Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++++++Lokalutuiset torstaihin+++++++++

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut siis lähtöä mihinkään vaan nukuin tosi hyvin koko viimeyön, vain kolme vessareissua!

Eilisessä pinossa olikin paljon vauvauutisia. ONNEA kaikille vauvansa saaneille!!!!

On sen verran tummat pilvet, että saa nähdä miten käy haravoimisen kanssa, josko sitten sateen sattuessa vaikka leipois jotain yksinkertaista tuonne pakkaseen. Tosin voi olla ettei mikään ehdi meillä pakkaseen asti =)

No eipä ollut oikein mitään uutta sanottavaa, joten palaillaan taas.

Moonshine 36+2

Vierailija
2/16 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olo himppasen verran parempi=)

Alkaa näyttää siltä, että mun jatkuva päänsärkyni johtui sitten taas niskasta.

Mies onkin joutunut hierontahommiin eilen ja toissapäivänä.

Kuulostaa niin ihanalta noi kaikki vyöhyketerapiat ja shiatsut jne.

VOOOOOOIIIIIII kun sais itselleen aikaa noihin vielä tässä kiiruksessa, huokaus, tosiaankin, huoh.

Meillä onneksi avaintenluovutus päivä lähenee, olis enää 3 päivää, jihaa

Toivon että se aika alkaa sitten mennä remppaillessa nopeammin, vaikka sitä varmaan ihan puolikuollu sitten onkin, ei oo sitten aikaa märehtiä joka kolotusta kun on oikeesti pakko osallistua niin paljon kun jaksaa, että päästään muuttamaankin..

Tuo kuulosti tuolla edellisessä pinossa hyvin tutulta että: saamattomuus, väsymys, saamattomuus.....vaivaa.

Musta tuntuu että mulla on tuo nimenomainen SAAMATTOMUUS vaihe nyt=/

Kun katselee ympärille ja miettii toi pitäis tehdä ja toi ja mites toikin on jäänyt ja tsemppaan itseni oikeille fiiliksille, ja mites käy?Jalka ei vaan nouse, SAAMATON, saamaton ja vielä saamaton.

No nyt on ainakin lähdettävä viemään eskarilaista ja sitten oliskin neuvolalääkäriä.

Eilen illalla vatsassa oltiin taas lähtöasennossa, mutta nyt ollaankin taas hivenen poikittain ja tilaa kyllä on kääntyillä, kun en pahemmin muljahduksia vauvan kääntyessä edes tunne.

Olisko meitin pienin sitten tulossa tällä kertaa..Kun muut kuitenkin olleet kutakuinkin 4 kiloisia.Ja painaneet ihan kivasti luihin ja ytimiin.

Nyt on vaan se vinha alaosaston turtuneisuus kehissä.

Eipä muuta tältä erää.

Ideariiheen vielä voisin lisätä ompelemisen=)Tai jonkun vanhan tai miksei uudenkin pienen huonekalun uudistaminen vaik uudella maalipinnalla.

Kumpikaan ei valmistu ihan hetkessä ja tarttee sitä kärsivällisyyttä, heh.

Aamu-unisin terkuin Tuttiina ja Nyyttinen 35+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun näitä vauvauutisia alkaa tulla! Antaa toivoa siitä että meidänkin vauva vielä suvaitsee saapua... Tänään raukeaakin meidän " masussa pysymis-sopimus" : 37+0 on plakkarissa ja " all systems ready to go" ... Noh, katsotaan mitä mieltä Monni on asiasta...

Eilen haettiin pinnis vihdoin kotiin. Nyt kyllä tajusin että meidän vanha patja on siihen liian iso, joten uusi tarttee käydä ostamassa. Samalla reissulla pitäisi löytää rintakumi (vanha on kadonnut, grr..) ja tutteja pulloihin, sitten kai alkaa olla kamat kasassa. KAI. Ainahan sitä jotain keksii... Uusi pinniksen reunapehmuskin olisi aika kiva, mutta ne on kyllä ihan törkeän hintaisia...

