Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toistuva hiiva ja sokerirasitustesti

Vierailija
26.09.2007 |

Mulla on ollu jatkuvasti hiivatulehduksia ja nyt sain lääkäriltä käskyn mennä sokerirasitustestiin. Millainen se testi on?

Voiko olla jotain alentunutta sokerinsietokykyä asian silti olematta diabetes? Voiko mulle tulla sen perusteella diabetes? Ja miten alentunut sieto ilmenee? Onko sellaista edes olemassa?

Mä olen perusterve 26-vuotias nainen. Eikä mulla mitään sokeritaudin oireita mielestäni ole. Ehkä helpommin tulee paha olo kun ns. normaali ihmisellä jos en ole syönyt.. Tai sitten väsyttää esim. ison karkkipussillisen jälkeen. Mut eiks tuokin ole suht normaalia? Yksittäiset paastoarvot ovat olleet normaalit.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti mennä aamulla (olikohan 12 h syömättä) labraan ja otettiin verikoe. Sen jälkeen join noin ½ litraa sellaista sokerilitkua, joka minusta maistui lähinnä kokikselta eli oli ihan hyvää. Tästä jonkun ajan päästä otettiin uusi verikoe ja niitä sitten vertailtiin. Tulokset olivat minulla normaalit.

Hiivatulehduksista en ole vieläkään ihan täysin päässyt eroon, vaan ne uusivat, mikäli en syö maitohappobakteereita/juo Gefilus-piimää. Eli söin monta kuukautta noita tabletteja ja nykyään riittää se piimänjuonti. Heti eivät oireet hävinneet, mutta jonkin ajan päästä... Kokeile, mikäli et tuota ole vielä yrittänyt.

Vierailija
2/2 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis helkkarin pitkillä maitohappokuureilla oot päässy eroon hiivasta?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla