Miten mielellään ottaisit vastaan näitä joululahjoja kaveriltasi? (asteikolla 4-10)
a) konvehtirasia
b) pyyhe
c) kynttilä
d) itse tehtyjä pipareita
e) joululevy
f) valokuva kehystettynä
g) joulukukka
h) lyhty
i) servetit ja kynttilä
j) itse tehty joulusinappi
k) pieni koriste-esine (esim. joulupukki tai enkeli)
l) kuusenkoristeita 4kpl
Voit myös antaa vinkin jostakin edullisesta lahjasta joka olisi kiva saada!
Kommentit (65)
a) konvehtirasia = 9
b) pyyhe = 7, olen tarkka vareista, mutta luulen,etta valkoinen on varma valinta kaikille
c) kynttilä = 10
d) itse tehtyjä pipareita = 4
e) joululevy = 5
f) valokuva kehystettynä = jos on sisustukseeni sopiva kehys, niin 10
g) joulukukka = 7
h) lyhty = 4
i) servetit ja kynttilä = 5
j) itse tehty joulusinappi = 9
k) pieni koriste-esine (esim. joulupukki tai enkeli) = 4
l) kuusenkoristeita 4kpl = 4Itse tehdyt villasukat ja lapaset ovat aina ihania!
tutuista ja tapahtumasta, mihin olemme yhdessä osallistuneet tms.), dvd:lle poltettu itse kuvattu video-otos vaikka lapsen synttäreiltä, muu dvd:lle poltettu materiaali kuten jokin hyvä elokuva tai cd:lle poltettu musiikkijuttu, divarista ostettu kirja. Kahvi tai tee olisi itselleni mieleen, samoin suklaa, jokin ihana hillo tai hunaja, pesto ja aurinkokuivatut tomaatit, oliiviöljy...
Varmaan muutakin olisi mutta nuo tulevat nyt ensiksi mieleeni.
olen tätä mieltä:
a) konvehtirasia 5
b) pyyhe 8
c) kynttilä 6
d) itse tehtyjä pipareita 5
e) joululevy 6
f) valokuva kehystettynä 4
g) joulukukka 7
h) lyhty 8
i) servetit ja kynttilä 5
j) itse tehty joulusinappi 10
k) pieni koriste-esine (esim. joulupukki tai enkeli) 4
l) kuusenkoristeita 4kpl 4
Ei kiitos enempää krääsää. Ja joulukukaksi mieluusti amaryllis tai joulutähti. Ei hajusinttejä meille, kiitos.
]a) konvehtirasia; riippuu rasiasta, 4-10. Jos on pelkkää tummaa suklaata tai likööri konvehteja, niin se on iso EI.
b) pyyhe; 10
c) kynttilä; hajukynttilät on iso EI, muuten 10
d) itse tehtyjä pipareita; 5
e) joululevy; 4, MUTTA jos levy on just sitä musiikkia mitä kuuntelen, niin sitten 10.
f) valokuva kehystettynä; kenen kuva? Riippuu kuvasta 4-10
g) joulukukka; ISO EI, varsinkin haisusintit ym.
h) lyhty; riippuu lyhdystä. Jos joku Tiimarin krääsä lyhty, joka ei kestä mitään, niin sitten ei, muuten 10
i) servetit ja kynttilä;8-10
j) itse tehty joulusinappi;iso EI
k) pieni koriste-esine (esim. joulupukki tai enkeli);iso EI
l) kuusenkoristeita 4kpl;iso EI
a) konvehtirasia -10, no satun pitämään konvehdeista:)
b) pyyhe -5, jos saisin vain yhden, 7 jos kaksi. Voisi käyttää miehen kanssa rinnatusten
c) kynttilä -7
d) itse tehtyjä pipareita -6, piparit ei niin ihmeellisiä, jos sulla oikein hyvä itsetehty taikina niin menee, mutta valmistaikinasta ei kiitos. Arvosaisin enemmän joululimppua.
e) joululevy -5
f) valokuva kehystettynä, -5, ei paikkaa sille
g) joulukukka, -9 joulutähti, liljat. Ei hyasinttia, liian voimakas haju.
h) lyhty -5, että niitäkin alkaa jo olla etuja takapihalla..
i) servetit ja kynttilä -8, kivaa kulutustavaraa
j) itse tehty joulusinappi -9, toivottavasti sun pravuuri. Myös marinoidut oliivit, valkosipulit, punasipulirenkaat tai vaikka sillisalaatti käy.
l) kuusenkoristeita 4kpl
-8, joku Pentikin käsinpuhallettu lasipallo tms kivaVoit myös antaa vinkin jostakin edullisesta lahjasta joka olisi kiva saada!