IDEARIIHEEN sitten. Ei kyllä ehkä mitään uutta, mutta itse käyttelen vähäiset vapaahetkeni seuraaviin juttuihin:

- NUKKUMINEN

- sarjojen katselu DVD:ltä (hyvä myös sitten vauvan kanssa iltaimetyksien aikaan)

- kutominen / muut käsityöt

- siivoilu & järjestely (tekee kyllä helposti tiukkaa)

- lukeminen (kohta siihen ei taas ole aikaa)

Se täytyy kyllä sanoa että minä en lähde vieraille varastoon leipomaan (osin kyllä siksikin etten ole kovin hyvä siinä). Meillä on vähän ollut sellainen sääntö, että vastasyntynyttä saa tulla katsomaan, mutta tarjoilut sopii tuoda itse ja keittiö siivota ennen kotiin lähtöä... Sen kun kuitenkin tietää että minusta ei ole pariin ekaan viikkoon yhtään mihinkään, ja isännällä on kädet täynnä huushollin pidossa ja esikon hoidossa. Ja saahan sitä tosiaan ihan hyvää pullaa kaupastakin... Aika hyvin vieraat ovat tämän järjestelyn ymmärtäneet, ja toisaalta tykänneetkin siitä että saavat vähän osallistua ja auttaa. Olisihan se kyllä ihanaa jos olisi niin " täydellinen" että saisi tarjottua kaikille omatekemät paakkelssit ym., mutta itseni tuntien siitä tulisi enempi stressiä kuin iloa, niin jääköön koko homma.

No joh. Esikon tarhapäivä, meikkis lähtee lounaalle kaupungille. On tämä oma syöminen jäänyt taas niin retuperälle että nyt tsemppaan ihan tosissani.

Vierailija
4/16 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymystä ja saamattomuutta täälläkin myös....kömpelö norsu täällä laiskottelee.

Viime yönä en sitten saanut unta..esikoisen kanssa oltiin kotina kaksistaan. Pienempi oli mummin luona yötä. Kohta puoliin pitäis lähtee hakee kuopus kotiin.

Unettomuuden syynä on varmaankin nyt maanantainen äitiyspoli -käynti. Siellä käännetään tai ainakin yritetään nytsitten kääntää vauva massussa. Kyllä nyt jännittää se asia. Onko teistä kukaan kokenut sen aiemmin? mun edelliset vauvat on älynneet kääntyä jo ajoissa raivotarjontaan, mutta tämä köllöttää poikkitilassa. Voi itku jos se koskee. Pelottaa jo se tieto, että joudun makaamaan hieman pää alas päin jonkin aikaa, uuh! Noh, asialle ei nyt voi mitään.

Vauvalla tunsin hikan nytensimmäistä kertaa. Oonkin ihmetellyteikö tää hikkaile ollenkaan. Edelliset tytöt massussa hikottelivat paljon. Joo,pitää lähteä liikenteeseen..shoppailemaan meinasin lähteä Prismaan. ( Nyt kun mies ei oo kotona, hih!)

Voikaa hyvin,

Miranneli rv 35+3.

Vierailija
5/16 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemppa ei ollut sitten noussut yhtään,

lähellä sataa mennään edelleen.

Oma paino oli hieman laskenut, hyvä niin=)

Vauva tuntui käsikopelolla kuulemma ihan normaalilta, mutta sf huitelikin sitten yläkäyrillä.

Asento oli vaavilla edelleen niin kummallinen, ettei lääkäri osannut sanoa missä pää on, hmmm.

Pistää kyllä mietityttämään=/

Jotenkin hiukka pää alaspäin vinossa selkää kohti voisin itse veikata asennon..noo..

Laittoi lähetteen ultraan, katsotaan sitten.

Jos tuo pistely tuolla toisen kyljen alapuolella kohdussa selviäisi myös.

Meidän pienimmällä, 1v.7kk, on nyt joku aivan ihme vaihe, huutoa, itkua, parkua ihan toooooosi tiuhaan milloin mistäkin " syystä" , tulipa sekin vaihe sitten oikeen lautasella sopivasti oikeeseen tilanteeseen=/=/=/

Well, ei kai se marisemalla parane tämä olo ja fiilis...

Matalaliitoa, matalaliitoa, perin kyllästynyt olotilaan.

Vierailija
6/16 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullahan oli esikoinen lähes kokoajan perätilassa ja yritettiin kääntää muistaakseni 36vkolla. Käännösyritys tehtiin Jorvissa Espoossa. Silloin 6v.sitten :) ei kyllä pää alas tarvinnut makoilla etukäteen, ainoastaan silloin kun lääkäri yritti kääntää niin sängyn pääty oli laitettu alaspäin. Ensin ultrasivat missä asennossa vauva oli ja sitten lääkäri yritti mahan päältä, vauvan peppua työntämällä saada kääntymään. Yritti molempiin suuntiin pari kertaa, mutta kun esikko ei lähtenyt ollenkaan liikkeelle niin ei sen enempää yriteltykään. Lopuksi vielä ultrasivat ja olin tunnin käyrässä, ettei synnytys käynnisty.

