Asiakaspalelutyötä tekevät, miten kestätte vmäiset asiakkaat?
Silloin tällöin saa kakkaa niskaansa kiukkuiselta asiakkaalta, ja siinä menee oma päiä pilalle. Tiedän, että asikaalla on huono päivä, eikä ittuilu ole mitenkään henkilökohtaista, mutta silti sitä on vaikea kestää.
Vinkkejä? Sanotteko muuten koskaan " vastaan" tyyliin, jos et puhu asiallisesti, en ota tilaustasi vastaan?
Kommentit (6)
" Välinpitämättömyydellä" , eli hymyilen ja olen kohtelias. Sanon että jos ei passaa asioida mun kanssa voin kyllä hakea toisen hoitajan.
labrahoitaja
ajattelemalla ilkeesti asiakkaasta..
oon ite pienessä kaupassa töissä ja osaan/tiedän kaikki vakio v-asiakkaat niin silloin kun kyseinen asiakas tulee paikalle niin olen yli pirteä vaikka ite oliskin jo vmäisellä mielellä..
Niin ja sitten kahvitauolla haukutaan kaikki v-mäiset oikein kunnolla!
Lisäksi v-mäisillä asiakkailla on luultavsti henkisiä ongelmia tai muuten kykenemättömiä normaaliin kanssakäymiseen. Päädyn aina säälimään heitä, sen jälkeen kun olen avautunut jollekin työkaverille =)
Joskus totean että turha mulle meuhkata, välillä tuumin että jos ei palvelu kelpaa niin ole hyvä ja odota toinen myyjä paikalle. En jaksa menna kettuiluun mukaan, turhaa energian tuhlausta. Yleensä asiakkaat on kyllä mukavia ja reiluja, aikas harvoin tarvii mitään ihmeellisyyksiä kuulla.
Yleensä nämä v-mäiset asiakkaat haluavat jonkinlaista reaktiota jotta saisivat lisää aihetta v-mäisyyteensä. Joten parasta olla niinkuin ei huomaisikkaan. Siitä jää itsellekkin paras mieli kun tietää että asiakas ei päässyt tavoitteeseensa..