$$$SISSIT torstaihin!!!$$$
Kommentit (21)
Tyttö meni eilen äidilleni yökylään ja mikä olisikaan ollut parempi ajankohta lähteä synnyttämään, kun hoitoasiat oli noin hyvin järjestyksessä. No saatiinpahan hetken olla miehen kanssa kaksistaan.
Outs@ - Kyselit eilen noista isompien muksujen hoito-asioista. Meillä kylläkään tyttö ei ole hoidossa, mutta eskarissa joka päivä, sen 4 tuntia. Ja samaa välillä olen miettinyt että mitenköhän suu pannaan sitten kun vauva syntyy - Malttaisko tyttö enää eskariin mennä. Mutta toisaalta se on vaan sellanen juttu että sinne on mentävä! (toki voidaan välillä pitää koti-päivääkin, etenkin alkuun) Voisittekohan te pitää kerta viikkoon vaikka vapaapäivän, sekin voisi olla mukavaa lasten kannalta?! Lapset vois innostuakin odottamaan aina sitä yhtä päivää, jolloin saa olla vauvaa hoitamassa :)
Mutta ei tässä kummempaa - Pidän yökkäri-päivän ja syön karkki :D
Dumle rv 41! - Alkais tuo vuokrasopimus tosiaan loppumaan..
Täällä minäkin, Poklosta ei vielä näköjään merkkejä. Jokohan olisi meitä uskonut eilen :)
Kauppaan tehdään lähtöä ja loppupäivä sitten taas varmaan ihmettelyä.
Nyt mies huutelee että pylly ylös
t: Typykkä ja Hermis 41 tasan, näköjään erottamattomat
Ei meitä montaa olekaan mutta syyskuun päiviäkään ei taida olla enää kuin 3 + tämä päivä. Taitaa tulla jokunen lokavauvakin.
Viime yönä tuli toosi lupaavia supistuksia, sellaisia että joutui jo vähän miettimään hengitystekniikkaakin. Nousin ylös ja aloin pakkailemaan hiljalleen sairaalakassia. (Enpä ole sitä vielä tähänkään päivään asti tehnyt). Mutta arvatkaapas mitä, supistukset loppuivat kuin seinään ja minä takaisin nukkumaan. Ärsyttävää, kun ehtii jo vähän asennoitumaan, että nyt se on menoa. Alan olemaan kohta jo vähän ärsyyntynyt.
Esikoisen hoidosta: Meillä myös esikoinen on puolipäiväisessä kerhossa, joka päivä. Pitää sitten miettiä vauvan synnyttyä, miten tehdään. Mulle tämä on ollut korvaamatonta aikaa, olen saanut joka päivä sen 4 tuntia aikaa järjestellä asioita ja kotia. Olin töissä muutaman vuoden tuossa välissä ja kaikki on ollut ihan retuperällä. En tiedä onko helpompi pitää esikoinen kotona jatkossa vai viedä häntä päivittäin kerhoon.
Huomenta!
Täällähän sitä roikutaan.. Työpaikalla, pitää välillä käydä tilannetta katsastamassa, ts. siivoamassa :) Miten niin siivoushullu?? ;)
Ei vaiskaan.
Yö meni hyvin, eka kerran pisulle vasta 5.30 ja sen jälkeen meninkin sohvalle nukkumaan. Neitit heräs melko aikaisin tänään, toinen jo 7 ja 7.30 sit toinen!! Ja olihan meillä isomman kanssa aamulla erimielisyyksiä, ei olis halunnu haalaria laittaa päälle! Nyt on tullu joku sellainen kausi et haalari ei käy. Mut ei siinä ollu vaihtoehtoja kun takki ja housut oli märät. Pesin ne meinaa eilen. No, onneksi sit kuitenki rauhoittu.. Mä vaan tahdon itse aina kanssa hermostua noissa tilanteissa ja alkaa huutamaan.. Tosi aikuismaista käytöstä :/
Kyllä me tosiaan varmaan ainaki se kerta viikossa pidetään tytöt kotona. Eskari tosiaan vähän eri asia.. Sulla tosiaan tyttö jo niin iso Dumle että varmasti ymmärtää asioita vähän eri tavalla ku meillä =) Mut eiköhän siitä selvitä!! :)
Toivottavasti Typykkä ja Dumle pääsette kohta tositoimiin. On jo noita viikkoja kivasti kasassa.