Esikoinen syntyikin sitten suunnitellulla sektiolla (tosin sektio aamuna meni lapsivedet spontaanisti :D). Tämä kolmaskin oli aluksi perätilassa, mutta älysi kääntyä jo muutama vko sitten. Minulle täällä Kuopiossa sanottiin, että saa periaatteessa valita haluaako synnyttää perätilan alakautta/sektiolla kun on aiempi alatiesynnytys jo takana. Tuokin valinta toki olisi tehty vasta lantiokuvauksen ja vauvan koon määrityksen jälkeen.

Kääntämisyritys ei sinänsä ollut kauhea kokemus. Ei se miellyttävältä tuntunut, mutta ei varsinaisesti koskenutkaan. Vähän samanoloista kuin mitä tavallisestikin neuvolassa painellaan mahaa kun selvitetään käsikopelolla vauvan asentoa ja painoa. Eli ei kannata turhaan jännittää ja ainahan siinä tilanteessa voi sitten sanoa, että nyt tuntuu tosi pahalta.

( . ) ei mitään uutta. Tänään taas menee päivä kouluhommia kirjoitellessa, tosin illalla mennään miehen kanssa kuuntelemaan luentoa vanhemmuudesta, mielenkiintoista :)

myrskyruusu 36+0

Vierailija
7/16 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin alkaa leipomaan, mutta kai tässä nyt muutaman rivin ehtii kirjottaa. :)

Tuttiina: Meidänkin pojalla 1v 6kk on alkanut jonkinlainen kiukutteluvaihe. Juuri mietin tänä aamuna, että mihin on kadonnut hyväntuulinen ja iloinen poika. No ehkä se tulee vielä takaisin.. Kai lasta nyppii omien taitojen rajallisuus. Milloin auto ei kulje haluttuun suuntaan tai kengät eivät mene jalkoihin.. Tai mikä pahinta, äiti ei anna syödä itse! :/

Oma olo on tosi väsynyt ja sen takia aika kiukkuinen. Tuntuu ettei huvittaisi tehdä mitään muuta kun makoilla ja lukea lehtiä/kirjoja. Mutta yritän silti pitää itseäni liikkeessä, koska muuten alkaa kyllästyttää tosissaan. Maanantaina taas neuvola... Saa nähdä selviääkö siellä yhtään mitään. No tuskinpa tämä vauva täältä vielä muutamaan viikkoon syntyy, että eiköhän siellä neuvolassa saa juosta vielä useaan kertaan!

t.äittä rv 38+0 ja kiukkupoika 1v 6kk

Vierailija
8/16 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika metkaa, mulla on keskellä päivää aikaa tulla koneelle;)

Nuorempi poika on vaan kotona. Kuumetta vielä inasen, joten saa olla sängyssä. Vaikka noiden 40 asteiden jälkeen tuntee itsensä terveeks ja olis jo kovasti lähdössä vaikka minne.

Eilen illalla alkoi asukki vetkaamisen ja möykkäs aina aamutunneille asti. Sukkapuikkojen siivittelemänä on tähän päivään päästy. Miten ne voikin juilia niin kettumaisesti. Turhia juttuja ja inhottavia.

Olen saanut siivottua esikoisen huoneen. Perusjärkkäyksen tekee poika itse, mutta reippaana mä järjestun kynälaatikot ja legopalikat. Nissäkin laatikoissa taas kaikkee mahdollista ryönää. Ikkuna on pesty ja vaatekaappi järjestetty.

Nyt alkoi laiskottaan... saamattomuus saattaa olla loppupäivän sana. Mies tekee pidemmän päivän ja menee vielä illalla reeneihin, joten ihan yh meininki! Aattelin tehdä jo sapuskat valmiiks (tai hakee äitien tekemää), että pääsis tosta iltapäivästä hiukka helpommalla.

Ihana ilma onneks tuli, pääsee pienimmän kanssa pihalle. Alkaa sisällä semmonen kiukuttelu, ettei ihan koko iltaa jaksa. Ulkona ei kerkee rutiseen, kun on hommia hiekkalaatikolla. Alkanut vaan kiinnostaan tuo pihatie ja sinne säntää heti, kun ei hiekkishommelit enää kiinnosta. Ei tahdo enää tää vaappuva mama pysyä perässä, kun viipottaa järjetöntä vauhtia sinne tielle. Onneks ei ihan hirvee liikenne ole...

Nyt pitää mennä tekeen välipalaa, esikoinen saapuu koulusta ihan kohta. Voikaahan vahvasti, ei me loppulutusetkaan enää niin kauaa olla tämmöisiä möykkyjä:)

Peppi rv35+? ja poppoo

Vierailija
9/16 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli lääkärineuvola. Kaikki " oikein hyvin" . Kohdunkaulaa jäljellä 3cm eikä pehmentynyt =( Kyllä odotin kovasti, että olisi jotain tapahtunut kun niin paljon supistelee. Ja kipeään. Vauva kuulemma keskikokoa, samaa luokkaa kuin esikoinen (3,5kg), vaikka sokerit koholla ja vauva tuntuu jättiläiseltä.

Sellainen valitusvirsi =)

Muuten olo on onneksi ihan hyvä, ei väsymystä tms. Hyvin jaksaa touhuta vielä esikoisen kanssa. Tosin lattialla istuminen kipeyttää paikat heti =( Mies lähtee huomenaamusta pohjoiseen hirvimetsälle, joten kaksistaan ollaan sitten.

Vauvalle on kaikki valmiina, ollut jo pari viikkoa. ITKUHÄLYTINtä oon miettinyt. Onkohan se tarpeellinen kapistus?? Hinnat on vaan aika kovat, niin ei ihan testimielessä viitisisi ostaa. Toinen on SEISOMALAUTA vaunuihin. Siitäkään en osaa päättää, ostaisiko vai ei. Käyttöikää sille ei kovin paljoa tulisi, kun nyt esikko 2v 10kk...

Jonskuli ja tuutikki rv 37+2

Vierailija
10/16 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans neuvolassa käyty. Eipä kauheasti naurata. Nyt 4,5cm paikat auki ja kuulemma aivan kypsät ja terkka meinas että vauva on taas ihan käsittämättömän alhaalla! Meinas että ihmettelee kovasti että jos menee vielä monta päivää eteenpäin - mutta niinpä se vaan tais olla että esikoisenkaan ei uskottu pysyvän 34 viikolle asti masussa (syntyi 39 viikolla) ja tämänkin piti syntyä ennenaikaisena, niin nyt, tässä tapauksessa, MINÄ, en ihmettele yhtään vaikka menis 2 viikkoa yli! =/

Mut muuten neuvolassa kaikki OK. Vauveli teki sarjana hengitysharjoituksia, sydän löi, vettä oli hyvin, istukka oli vain pikkuriikkisen kalkkeutunut, itsellä ei ollut verenpaineita eikä turvotuksia eikä mitään muutakaan, eli jatketaanpas odottelua!

Mä kans leivoin tuossa pari viikkoa sitten pullaa ja piirakkaa ja sämpylää pakastimeen, mutta lähinnä itselle. Ajattelin että nyt lopussa tekee kuitenkin mieli kaikkea hyvää, eikä jaksa alkaa enää leipomaan. Vieraat saa kyllä omasta puolestani tyytyä kaupan tarjottaviin. =)

Joku kyseli siitä itkuhälyttimestä, niin meillä se ainakin on ollut tosi tarpeellinen. Nukutin monesti esikoisen tuohon terassille (asutaan rivarissa) ja en olis kyllä viittiny jättää siihen, jos ei olis ollu sitä häläriä. Sit se oli iltaisinkin kiva kun vauva oli vähän isompi, ja mennyt jo nukkumaan niin pystyttiin miehen kans lähtemään vaikka kahdestaan saunaan, tai kesällä istuskelemaan terassilla, eikä tarvinnut koko ajan käydä katsomassa että onko kaikki kunnossa.

Ja sekä niitä että seisomalautoja kantsii kattoa tuolta Huuto.net : istä! Sieltä kyllä löytyy varmasti molempia, ja suht edullisestikin! =)

Mut nyt ruuan laittoon! Terkuin M 38+5

Vierailija
11/16 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille niille, jotka vauvan ovat jo saaneet!!! Täytyy sanoa, että olen kateellinen teille.=) Itsellä laskettu aika sunnuntaina ja vielä ei mitään isompaa ole tapahtunut. Mistä se muuten johtuu, että kun osa alkaa jo saamaan, niin tulee itellekin tavallaan paineita, että no millon minä lähden synnärille??? Mitä lähemmäksi laskettu aika on tullut, sitä enempi on alkanut synnytys mietityttään ja jopa pelottaan. Pitäisi saada sellainen rento fiilis ja ajatukset muualle.

Parin viime päivän aikana on ollut pientä menkkamaista kipua alaselässä ja mahassa jonkin aikaan kerrallaan. Onko ne supistuksia? Entä millä tavalla ne synnytyssupistukset alkaa? Luulen, että itsellä synnytys lähtee käyntiin juuri supistuksilla. Onko se niin, että heti ensimmäinen supistus on jo niin kova, että jalat lähtee alta?=) Vai lähteekö se pikku hiljaa eteneen? Vai onko nämäkin niin yksilöllisiä?

Itse vielä pakerran opinnäytetyön ja muiden työjuttujen kimpussa, siinä ainakin kuluu aika. Nyt ajattelin myös tehdä viikkosiivouksen, vaikka tuntuu, että ei mitenkään enää pysty.

Voimia vaan kaikille!!!

Terv. Mi11Mi ja poju 39+4

Vierailija
12/16 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muistaako kukaan enää mua, kun niin pitkään olen viettänyt hiljaiseloa. Oon kyllä lueskellut mielenkiinnolla teidän juttuja, mutta jotenkin oon niin laiska itse kirjoittelemaan. Jos tässä nyt viimeisillä viikoilla vähän aktivoituisi.

Niin, onnittelut kaikille vauvansa jo saaneille! Ihanaa kun meillä jo loppu häämöttää, ei tarvi kärvistellä kaikkien vaivojen kanssa enää kovin pitkään.

Oman olon voisi tiivistää yhteen sanaan: VÄSYNYT. Mikään uni ei tunnu riittävän. Pitäis saada päivisinkin nukuttua, mutta noiden kahden jo olemassa olevan muksun takia se ei onnistu kuin harvoin.

Äitiyslomakin alkoi tuossa viime viikolla, eipä paljon mikään muuttunut, sillä olin ollut jo muutamia viikkoja sitä ennen sairaslomalla iskiaksen ja suppareiden takia.

Täällä myös vauva viihtyy hyvin epämääräisessä asennossa massussa. Välillä on ihan poikittain ja välillä istumassa. Luotan kuitenkin siihen, että ennen h-hetkeä tajuaa kääntyä pää alaspäin. Meillä tyttö käätyi muutamaa päivää ennen laskettua aikaa perätilasta oikein päin, joten uskon, että tämäkin vauva tekee niin.

Kaikki vauvatarvikkeet on nyt valmiina, ei ainakaan tule mieleen enää mitään mitä pitäis ostaa. Eilen kävin ostamassa pinnasängyn verhon, sen kun vielä saisi ripustettua paikalleen. Vaikka onhan tässä aikaa vielä kuukausi ennen laskettua aikaa, mutta oon halunnut laittaa kaiken valmiiksi hyvissä ajoin siltä varalta, että vauva päättääkin syntyä yhtä ajoissa kuin veljensä, viikolla 36+4.

Huomenna olis neuvola sitten, toivottavasti hb olis nyt noussut, viime kerralla oli 110 ja rautaa oon nyt koettanut popsia.

Hyviä vointeja kaikille!

Nezzie 35+5

Vierailija
13/16 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä koottua listaa, lähettäkää lisää ideoita, jos on:

*Kevyt siivous& järjestely: kylppäri, kaapit, varasto jne mitä yleensä ei tule siivottua

* Ulkoilu ja liikunta voimien mukaan

* Hankinnat lapselle, jos tekemättä

* Käsityöt, kutominen, ompeleminen, jutut lapselle, kuten pinnasängyn suojus

* Huonekalujen uudistaminen/ylläpito

* Nukkuminen

* Sarjojen katselu DVD:ltä

* Käsityöt, kutominen

* Lukeminen (kirjat, naistenlehdet)

* Kauneudenhoito ja raskauden loppuvaiheen hellimisterapiat, hieronnat, vyöhyketerapia, yrttikylvyt jne

Itse olen kanssa nyt " äitiyslomalla" huomisesta lähtien eli kun täällä äitiysloma alkaa synnytyksestä niin olen sairaslomalla. Aluksi pelotti hieman lopettaa päivittäinen toimistolla ramppaus, mutta nyt päätöksen tekemisen jälkeen tuntuu ihan hyvältä.

Tarkastuksessa tänään vaavi oli kääntynyt päälleen (jee), painoarvio 2600 g, kaikki testatut arvot priima. Edelleen oli poika ultrassa (ultrattiin aiemman poikkitilan vuoksi).

AJL - 4 viikkoa laskettuun aikaan.

Vierailija
14/16 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä elämä jatkuu samanlaisena. Oon yrittänyt keksiä esikolle ohjelmaa sisällä kun koko päivän on tihkuttanut vettä. Kaikki pelit on pelattu ja ranne on kipeä värittämisestä.

Vauva ei oo liikkunu juuri ollenkaan aamu seitsemän jälkeen, yritin tehdä puolitoista tuntia liikeseurantaa mutta hikkaa vaan tuntui ei muuta:( Kuuntelin sitten dopplerilla ja hyvin sydän nakutti,pitää pikkukakkosen ajan yrittää tehdä uutta liikeseurantaa. Tää on kyllä ollut niin " hiljainen" vauva että huhu huh. Todella vähän liikkuu.

Vielä kolme kitupäivää ja sitten ollaan vihdoin ja viimein siellä lokakuussa.

Eipä tässä mitään asiaa ollut edes kunhan kirjoittelin

Pepsi rv 36+4

Vierailija
15/16 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo viikon muita pinkkoja vielä ehtiny kahlaamaa, ku heti tarvii tulla omat uutiset ekaks kirjottamaa. ;) Mutta ilmeisesti muitakin vauvautuneita on lokalutusiin tässä viikon varrella ilmaantunu. ONNEA KAIKILLE !!

Mie kirjotin ma-aamuna, että vedet läks menee ja supistuksia alko tulemaa ja klo 14 meille sitten putkahti pikkuinen tyttövauva. Raskausviikot oli 37+3 ja tytön mitat 3020g ja 48,5cm, pipo 35,5cm. Synnytys meni hyvin, eikä ollut ongelmia. Fyysisesti voin loistavasti, tyttökin voi hyvin ja tänään kotiuduttiin. Henkisesti kyllä sain jonkinmoiset vauriot nopeasta synnytyksestä. Synnytyksen kestoksi on merkattu 1h15min, avautumisvaihe 55min, ponnistusvaihe 5min ja jälkeiset 15min.

Lohdutukseksi sille, joka oli pettyny lääkärineuvolassa kohdun epäkypsään tilanteeseen: mie olin synnärille mennessä sillon ma-aamuna sormelle auki ja kanavaa reilusti jäljellä. Kätilö alkoikin petaamaan jo useamman päivän synnytysreissua (mitä en kyllä itse uskonut, kun jo kerran aiemminkin on synnytys käynnistynyt samalla tavalla ja vesien menosta 18 tunnin kuluttua syntyi vauva).

Klo 13.30 kätilö totesi mun olevan 4 cm auki, kun sanoin, että nyt on puolisen tuntia supistanut sen verran kovaa, että pakosti on jotain jo tapahtunu. Lopulta avauduin 4 sentistä 10 senttiin 20 minuutissa, ei kivunlievitystä, pelkkiä supistuksia peräkanaa, kunnes kätilö totesi, että kerro heti, jos alkaa työnnättämään ja yhden supistuksen ajan jouduin pidättelemään, mikä oliki ehkä kamalin vaihe koko rytäkässä. Mutta siis kyllä sitä epäkypsästäkin tilanteesta näköjään hommat etenee vauhdilla, jos niiksee tulee.

No, mutta täytyy nyt kahlata pinot läpi ja kirjotella jossain vaiheessa synnytystarinaa. Jokos tuonne synnytyspuolelle on Lokalutusten synnytyskertomuksille ketju avattu?

Voikaaha hyvin!

S ja tyttö 3 vrk

Vierailija
16/16 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Sanna-P:lle tytön syntymän johdosta..kivaa! Kuulostaa ihanteelliselta sinun synnytyksesi. Onnea paljon!

Täällä kärvistellään vielä ja piiiitkäään.