Masennuslääkkeen aloitus tuskallista....
Onko teillä masennyslääkkeen aloituksen yhteydessä pahentunut ahdistus, paniikkioireet ja masennustuntemukset?
Täällä on!!! Toinen päivä citalopram lääkettä ja olo täyttä tuskaa. Ahdistaa niin paljon etten tiedä miten olisi. Mihinkään ei voi keskittyä... Telkkariakin olen tuijottavinani.. Mutten pysty seuraamaan ohjelmia ollenkaan. Sosiaalisissa tilanteissa sydän rupee takomaan ja paniikki entistä herkemmässä....
Kommentit (54)
Olen pohtinut viimeaikoina, miten on Psychen sydamen laita? Psychehan on henkilo, onko Psychen sydan puhdistettu, niin etta se on taynna iloa.
Voisiko Kreikkalainen kertoa?
Miten on Psychen sydamen laita?
Vierailija kirjoitti:
Olen pohtinut viimeaikoina, miten on Psychen sydamen laita? Psychehan on henkilo, onko Psychen sydan puhdistettu, niin etta se on taynna iloa.
No miten on sitten Eroksen sydamen kanssa, Onhan hankin, kuten ilmeiseti Psychekin kaatanut pahan pois sydamestaan, niin ettei aiheuta itkua Kenellekaan? Tayttanyt sydamensa hyvalla!
Miten on Psychen ja myos Eroksen sydamen laita? Kertokaa vaikkapa sitten suomalaiset. Kreikkakaiset ovat niin hiljaa......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten on sitten Eroksen sydamen kanssa, Onhan hankin, kuten ilmeiseti Psychekin kaatanut pahan pois sydamestaan, niin ettei aiheuta itkua Kenellekaan? Tayttanyt sydamensa hyvalla!
Miten on Psychen ja myos Eroksen sydamen laita? Kertokaa vaikkapa sitten suomalaiset. Kreikkakaiset ovat niin hiljaa......
Vai onko Psyche sydameton? Miten pitaa menetella sydamettoman Psychen suhteen?
Vanhan ketjun nosto. Kellään lisää kokemuksia? Menossa päivä 10 lääkkeen aloituksessa ja tää olo on jotain niin kammottavaa :(
Voimia kaikille ahdistuksen ja paniikin kanssa kamppaileville. Onneksi tunteet ja olot menevät ja tulevat, ja ahdistus helpottaa aina jossain kohtaa.
SSRI-lääkkeet ovat tutkitusti tehokkaita ahdistuksen, masennuksen ja paniikkihäiriön hoitoon. Aloitusoireet voivat pelottaa, mutta kannattaa muistaa, että aloitukset ovat yleensä pienillä annoksilla ja yhden tai kahden tabletin jälkeen tuskin tapahtuu mitään radikaalia. Ahdistus ja paniikki ovat olleet vaivana jo ennen lääkkeen aloitusta, joten on luonnollista, että oloja tulee edelleen (sillä lääke ei myöskään helpota heti). Kannattaa koittaa kääntää huomio itsensä tarkkailusta johonkin muuhun ja rentoutua. Ja ilman muuta lääkäriin yhteys heti, jos ahdistus ja paniikki vaivaavat. Lääkäri arvioi, mitä lääkitykselle tehdään.
Nostelen vanhaa ketjua, jos saisi vertaistukea. :(
Lopettelin 10mg escitalopramia tiputtamalla 7.5mg. Useampi viikko meni ihan hyvin ja tiputin 5mg ja sitten ahdistus iski ihan järkyttävänä takaisin. Olo on ihan sama kuin vierailija 39 on kirjottanu. Pelkään et en palaa enää ennalleni. :( Lääkitys nostettu alkuviikosta takaisin 10mg, mut tuntuu et tää ei helpota millään ja ahdistus on päällä 24/7. :(
Essitalopraami aloitettu 2,5 viikkoa sitten annoksella 5mg, jonka jälkeen annos nostettu 10mg. Kahtena ekana päivänä kävi eufoorinen fiilis yllä (kuin lääke olisi "näyttänyt" miltä olo tulee tuntumaan kun lääkkeen vaikutus on kohdillaan") jonka jälkeen viimeiset kaksi viikkoa olleet ahdistusta, masentuneisuutta ja paniikkia
Aloin tätä syömään ahdistuneisuushäiriöön, pelkään esimerkiksi sairaalloisesti matkustelua, ahdistun ja kuormitun naurettavan pienistä asioista, hermoromahduksia, sairaalloisia mielialanvaihteluita, työkyvyttömyyttä, mahdollisia ahdistuneisuuden aiheuttamia psykosomaattisia oireita, jatkuvaa itsensö tarkkailua yms. Eli kohta olisin mennyt ahdistuneisuuden lisäksi masennuksen piiriin sillä ahistushäiriö pilaa mielenterveyttäni vaikka kohtuu onnellinen olen ollut
Kuinka ihminen voi kestää tuskaa 2 viikkoa, ei mikään flunssa ja mahatautikaan niin kauan kestä. En pystyisi elämään tollaisessa tuskassa kahta viikkoa, onko se aloitus tosiaan noin kamalaa ssri lääkkeissä, söin kerran Voxraa siinä ei ollut mitään aloitusoireita eikä myöskään Supriumissa. Epäinhimillistä laittaa ihminen kärsimään päiväkausia lääkkeestä, josta pitäisi saada apua.
Sertralin (50mg). Kiitos ja voimia sinulle myös, "kivaa" etten ole ainoa tässä tilanteessa. Kestäisin vielä kuvotuksen mutta tämä ahdistus/paniikki tekee hulluksi :( Olen syönyt samaa lääkettä ennenkin eikä silloin ollut mitään henkisiä sivuoireita ja mieliala helpottui jo ekoina päivinä. Nyt olo vaan pahenee päivä päivältä ja pelkään joutuvani kohta osastolle. Pelottaa ettei lääke enää toimi kuten aiemmalla kerralla :(