Jaksuja vaan kovasti =)
Jep, mut nyt maksamaan muutama lasku. Sit ehkä Ikeassa mutka käymään. =)
outs@
Eli kohta pitää jo tyttö noutaa eskarista. Onhan se niin että tollanen 6v tapaus ymmärtää jo niin paljon, vaikka välillä onkin niin pieni ja kaipaa sitä syliäkin usein.
Hei, tulin oikeastaan ilmoittamaan että täällä alkaa ehkä jotain tapahtumaan :D Nimittäin vuodan aikaslailla verta (ei kirkasta), vanhaksi vereksi taidetaan kutsua tuota. Ja ehkä kenties lapsivettä tihkui ennen vuodon alkamista - Kun kipsuttelin pissireissulta kylppäristä ilman alushousuja, sain aikaiseksi lattialle pisara-vanan. En usko että ainakaan pissiä olisi ollut, kun juuri olin käynyt rakkoni tyhjentämässä. Mutta valkovuotokin on ollut runsasta, että toki voi olla sitäkin.. Niin ja tälläsii pieniä supistuksia on ollut nyt aamu seitsemästä asti - mutta ei nekään kipeitä.
Miehelle laittelin jo infoo että tietää perua keilausvuoroaan, jos näyttää nyt lähtevän käyntiin.. Mutta katsellaan ja kuulostellaan ihan rauhassa :)
veikkaampa vaan, että huomenna sullakin on sissi sylissä. Koitahan ottaa rennosti, jos kovasti vuotelee.
Käy jo kyllä kateeksi mutta olet päivän edellä, jospa minäkin sitten huomenna...
Dumlella kuulostaa tuo tilanne lupaavalta.. =)
Onnea Risella ja Onni. Risellaa ehdinkin eilen hiukan kaipailla. No, hienoa että vauvat ovat maailmassa.
Dumlella kuulostaa lupaavalta. Hyvä, Hyvä! Jo on aikakin.
Sitten oma napa.
Olin neuvolasa. Terkka pyöritteli ja paineli ja mietti sekä funteerasi. Lopputulos oli se että ensi viikon ti menen neuvolalääkärille ja sitten lääkäri saa taas kirjoittaa lähetettä taysiin. Terkan mielestä normaali yliaika kontrolli joka olisi noin 12.10 olisi liian myöhään, vauva ehtii kasvaa liian suureksi. Vauvan pää ei ollut vieläkään ala-aukeamassa kiinni, vaan heilui hyvin. Viimeksi hän oli toiveikas kiinnittymisen suhteen. Eli jos nyt synnytys sattuisi käynnistymään oltaisiin kaukana lähtökuopista ja edessä olisi tietysti taas maraton synnytys. Jotenkin nyt ottaa pattiin ihan hirmuisesti. Varmasti menee sektioon tämäkin lapsi. Toivottavasti vain en tarvii ensin synnyttää vuorokautta ja sitten puukolle.
Mikähän nyt piristäisi?
terv peikkoäet ja turkulainen 39+4
Voi dumle kulta, odota nyt minnuu :)
Ei vaiskaan tsemppiä vaan jos lähtö tänään tulee, minä olen luopunut toivosta.
Eiliset neuvolajutut piti kirjoitella vielä. Kaikki oli aivan niinkuin pitää, vauvan sydänäänet hyvät 135 molemmin puolin ja jonkun verran liikkui että saatiin hiukan eroakin. Sf-mitta edelleen 38 vaikka vatsa on nyt selvästi tipahanut alas, esikoisesta tuli välillä notkahdus mutta tämä vaan pysyy yläkäyrällä. Painoa oli tullut viikossa +400 g mutta nyt mittaus iltapäivällä kun oltiin just syöty. Terkkari sanoi että pissassa oli aavistus proteiinia, mutta näyte oli niin nihkeä että pisti valkovuodon piikkiin. Verenpaine 123/76 - korkeanpuoleinen minulle mutta ihan normaali kuitenkin.
Seuraava käynti onkin sitten yli-aikakontrolliin Jorviin, mutta sitä aikaa pitää soitella vasta ensi torstaina. Hirvitys sentään, silloin on sitten oma laskettu aika jo kaksi viikkoa yli. Mutta terkkari sanoi että jos siltä tuntuu niin konsultaatiota saa ilman muuta kysellä suoraan Jorvista. Olen tuon kokotekijän vuoksi kuitenkin hiukan erikoistapaus. Ihmetellään siis kotona, mitäs tässä muuta voi. Joka päivähän se todennäköisyys tässä kasvaa että tositoimiin pääsee. Tieto lisää tuskaa, eipä edes huvita lähteä synnärille kun voi jo näillä päivillä olettaa että ipana on about 5 kiloa. Pitäkäähän peukkuja että neiti yllättäisi ja olisikin simpsakka standardivauva :)
Nyt ruoka tekeille ja sitten hakemaan tyttö hoidosta. Heillä oli tänään syksyn ensimmäinen metsämörri päivä ja aamulla oli hoitoon niin kiire että voi pojat!
Lisää jumppaa niin pääsen dumlen kanssa samaa kyytiä, colis kun meidät " hylkäsi" jo aikoja sitten :)
t: Typykkä ja Hermis again
Täällähän alkaa tapahtumaan!! Ja kohta siellä mukana menossa on tietty huldio ja typykkä ;)
Käyhän Dumle vielä moikkaamassa meitä ennenkuin lähdet synnärille!!
Tosiaan onhan se 6v. vielä pieni ja syliä kaipaa paljon! =) ENhän mä sitä sillä kun meinasin että on jo iso. Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan, Dumle? :)
Sitä kun tosiaan tässä mielentilassa ja näillä viikoilla nuo mielialat vaihtelee aikas hurjasti ettei tule sit loukattua teitä tosia mielipiteillä!! Se ei ole tarkoitus.
Tuli siellä Ikeassa käytyä. Sit pitäis alkaa asentamaan yks seinähylly paikoilleen. Saa nähdä mitä siitäki tulee. Jos saan tuon poran toimimaan niin sit hyvä =)
Kaikki tosiaan yrittää saada kuntoon ennenkuin vauva syntyy. Tai kaikki ja kaikki, aina sitä jotain pientä laittelua on ;)
Tässä samalla yritän lounasta syödä. Leipää ja viiliä, sit terveellistä suklaata jälkkäriksi ;))
Mut nyt taustalle ja myöhemmin taas uudestaan kurkkimaan kuulumisia!!
outs@
Dumlella kuulostaa tosiaan lupaavalta, toivottavasti pääset tänään tosi toimiin!
Lohdullista lukea, että joku muukin tuosta suklaasta mainitsi. Itsellä tuntuu, että mitä pidemmälle raskaus menee, suklaanhimo vain kasvaa. No en ole jaksanut enää tässä vaiheessa välittää; hedelmiä, suklaata ja viiliä voisin syödä vaikka vuorotellen.
Neuvolassakin tuli eilen käytyä, arvot oli kaikki kohdallaan, vauvan syke huiteli välillä lähempänä 170, mutta liikkui aika vilkkaasti ja tasoittui sitten 150 tietämille, joten kuulemma ihan ok. Vauvan pää oli jo kunnolla kiinnittynyt ja huomaan, että hieman enemmän on tullut painontunnetta tuonne alas, mutta edelleenkään ei kyllä tietoakaan kipeistä supistuksista.
Suppareita kaikille viimeisille syyssiseille,
Unikko rv 40+2
Nukuin vaan tosi tosi pitkään tänään, tai tasoittelin oikeastaan yön puutteita. Nyt on alkanut öisin olemaan sitä, että kun herään vessaan on sen jälkeen jalat polvista alas päin ihan sairaan kipeät (vähän niinkuin kasvukipuja), eikä ne asetu millään. Oon monta viikkoa jo nukkunut jalat kahden tyynyn päällä, pitänyt ne lämpiminä, hieronut niitä, laittanut vuoroin Mobilatia vuoroin Hirudoid Fortea ja välillä ihan Panadoliakin ottanut, mutta mikään ei vaan auta!!! Eli yöllä nukuin yhteensä 3 tuntia yhdellä herätyksellä välissä, joten otin tuossa aamusta sitten takaisin noita puutteita... Mies lähti aamulla töihin ja parahdin siinä sitten väsyneenä itkuun, että mä en enää jaksa yhtään tätä odotusta... Ei ollut varmaan mukava herätys hänellekään moinen... Onneksi kohta on viikonloppu.
Jotenkin on jo asennoitunut siihen, että ei tää täältä oo syntymässä, maanantaina olisi sitten tosissaan ensimmäinen yliaikaiskontrolli, huomenna neuvola, kun halusi tavata vielä tällä viikolla uudestaan.
Noh, nyt lopetan tämän valituksen...
Onnea Onnille ja koko perheelle nyytistä! Onneksi näitä ihania uutisia riittää liki joka päivälle!!! =)
Ja Dumle se varmaan tuo meille niitä ihania uutisia seuraavaksi...=) Ei taida tuo meidän suunnittelema marssijärjestys ihan pitää...;)
Supistuksia, supistuksia!!!
Poklo ja Papu 41+1
Ei mutta, ei tässä oikeestikaan vielä olla mihinkään synnärille lähdössä. Verta tulee edelleen, ihan sidettä saa pitää. Mutta supistukset on vain pieniä napakoita, säännöllisiä sentään etes joten kuten.
Mies lähti sinne keilaamaankin äsken, saahan sen sieltä hätyytettyä jos siltä näyttää :)
Olipas yhteen sattuma Unikko, mulle maistuu myös viili, hedelmät ja suklaa!! :D Oikeesti voin kevyesti syödä levyn suklaata päivässä - tosin yritin nyt parantaa tapojani, enkä ole ostanut koko viikolla suklaata (Jess!).
Outs@ - Elähän hätäile. Sillä minäkin sanoin, että vaikea tosiaan verrata tilanteita (ts. antaa neuvoja) kun itellä on jo niin iso lapsi, verrattuna sinun lapsiin :)
Jos mä jakelisin näitä supistuksiani kaikille ja päästäis nyt kaikki jo pian synnyttämään!! Tosin nää on niin heikkoja, että tokkohan auttais ;)
Dumle rv 41 - Lähtee kyllä nyt hakemaan viiliä jääkaapista!
Oikein paljon onnea taas kaikille jo nyyttinsä saaneille!!! On tää niin ihanaa!!!!
Kyllä sä Dumle taidat olla tosiaan jo lähdössä... Noinhan se mullakin meni.. Siis sitä ruskeaa limatulppaa/vanhaa verta tai mitä lie vuosin minäkin sen edellisen päivän kun sitten aamuyöllä poksahti ja vedet meni! Tsemppiä! Niinkuin kaikille muillekin. Enää ei kuitenkaan mene kauaa kellään. Meillä oli tänään ensimmäinen ulkoilu. Voi luoja miten ihanaa se oli!!
Suppareita ja kaikkea hyvää!
Colis ja Kihlis (jo viikon vanha =D)
Toivotaan että pääset pian synnyttään ja että jos sulla vaikka olis tiedossa helppo, suht kivuton synnytys eikä supistukset kovenisikaan paljoa!! Toivotaan niin!! 8)
Kävin tänään neuvolassa ja edelleen kaikki hyvin. Painoa ONNEKSI ei tarvinnut katsoa.. Kun ei turvota, niin ei ollut pakko mennä vaa alle.. ihana helpotus kun oon vähän herkutellut niin vaaka olis näyttänyt ihan mielettömia lukuja luultavasti.. 8)
Mutta odotellaan supistuksia ja vauva uutisia!!!
Fiia
Hoitaja ehdokkaat on nyt valmisteltu mahdolliseen yölliseen lähtöön - mutta saas nyt nähä, itsellä on hyyyvin epäuskoinen olo sen suhteen.
Saunassa käytiin äsken ja supistukset jatkuu heikkoina. Veren vuoto selvästi vähentynyt iltaa kohden..
Colis, alkoi muuten esikoiseltakin synnytys tälläsellä vuodolla, siitä 24h niin tyttö maailmassa (tai vuotoa edelsi muutaman vrk:n supistukset, niin kun nytkin)
Katsotaan olenko aamulla vielä linjoilla, todennäköisesti :P
Öitä!
Jokos olet lähteny?? Täällä jännityksellä odotetaan =)
Vitsi ku tuo vauva alkaa näin iltaisin pitämään aivan mahdotonta showta tuolla masussa!!! Sattuu välillä oikein kunnolla ja sit kun se vihloo kankkua ja reisien sisäosia. Ei kiva :/
Mitähän sitä tänään söisi iltapalaksi? Nälkä meinaa kurnia..
Tosiaan oliko huldio joka kanssa tykkäsi viilistä ja suklaasta =) Sekä Dumle. Täällä kans ihan kevyesti voi syödä suklaalevyn kerralla ja päivässä. Eipä se ole ihme jos sitä painoa tulee...
Mutta uutisia odotellessa poistun takavasemmalle ;)
Täytyy vissiin herätä aamulla aikasin katsomaan onko Dumle vielä täällä. Vai joko on pusertamassa. On tämä jännää...
Itse käynnistelin synnytystä imuroimalla. Ei mitään merkkejä. No, me olemme nyt miehen kanssa ihan alistuneita molemmat. Viikonlopuksi on tehty vaikka mitä suunnitelmia, ajatuksella ei se kuitenkaan synny.
Kirjoitin muuten tässä yksi päivä vesirokosta. Meidän terkka (ja eräs hoitoalalla oleva ystävä) oli sitä mieltä, että on erittäin epätodennäköistä että vesirokko tarttuisi vastasyntyneeseen, jos äiti on sairastanut rokon. Oletteko muuten ottaneet rokostusta vesirokkoa vastaan isommille lapsille? Minä olen vastustanut ajatusta, mutta nyt on taas mukavan atooppinen ihottuma tytön vatsassa ja taipeissa. Olemme nyt alkaneet miettiä että pitäisikö sittenkin rokottaa, ettei tulisi tulehtuneita näppylöitä. En tiedä!
Nyt menen sytyttämään takkaan tulen ja vähän joogailen takkatulen valossa. Sitten meillä on iiiiso pussi Fani-paloja. Niin että suklaa maistuu. Täytyy varmistaa päivittäinen kiintiö annos. Niin painoa ei ole tullut kuin 20 kg!! Sekin on sitten tosi kivaa! Ja painavaa.
Rauhallista yötä.
Kirjotin pitkät turinat ja kaikki hävisi... 8(
En nyt taida kirjoittaa enää, jatkan myöhemmin..
Neuvola aika on tänään ja saapi nähdä onko hemoglobiin yhtään noussut.. Se kun ei kovin korkea edelleenkään ole..
Mutta saapi nähdä kuka on tänään häipynyt linjoilta.. 8)
Minä en ainakaan!!
Mukavaa päivää kaikille!!!