Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lyhentääkö kaikki leikkiikäisen hoitopäivän niin että se vie joka lähtee myöhemmin kotoa ja

Vierailija
25.09.2007 |

se joka pääsee töistä aikaisemmin hakee? Näin me ollaan aina toiminneet, ihan ajattelemattakin asiaa, se on jotenkin ollut niin itsestäänselvä asia. Aina kun lopetan työni soitan miehelle että missä mennään ja sovitaan kuka lähtee hakemaan tytön. Samoin jos minä olen iltavuorossa mies (joka reissuhommissa) ottaa jonkun lyhyemmän keikan että ehtii noin neljäksi pvkotiin. Tuntuu oudolta jos menisin itse kotiin klo 15.15 ja odottaisin että mies hakee tytön klo 16. En ole edes ajatellut asiaa. Nyt kun hoitotäti puhui siihen tyyliin että monet EI tee näin (hän ei tykännyt siitä) oikein heräsin ajattelemaan tätä asiaa. Miten teillä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onhan moni joka ei toimi näin, sen kuulen päivittäin työpaikallani (pankissa).

Vierailija
2/13 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. isiä, joille isyys ei ole niin kovin iso juttu elämässä tai vanhempia, joille ura ja pitkät työpäivät ovat perhe-elämää olennaisempia asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ollen ovat alle 7 tuntia tarhassa, itse teen vielä lyhyempää työpäivää niin pitkään kun laki sallii! Mutta ei kaikilla ole mahdollisuutta tehdä lyhyeempää työpäivää tai järjestää hakuja sekä viemisiä niin että lapsella mahdollisimman lyhyt päivä.

Vierailija
4/13 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vanhemmat hakevat vasta ulkoilusta lapsen, ei sitten itse tarvitse lähteä lapsen kanssa enää ulos.

Ja meillä siis on mahdollisuus lyhyeen hoitopäivään. Kaikilla ei ole oikeasti ja osa pitää lasta pitkään kun " kerran maksavat siitä" , näin olen kuullut...

Vierailija
5/13 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olemme limittäneet työmme niin, että minä vien lapset aikaisintaan klo 9 ja mies hakee yleensä 15 mennessä. Koskaan eivät ole yli seitsemää tuntia, onneksi.

Vierailija
6/13 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaikilla ei siihen mahdollisuutta. Esim. ystävälläni hankala tarhamatka, hoitopäivän lyhentäminen olisi vaatinut toisen auton hankkimista, eikä päivä siltikään olisi lyhentynyt kuin puolisen tuntia.

Vierailija
7/13 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se hakee joka viekin koska auto on hänellä

Vierailija
8/13 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin minulla. Mies on opettaja =) Hoitopäivä on lapselle sama kuin aikuiselle työpäivä joten ajattelen että lapsikin haluaa joskus lyhyemmän työpäivän

Vierailija
9/13 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten hoitopäivä on neljä tuntia.

Vierailija
10/13 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan tulla luennolta jo klo 12, mutta hommia riittää senkin jälkeen.

Vierailija
11/13 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näinä päivinä hoitoaika on 8 tuntia, vaikka pääsisin töistä ennemmin. Sitten vaikka siivoan rauhassa tai käyn kaupassa.

Vierailija
12/13 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman em. järjestelyjä olis varmaan 11 tuntia... Potuttaa, mutta ei oikein nykytöissämme saada työaikoja paremmin joustamaan. Ja duunipaikan vaihto taas on liian raskas prosessi tähän soppaan. Joo, pk-seudulla asutaan ja työmatka vie ihan liikaa aikaa, mutta minkäs teet.

Vierailija
13/13 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin tykkäisin, jos päiväni päättyisi aiemmin. Tai edes lapsilauma vähentyisi ennen klo 17:ää.....

t. pph

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän