Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ideoita vauvakuumeesta parantumiseen?

Vierailija
27.09.2007 |

Mieheni on tehnyt erittäin selväksi ettei halua enää kolmatta lasta. En jaksa enää edes toivoa että hänen mieli muuttuisi. Olen siis päättänyt päästä jotenkuten irti vauvakuumeesta ja suunnata ajatukseni muualle.

Olisiko teillä kokemusta/ideoita vauvakuumeen taltuttamiseen. Pääseekö tästä tunteesta koskaan eroon vai onko se vaan hyväksyttävä osana itseään ja kannettava tätä tyhjää aukkoa sisimmässään? Miten te muut olette (vastahakoisesti) hyväksyneet lapsilukunne olevan täynnä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:ei-ap

Vierailija
2/5 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEillä on kolme lasta ja haluaisin vielä neljännen mutta mies on sitä mieltä että kyllä kolme riittää. Itse olen ajatellut että tämä vauvakuume johtuu siitä että aika alkaa käymään vähiin saada enään sitä neljättä. Olen 37-vuotias ja tätä viimeisintäkin saimme yrittää 2 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasten tahtoasi käyttämään ehkäisyä.

Vierailija
4/5 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kahden pienen pojan kanssa nyt valiaikaisesti yksin ulkomailla (olen toissa), olen monena iltana todennut, etta ei enaa yhtaan lasta ... vaikka vauvakuumetta on ollut ilmassa ja mies kolmatta vastaan ja se on minua surettanut. itse siis nyt olen oikein onnelinen, etta kaksi lasta, katsotaan muuttuuko haaveet ...

olen jarkeillyt itselleni myos miksi kaksi hyva:

- mahdutaan tavalliseen autoon

- seuraa toisistaan, ei kolmatta pyoraa

- mahdutaan tavis asuntoihin

- varaa kustantaa molemmille harrastuksia jne. antaa aikaa ja huomiota

- mahdumme laivan hyttiin, helpommin hotellihuoneisiin jne.

- aina on kuitenkin vauvakuume

- olen onnellinen kahdesta terveesta lapsesta

Vierailija
5/5 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista kodin ulkopuolista. Mulla auttoi ainakin. Aloin myös satsata töihin siinä vaiheessa, kun lapset eskari- ja kouluikäisiä. Kun ura alkoi vetää hyvin, olen ollut loppujen lopuksi tyytyväinen, että " vain" kaksi lasta. Heidät ehdin hoitaa hyvin näinkin ja pystyn antamaan myös yksilöllistä aikaa. Mies osallistuu kaikkeen ahkerasti myös, ja näin meillä kummallakin hyvät työt ja ihana perhe-elämä.

Mun kohdalla ainakin se kolmas äitiysloma ja pikkulapsiaika sairasteluineen jne. olis saattanut tyrehdyttää töissä etenemisen pitkäksi aikaa, jossei ikuisesti.