-'merkki'heijastin, pokkari, kalenteri, saippua, kirjanmerkki
a) konvehtirasia 5
b) pyyhe 8
c) kynttilä 4
d) itse tehtyjä pipareita 4
e) joululevy 8
f) valokuva kehystettynä 6
g) joulukukka 9
h) lyhty 5
j) itse tehty joulusinappi 4
k) pieni koriste-esine (esim. joulupukki tai enkeli) 5
l) kuusenkoristeita 4kpl 4
a) konvehtirasia 7
b) pyyhe 8
c) kynttilä 9
d) itse tehtyjä pipareita 6
e) joululevy 5
f) valokuva kehystettynä 7
g) joulukukka 8
h) lyhty 8
i) servetit ja kynttilä 8
j) itse tehty joulusinappi 7
l) kuusenkoristeita 4kpl 8Voit myös antaa vinkin jostakin edullisesta lahjasta joka olisi kiva saada!
a) konvehtirasia 10 (tylsä, mutta kuluva lahja, ja jos konvehdit ei ole oman maun mieleisiä, voin niitä aina laittaa jouluna tarjolle kahvipöytään)
b) pyyhe 4 (en ole tarkka väristä niinkään, mutta haluan kokonaista sarjaa enkä irtopyyhkeitä)
c) kynttilä 8-9 (jos on "neutraali peruskynttilä", ei siis mikään joulupukkikuvioinen tai väreiltään sellainen, että tarvii sopia sisustukseen, ellei lahjan antaja ole käynyt meillä ja tunne mua ja "tiedä" sen osuvan juuri eikä melkein)
d) itse tehtyjä pipareita 4 (meillä ei mene nekään, mitä itse leivotaan ja koristellaan... ja on hassua viedä lahja, mitä satavarmasti joka talossa jo on...)
e) joululevy 4 (miksi antaa lahjaksi joululevy, kun joululauluja on kuunneltu jo kuukausi pari ja ne on melkein jo aika pakata pois... ja täytyy tietää toisen musiikkimaku tarkkaan)
f) valokuva kehystettynä 4-9 (riippuu kuvasta, riippuu kehyksestä... mieluummin kiva kuvasarja dvd:llä)
g) joulukukka 9-10
h) lyhty 9
i) servetit ja kynttilä 8-9
j) itse tehty joulusinappi 4 (en tykkää kotisinapeista, tosin ajatuksena kaunis ja kiva, kun lahja on "kuluva")
k) pieni koriste-esine (esim. joulupukki tai enkeli) 4 (ei yhtään krääsää enempää)
l) kuusenkoristeita 4kpl (ei yhtään krääsää enempää, ja jos lahjan saa aattona, on kuusi koristeltu jo... eli sama juttu ku joululevyn kanssa, mutta suurin ei tuon krääsä-puolen takia)Hyvä lahja sellaiselta, joka ei tiedä musiikki- ja kirjamakuani tai mitä astioita kerään tms. on KULUVA. Jotain syömistä, juomista (mutta ei mitään erityiskikkailuja, jos ei tasan tiedä, mistä tykkään) tai vaikka leffalippu! Tai lahjakortti lastenhoidosta, tunti pari jonain iltana olisi luksusta!
a) konvehtirasia 8
b) pyyhe 4
c) kynttilä 8
e) joululevy 10
g) joulukukka 10
h) lyhty 8
i) servetit ja kynttilä 9
j) itse tehty joulusinappi 9
k) pieni koriste-esine (esim. joulupukki tai enkeli)9
l) kuusenkoristeita 4kpl 8
Olisi meille paras joululahja! Ja halpa antajalleen :)
Meillä esim 3 alle kouluikäistä lasta ja meillä ei ole heille ketään hoitajaa. Se tarkoittaa siis sitä, että emme ole mieheni kanssa käyneet missään kaksin esikoisen syntymän jälkeen :( Olimme esikoista 8. kuulla odottaessani vuonna 2001 leffassa kaksin, sen jälkeen ei missään.. Jos joku hoitaisi lapsia vaikka 2 tuntia joku ilta että pääsisimme kaksin ruokaravintolaan...unta se vaan tällä hetkellä on... Tai vaihtoehtoisesti veisi lapset vaikka talvella 2 tunniksi luistelemaan, että saataisiin vaikka syödä rauhassa ja hiljaisuudessa ihan kaksin kotosalla....
) konvehtirasia 8
b) pyyhe
c) kynttilä 6
d) itse tehtyjä pipareita 9
e) joululevy
f) valokuva kehystettynä
g) joulukukka 10
h) lyhty
i) servetit ja kynttilä 7
j) itse tehty joulusinappi
l) kuusenkoristeita 4kpl
Laitoin numerot lahjojen perään mutta kuutosesta alaspäin tavarat ihan yhdentekeviä mulle.
Mersuressu
a) konvehtirasia 10
b) pyyhe 4
c) kynttilä 10 ei haju
d) itse tehtyjä pipareita 10
e) joululevy 4
f) valokuva kehystettynä 8
g) joulukukka 10
h) lyhty 10
i) servetit ja kynttilä 7
l) kuusenkoristeita 4kpl 4Voit myös antaa vinkin jostakin edullisesta lahjasta joka olisi kiva saada!
kirja, itse neulotut sukat tai lapaset, ylellinen saippua, kakku
a) konvehtirasia
Perus 5, hyvä 9b) pyyhe
Riippuu minkä laatuinen, hyvä laatuinen 8, huono 1
c) kynttilä
8d) itse tehtyjä pipareita
10e) joululevy
7-8f) valokuva kehystettynä
Kenen? Jos esim kummilapsi niin 8, jos kavein oma ;) niin 4g) joulukukka
8h) lyhty
10i) servetit ja kynttilä
8j) itse tehty joulusinappi
10k) pieni koriste-esine (esim. joulupukki tai enkeli)
7l) kuusenkoristeita 4kpl
Riippuu taas niin laadusta, voin sanoa että 4-10...Voit myös antaa vinkin jostakin edullisesta lahjasta joka olisi kiva saada!
a) konvehtirasia 4
b) pyyhe 4, paitsi jos olis samaa sarjaa kuin mitä meillä jo on niin 10
c) kynttilä 4
d) itse tehtyjä pipareita 9
e) joululevy 10
f) valokuva kehystettynä 10, jos tuttu ihminen kuvassa
g) joulukukka 9
h) lyhty 4
j) itse tehty joulusinappi 10, jos hyvää, 4, jos pahaa
l) kuusenkoristeita 4kpl 10Voit myös antaa vinkin jostakin edullisesta lahjasta joka olisi kiva saada!
Ise ajattelin antaa isoja, erikoisia, tosi kauniita ja kauniisti paketoituja piparimuotteja kaveille pikkujoululahjoiksi. Maksavat 6 e kipale, joten sopva hintakin.
amaryllis ehdoton :D
Tai paras joulukukka on mielestäni itse tehty asetelma johonkin
koriin jossa paria eri kukkaa, jotain vihreää ja esim jokin jouluinen koriste.
Itse tehdyssä on mielestäni paljon enemmän arvoa ja lisäksi tulee paljon edullisemmaksi kuin valmiit asetelmat
a) konvehtirasia 5
b) pyyhe 8
c) kynttilä
e) joululevy 6
f) valokuva kehystettynä 10-jos olen kummi, muuten 4
g) joulukukka 9
h) lyhty 10
i) servetit ja kynttilä 9
l) kuusenkoristeita 4kpl 4Voit myös antaa vinkin jostakin edullisesta lahjasta joka olisi kiva saada!
a) konvehtirasia 9
b) pyyhe 7
c) kynttilä 5
d) itse tehtyjä pipareita 8
e) joululevy 6
f) valokuva kehystettynä 7
g) joulukukka 9
h) lyhty 8
Itsetehdyt on aina parhaita! Joku leipomus tms vois olla varmasti oikein hyvä lahja aikuiselle kaverille. Sinappi, piparit/tortut, ehkä vaikka hedelmäkakku. Näkee, että lahjan antaja on ajatellut lahjan saajaa, mutta joulun jälkeen ei tarvitse sitten miettiä, mihin ne "ihanat" koriste-esineet sais tyrkättyä pois tieltä.
a) konvehtirasia 4
b) pyyhe 6
c) kynttilä 7
d) itse tehtyjä pipareita 5
e) joululevy 8
g) joulukukka 10
h) lyhty 10
l) kuusenkoristeita 4kpl 8Voit myös antaa vinkin jostakin edullisesta lahjasta joka olisi kiva saada!
pienen korin missä pieni joulutähti sekä joku havunen niitä on tosi nättejä kaupoissa itse ole joskus ostanut itselleni sellaisen.
Noista hajukukista en piittaa ja joulutähtikin on toki myrkyllinen, jos tulee lapsi perheelle, mutta olen toki itsekin sellaisen ostanut,
Miten olisi pieni herkkukori, taitaa olla liian kallis.
Myöskin saunasetteja sai ainakin halvalla, joissa oli saunatuoksuja, kyntiilää, öljyä ja pesusieni 5€ maksoi eräässä kaupassa (Keskisillä)