Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rengasliinasta kysymys

31.03.2008 |

Hei,

Sain rengasliinan lahjaksi ja se tuntuu helpolta pukea päälle. Mutta ongelma on 3,5-viikkoisen vauvan asettaminen siihen kehtoasentoon. Tuntuu, että hän ei mitenkään sovi siihen muuten kuin pää omituisessa kenossa, vaikka jalat ovatkin ristissä ja koukussa.

Voi olla, että en osaa asettaa vauvaa siihen oikein. Mutta voisiko syy olla myös se, että olen itse suht lyhyt, 160 cm, ja poika ainakin neuvolan mukaan keskimääräisä pidempi, 55 cm 3-viikkoisena?

Esikoisen aikana meillä oli pitkä kantoliina ja siihen hän ei kuukauden ikäisenä kertakaikkiaan mahtunut kehtoasentoon, kun liina oli minun päälläni. Miehellä se kyllä toimi.

ihmettelee

Mupsi

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, miusumausu ja MAMAjaJUSTUS. Olipa lohdullista kuulla, ettei korvieni välissä ole kovin suurta vikaa :) Ohjeet kun oli tyosi selkeät, mutta ei vain onnistunut.

Kiitos myös masureppuvinkistä. Pitää heti kokeilla!

Mupsi

Vierailija
2/4 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siksi en ole uskaltanut hankkia rengasliinaa vaikka se helppoudessaan kovasti houkuttelisi.

Poika on samaa kokoluokkaa kuin sinullakin, eikä kehtoasento kertakaikkiaan toimi. On ihan mutkalla ja itkee kuin hengen hädässä. Jos ei itke niin kuluu kauhea korina ja röhkinä kun yrittää hengittää mykkyrässä :/

En ole kauhean lyhytkään, 167 cm, mutta en tosiaan saa vauvaa mahtumaan kunnolla kehtoasentoon. Oikein jos laittaa pystyyn, niin sitten, mutta se ei enää ole kovin " kehto" .

Ei minusta nyt hirveästi ole apua kun saman ongelman kanssa painin, mutta josko joku osaisi meitä neuvoa..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse opettelin juuri rengasliinan käyttöä tukihenkilön kanssa ja hän sanoi, että kovin pitkään poikamme ei enää voi olla kehdossa juuri tuon jalkaongelman takia. poikamme oli syntyessään 50 cm ja nyt kuukauden. mutta oletko kokeillut masureppua? meillä tykkää sekä poika että äiti. jos avaa jo itsenäisesti lonkat vaipanvaihdossa, voi masurepun tehdä niin, että jalat tulevat ulos, muuten sisään sykkyrälle.

Vierailija
4/4 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitan siis masurepulla sitä asentoa jonka voi tehdä rengasliinalla, en rintareppua.