Jos valtiolta ei saa Riikan mukaan pyytää apua, miksi valtio pyytää sodan tullen yksilöltä apua?
Miksi joku omaisuudeton työtön jolle kaiken maailman Riikat lähinnä aukovat päätä, puolustaisi näiden henkeä sekunninkaan ajan aseellisesti?
Miksei hallitus puolusta itse itseään ja omaa miljoonaomaisuttaan ja talojaan?
Kommentit (14)
Koska Putlerin tavoin eivät näe mitään ihmisarvoa muilla kuin rikkailla. Muut ovat vain tykinruokaa heitä varten joiden pitää palvella heitä eri tavoin. Mitään ei saisi odottaa vastapalvelukseksi, ei edes kattoa pään päälle tai ruokaa samalla kun nämä porsastelevat yhteisistä varoista ökykesteissään.
Niin, Riikallekin varmaan yllätys että hänen palkkansa tulee 100% verovaroista. Hän on sitä ennen ollut 16 vuotta pitkäaikaistyötön jolle maksettu nekin rahat verovaroista. Ilman valtion apua hän olisi varmaan kuollut nälkään joskus parikymppisenä.
Kävisi monessa länsimaassa nykyään varmaan Nepalit eli omat tuikkaisi ne miljoonatalot tuleen vihollisarmeijan sijasta.
Etkö sinä tajua, että valtio olemme me.
Vierailija kirjoitti:
Koska Putlerin tavoin eivät näe mitään ihmisarvoa muilla kuin rikkailla. Muut ovat vain tykinruokaa heitä varten joiden pitää palvella heitä eri tavoin. Mitään ei saisi odottaa vastapalvelukseksi, ei edes kattoa pään päälle tai ruokaa samalla kun nämä porsastelevat yhteisistä varoista ökykesteissään.
Niin, Riikallekin varmaan yllätys että hänen palkkansa tulee 100% verovaroista. Hän on sitä ennen ollut 16 vuotta pitkäaikaistyötön jolle maksettu nekin rahat verovaroista. Ilman valtion apua hän olisi varmaan kuollut nälkään joskus parikymppisenä.
Ei ole valtion rahoja. On kansalaisten/yritysten maksamia veroja, joilla kustannetaan tuet.
Jos valtiolla ei ole vastuuta yksilöistä, ei yksilölläkään ole valtiosta.
En puolustaisi. Mielummin ilmiantaisin koordinaatit ryssäköille.
Vierailija kirjoitti:
Etkö sinä tajua, että valtio olemme me.
Kuka on "me"? Riikka haluaa tapattaa nälkään mm. ne jotka eivät löydä töitä hakemisesta huolimatta ja käskevät lopettaa valtioon "nojaamisen".
Miksi tuollainen ihminen uhraisi henkensä jonkun Riikan turvallisuuden takia?
Onneksi on T-paperit. Ei minulle kukaan uskalla valtion taholta lykätä asetta kouraan kun ei tiedä mihin piippu suuntautuisi sodan aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole valtion rahoja. On kansalaisten/yritysten maksamia veroja, joilla kustannetaan tuet.
Ei nykymaailmassa edes veroja, vaan velkarahaa, eli hänen palkkansa maksatetaan velaksi tulevilla sukupolvilla.
Pelkkä peruskoulu maksaa jo aika paljon per yksilö. Jos siltä kantilta tahtoo ajatella.
Kyllä minua huvittaa ajatus jostain kokoomusta äänestävästä insinööristä tai persuja kannattavasta yrittäjästä puolustamassa tätä maata ja itkemässä miksi päähän potkittu väestönosa ei suostu tarttumaan aseisiin ja auttamaan.
HÖH ! Miten muka muuten riittää rahvasta puolustamaan meidän, paremman kokoomusväen rahapusseja sekä muuta omasutta ?
Typerä ja tietämättömyyttä osoittava, epäisänmaallinenkin keskustelun aloitus ! Varmasti joku punikki :(
Hän ei ymmärrä kokonaisuuksia ja päätöstensä laajoja vaikutuksia, minä, minä, minä.