Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on se mystinen " tyypillinen av-mamma" ?

Vierailija
27.09.2007 |

Kuvailkaapa kaikki palstalla juuri nyt roikkuvat itseänne ja perhettänne rehellisesti muutamalla sanalla.

Minä:

-31-vuotias

-opiskelija

-avoliitossa lapseni isän kanssa

-kolmio vuokralla n. 10 km päästä Helsingin keskustasta

-lapsi ollut n. 1-vuotiaasta asti hoidossa, imetetty siihen asti

-alkoholia käytän n. kerran viikossa yhden annoksen

-kasvatusperiaatteet: kaupunkilaisjärjellä selviää pitkälle + rajoja ja rakkautta

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pönkität omaa egoasi niputtamalla erilaiset kannat ja näkemykset " tyypillisen av-mamman" tyhmyydeksi. Esim. jos olet itse imettänyt pitkään, sinusta av-mammoja ovat ne, jotka lopettavat kahden viikon jälkeen kun oli helpompaa antaa pullosta. Jos taas et tykkää leipomisesta, sinulle av-mammoja ovat ne, jotka leipovat aamuin illoin. Näin se menee.

Vierailija
2/9 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos itse olet huoleton, tyypillinen on niuhottava joka sääntöä noudattava äiti.

Jos olet turvallisuushakuinen, tyypillinen on renttu joka ei pidä huolta lapsistaan eikä hanki kunnon koulutusta ja työpaikkaa.

jne.

Uskon oikeasti että meitä on niin laidasta laitaan kuin ihmisiä. Jokainen vain tarttuu niihin ketjuihin, jotka jollain lailla koskettavat itseään. Siksi joskus tuntuu että ' kaikki' ovat tosi varakkaita, tai ' kukaan' ei käytä eineksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tyypillinen palstailija koetaan negatiivikseksi hahmoksi

Vierailija
4/9 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että joko enemmistö tai ainakin aktiivisin vähemmistö onkin aika vähän kouluja käyneitä, teini-ikään jämähtäneitä ex-" koviksia" tai pissiksiä. Tällaista sakkia en ainakaan itse ole irl tavannut muualla kuin aikanaan yläasteella ja osa taisi päästä livahtamaan lukioonkin (isompi osa päätyi amikseen/kauppikseen).

Vierailija
5/9 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjun missä on hieman vastakkainasettelun mahdollisuutta, kuin sellaisen missä kaikki ovat samaa mieltä. Tosielämässä en ole mikään riitapukari.

Kaikkein törkeimmät heitot tuntuvat silti pahalta, ja ei varmaan oman mielenterveyden vuoksi kannattaisi näin paljon täällä toikkua.

Vierailija
6/9 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kuulun siihen ei-niin-äänekkääseen vähemistöön, joka lähinnä lueskelee muiden juttuja ajanvietteekseen töissä ja päättää joka kerta, että nyt tämä aivoton toiminta loppuu ;) Ja sitten taas seuraavana päivänä löydän itseni täältä... tapa siis! Korvaavaa palstaa en ole löytänyt, täällä kun nuo vastakohtien asenteet ja mielipiteet jaksavat aina vain ihmetyttää ja huvittaakin :D Jos vastinetta ei löytyisi tosiaan sieltä koulumaailman yläasteajoilta, kuvittelisin kaikkien palstailijoiden olevan provoja, niin " amismeininkiä" täällä välillä on.

Hassua muuten, että tämä on niin suosittu palsta kun tyypillinen palstailija koetaan negatiivikseksi hahmoksi

Vierailija
7/9 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen

34-vuotias

filosofian maisteri

avioliitossa

asun omassa omakotitalossa ei pääkaupunkiseudulla

Lapsia hoitanut keskimäärin vähän yli kaksi vuotta kotona, imettänyt kaikkia vuoden

en käytä alkoholia

kasvatusperiaatteet myös rajoja ja rakkautta

Vierailija
8/9 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset on näitä imetän ainakin 3v, lapset kotihoidossa esikouluun asti, ulkoillaan satoi tai paistoi, syödään säännöllisesti itsetehtyä terveellistä ruokaa, käytetään reimatec-haalareita jne. eli pyritään kaikessa " äärimmäiseen täydellisyyteen" !

Toinen laji on se josta on ok tupakoida raskausaikana, lapset voi viedä jo hyvin pieninä pikiksi ajoiksi hoitoon, autossa lapsi voi lyhyen matkan mennä sylissä, pienet lapset voi leikkiä keskenään pihalla ilman valvontaa jne. eli " millään ei ole mitään väliä" !

Suurinosa meistä kuitenkin lienee jotain tuolta väliltä...

Vierailija
9/9 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 v kotiäiti

4 lasta

Asun omakotitalossa maalla

ammattikorkean käynyt

Käytän reimatecciä jos mummot ostaa, itse en osta.

Olen imettänyt 1kk, 1v, 1/2v ja nyt menossa 4:ttä kuukautta

Töihin olen palannut kun lapsi 1-2v (mieluiten 3v)

Käytän eineksiä

en tupakoi raskausaikana, muuten tulee kyllä joskus savuteltua ) =

Alkoa käytän 1-2 annosta kerrallaan joskus (aika harvoin, ehkä n. 1krt/kk)

En pidä ulkoilusta, mutta sinne kuitenkin venyn koska rakastan lapsiani (aina en mene)

Olen nätti ja mukava!

Yritän aina olla ystävällinen kaikille ja käytän huumoria paljon.

En KOSKAAN kosta mitään kenellekkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme