että hoitaja usein on suunnitellut omat menonsa sen mukaan, että tullaan puolelta. Eli kun on tottunut siihen, että tullaan puolelta, niin laskee sen varaan. Minusta ilmoittaminen on tärkeää ja hoitajan huomioimista.

Vierailija
13/30 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla työt päättyvät periaatteessa 15.30 mutta joskus itsestä riippumattomista syistä venähtää jopa tunnin. Toisaalta joskus pääsen aiemmin. Olen päiväkotiin ilmoittanut milloin viimeistään haetan eikä ole ollut mikään ongelma. Mutta jos lapseni olisi pph:ssä, pitäisikö minun ilmoittaa tuo myöhäisin aika ja palloilla kaupungilla kunnes hoitoaika on tullut täyteen? Ja jos asia on ongelma pph:lle, eikö se pitäisi ottaa puheeksi vanhempien kanssa sen sijaan että valittaa av:lla. Täytyy kyllä sanoa, että tätä palstaa lukiessa perhepäivähoitajien arvostus laskenut huimasti, harmi niille oikeasti hyville.

Vierailija
14/30 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan mene jakeluun!

Vierailija
15/30 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla työt päättyvät periaatteessa 15.30 mutta joskus itsestä riippumattomista syistä venähtää jopa tunnin. Toisaalta joskus pääsen aiemmin. Olen päiväkotiin ilmoittanut milloin viimeistään haetan eikä ole ollut mikään ongelma. Mutta jos lapseni olisi pph:ssä, pitäisikö minun ilmoittaa tuo myöhäisin aika ja palloilla kaupungilla kunnes hoitoaika on tullut täyteen? Ja jos asia on ongelma pph:lle, eikö se pitäisi ottaa puheeksi vanhempien kanssa sen sijaan että valittaa av:lla. Täytyy kyllä sanoa, että tätä palstaa lukiessa perhepäivähoitajien arvostus laskenut huimasti, harmi niille oikeasti hyville.

Vierailija
16/30 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei pph:ta koskaan haittaa, jos lapsi haetaan esim. puoli tuntia ennen sovittua aikaa, mutta antaas olla, jos joskus myöhästyy 10 minuuttia niin jo tulee moitteita.

Vierailija
17/30 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noutoaika on vaikka 15-17 eikä ilmoiteta tarkemmin, niin mitään et voi oikein suunnitella tekeväsi jos toiset lapset ovat vaikka lähteneet jo aiemmin. Voihan olla, että pph suunnittelisi tekevänsä vaikka seuraavan päivän ruuan valmiiksi tai menevänsä sinne kampaajalle. Eihän se toki haittaa, jos ilmoitettua aiemmin hakee, se on sitten iloinen yllätys, mutta tuollainen parin tunnin venymä on kyllä aika vaikea. Kyllä minä itsekin haluaisin tietää, loppuuko työpäivä klo 15 vai 17 jos suinkin mahdollista.

Pph:t (ainakin oman kokemuksen mukaan) kyllä venyvät ja paukkuvat, ja samaa sopii odottaa vanhemmilta. Puheyhteys on kuitenkin tärkeä, eli jos ei noutoaikojen ilmoittamisesta vaikka samana päivänäkin ole kohtuutonta haittaa, niin miksi sitä ei voisi tehdä? Se, että pph ei jostain asiasta sano, vaikka ehkä pitäisi, voi johtua siitä, että haluaa välttää hankaluuksia ja kaikenmaailman vääntöjä (usein aika vaativaisten vanhempien) kanssa.

Omat lapset on pph:lla ja olen todella tyytyväinen. Molemmat sanotaan reippaasti ja suoraan kun mitä sanottavaa on ja homma toimii. Kunnioitan ihan mielettömästi pph:n työtä ja sitä, miten hän antaa kotinsa viikarien käyttöön ja jaksaa järjestää joka päivä ohjelmaa ja touhua.

Vierailija
18/30 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat mutkattomalta ihmiseltä. Kanssasi voi keskustella rakentavasti. Joustaminen puolin ja toisin on hieno asia. Pph:n ja vanhempienkin suhde aivan erilainen kuin päiväkodissa. Aina olet kasvokkain saman aikuisen kanssa. On paljon vanhempia jotka eivät kykene ottamaan vastaan ammatillisesti esitettävää palautetta (negatiivista).

Vierailija
19/30 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

15.30

Vierailija
20/30 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vien yleensä 9.30

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän