Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meille tulee luomukakkonen!!!

25.09.2007 |

... siis aivan helvetinmoinen yllätys. Kyllä tiedän miten noita lapsia toiset tekee, mutta jättimäisen endoleikkauksen ja sitä seuranneen keinohedelmöitysrumban + vauvan jälkeen ajattelin, että lääkärin tokaisu " imetyksen lopettamisen jälkeen kannattaa varmaan vain odotella kolme - neljä kiertoa ja tulla tänne takas jos toista meinaatte" ...

...eivät antaneet mitään toivoa luomuvauvasta, mutta raskaana vaan ollaan.

No minne sitä nyt pinoutuisi? En tosin vieläkään ole huipputoiveikas, kyllähän noita menee kesken tässä alkutapaleella vaikka ei olisi arpikudoksista kohtuakaan kuten mulla, mutta olen vaan kovin iloinen ja yllättynyt.

Näin sitä vaan näistä kupeista lapsi pyörähti alulle noin vain. Tosi vaikea uskoa...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että saisit onnellisesti odottaa loppuun! Tuo vaikuttaa jo lupaavalta. Toivon todella että kaikki osuis nappiin!

Ja onnea muillekin plussanneille!

Vierailija
2/7 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se luonto yllättää=). Luomuvauva se tännekin tulee (esikoinen). Meistä ei vikaa löytynyt, mutta kuusi vuotta jouduttiin yrittämään. Kyllä se plus-testi aika uskomattomalta tuntui.

Nautinnollista raskautta!

Luna. 13+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olis kyllä itelläkin toiveena, nyt ootellaan vielä ensimmäistä syntyväksi, taustalla laparotomia 04 ja laparoskopia 06. Tokan ivf:n tuoresiirrosta tarttui tää kaveri matkaan. Hoidon aikana endo innostui taas vasemmassa munasarjassa, mutta toisaalta ei sillä puolella oo enää putkeakaan... Onko sulla vielä kaikki palikat paikallaan?

Mua mietityttää se, että tää raskaus on ollu vaikee ja olis hyvä saada pitkän opiskelun jälkeen oikeita töitäkin pian ja tasotettua elämä oman ja sitä kautta perheen hyvinvoinnin kannalta ja haluisin olla fyysisestikin paremmassa kunnossa ennen seuraavaa raskautta jne... ja sitten toisessa vaakakupissa tikittää endoniminen aikapommi... Eli on tullu jo selväksi, että lapset kannattaa yrittää saada nyt putkeen... Aika vaikee yhtälö!

Katijo ja PaavoKamilla rv 36+6

Vierailija
4/7 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katijo: mulla avoleikattiin kohdun takaseinästä endometrioosilaatta + 8 cm peräsuolta kun sitä endoa oli sielläkin + putsattiin molemmat munasarjat endometrioomista. On aika ällöä, myönnän. Mut siis noin muuten pitäisi olla kaikki tallella.

Tästä huolimatta meilläkin tärppäsi toisella tuoresiirrolla (pakkaseen ei jäänyt kummassakaan ivf:ssä mitään, niin huonoa kamaa tuotan :)

Nyt mulla on reilun vuoden ikäinen lapsi, joka on ihana ja kaikin puolin terve ja sit siis olen luomuna noin viikolla 5.

Hermostuttaa tietysti hurjasti, mut toivotaan parasta. Toi endo on ihan paska tauti, käytännössä multa varmaan poistetaan kohtu joskus 40 vuotiaana ja sit syön hormooneja lopun ikäni, mut mitä sillä enää sit on väliä kun lapsia pyörii jaloissa :) :)

Vierailija
5/7 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aivan samanlainen tilanne 2,5 vuotta sitten. IVF-esikoinen oli 1,5 vuotias eikä toivoa luomuvauvalle annettu. Oli sovittu seuraava IVF aloitus huhtikuulle mutta kuinkas kävikään? Luomuvauva ilmoitti tulostaan. Oma tausta löytyy PCO:sta ja huonolaatuisista munasoloista sekä kohdun limakalvon ongelmista. Nyt luomuneiti täyttää 2v ja IVF esikko 4v. Kyllä näitä ihmeitä tapahtuu, toivon sydämestäni niitä myös muillekin!

Vierailija
6/7 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Viila ja peukkuja hurjasti sulle! Lunalle myös paljon onnea!

Mulla kans poistettiin suolta 10 cm ja vas munasarjasta möykky ja sieltä täältä tavaraa, laparoskopiassa lähti sitten tuubi, heikentää kyllä luomumahdollisuuksia... Oikea puoli on pysynyt jostain ihmeen syystä terveenä. Ja pakkasessa on vielä kuusi kaveria odottamassa, niistä jos saataisiin kakkonen sitten jos ei muuten...

Katijo

Vierailija
7/7 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään näitä luomuihmeitä varsinkin endolaisilla aina välillä sattuu. Itselläkin ihan puulla päähän lyöty olo tällä hetkellä. Meilla takana muutaman viime vuoden aikana 5 IVF-hoitoa omilla munasoluilla. Noista viidestä tuoresiirrosta ja yhdestä PAS:sta tuloksena aina negat. Taustalla minulla ärhäkkä endo, jota poistettu mm. molemmista munasarjoista ja suolistosta ennen noita IVF:iä. Minulla aina munasarjojen vaste hoidoille huono kohtuu isoista lääkemääristä huolimatta. Noiden hoitojen jälkeen päätimme sitten yrittää vielä kerran, lahjamunasoluilla. Se tärppäsikin heti ekalla tuoresiirrolla ja tämän vuoden alkupuolella meille syntyi se kauan kaivattu vauva. Nyt sitten oltiin menossa ekaan PAS:iin yrittämään sisarusta ja olin sumutellut sitä varten Synarelaa pari viikkoa. Kun ei menkkoja kuulunut, tein sitten vastahakoisesti raskaustestin, kun tiesin, että sitä kuitenkin klinikalla ekaksi kysytään, jos ei menkkoja kuulu. Ja kas kummaa, kaksi viivaa siihen tuli. Eilen kävin vielä veritestissä varmistamassa asian ja tosiaan sekin näytti, että raskaana olen. Vielä on monta mutkaa matkassa, kun raskaus on vasta tosi alussa, mutta ihme tämä on joka tapauksessa, kävi tässä miten kävi. Olivat kyllä klinikallakin aikas ihmeissään asiasta, kun tausta on tämä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme