Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3. lapsi toiveissa - ympäristön asenne

25.10.2008 |

Moikka.

Miten muilla ympäristö - perhe ja ystävät ovat suhtautuneet kuumeiluunne? Minä en edes ole kenellekään kuumeilusta puhunut, mutta esim. äitini aina välillä huomauttaa "eihän teille lisää ole tulossa"? Mieheni sanoi anopille että mietimme kolmatta ja vastaus oli "ette kai te nyt vielä". Olin kyllä tosi kiukkuinen miehelle että oli puhunut asiasta, koska tiesin kyllä anopin asenteen jo etukäteen. Sitten ja jos vielä tärppää, en kyllä aio kertoa kenellekään, ennekuin itse masusta huomaavat. Siihen ei kyllä kauaa mene kun kakkosestakin jouduin äitiysvaatteille jo viikolla 8+. Saampahan ainakin hetken nauttia masusta ilman sitä silmien pyörittelyä! No uskon kyllä että ennen pitkää ovat ihan onnellisia..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on jo pari vuotta hokenut tuota samaa että ettei kai ole tekemässä lisää lapsia jne. Samoin monet kaverini pitävät suunnilleen hulluna jos edes kolmannesta lapsesta puhun. Eikä oltu sitä suunniteltukaan vielä tekevämme, mutta miehelläni on kova vauvakuume ja tuntuu ettei se malttaisi odottaa yhtään. Meillä on siis tytöt 04 ja 05. Ikää minulla 24 ja miehelläni 26 vuotta.

Ympäristön suhtautuminen jännittää muutenkin, varsinkin isäni joka on työnantajani ja hänen tyttöystävänsä joka on myös sanonut ettei tällaiseen maailman kannattaisi tehdä enempää lapsia ja muutenkin ilmaissut asian useaan otteeseen rivien välistä. Samaa mieltä taitaa olla koko suku, joilla ei itsellään ole kahta lasta enempää, eivät voi ymmärtää että joku voi haluta enemmän lapsia.

Myös me ollaan ajateltu ettei kerrottaisi kenellekään (paitsi isälleni työjuttujen takia) vaan annettaisiin itse huomata. Koen ahdistavaksi että joudun edes miettimään tällaisia asioita jotka hiukan varjostavat kolmannesta lapsesta haaveiluani.

Vierailija
2/2 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on kuullut tätä samaa lähipiiriltään. Meillä lapset poika -03 ja tyttö -05 ja heti pian tytön syntymän jälkeen puhuttiin miehen kanssa ympäristölle ettei nämä lapset tässä vielä ole. Sehän oli siis puhetta.

Omat vanhempani hermostuivat totaalisesti. Argumentteina heillä kolmatta vastaan oli että turha ottaa riskiä kun on jo kaksi tervettä lasta, että minä en jaksa kolmatta ja että tytär saa keskimmäisen lapsen trauman. Vanhempani ovat eronneet mutta tässä asiassa he olivat harvinaisen yhtä mieltä ja olivat jopa puhuneet siitä keskenään. Että he "käännyttävät" minut.

Eihän tällainen vaikuta meidän lapsen hankintaa, muuta kuin että eipähän ihan heti kerrota vanhemmilleni kun sitä kolmatta ruvetaan odottamaan. Vähän oudon olon tuollainen kyllä jättää. Mitä niin kamalan pahaa on kolmessa lapsessa? Enemmän hyvää mielestäni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla