Katto vuotanut? Kokemuksia kellään asiasta?
Asutaan tasakattoisen kerrostalon ylimmässä kerroksessa ja mua on alkanut vaivaamaan kun makkarin nurkassa katossa on tummentumaa. Talo on vanha ja katto pitäisi muutenkin maalata, eli ei enää ole niin puhtaan valkoinen, mutta mua silti vaivaa asia. Miehen mielestä olen vainoharhainen, mutta näitä kosteusvaurioita on nykyään niin paljon.
Jos kyseessä on vuoto, mitenköhän asia on korjattavissa?
Kommentit (3)
että tasakattoisten talojen katot alkavat vuosikymmenten varrella vuotaa jos kattoa ei säännöllisesti huolleta, eli räystäskoutut pidettävä puhtaana, käydään katolla tarkistamassa näkyykö mahdollisia vuotokohtia jne. Kyse ei eutomaattisesti ole mistään rakennusvirheestä jos katto vuotaa, vaan ihan huollon puutteesta.
ed. taloyhtiössämme yhden asunnon katto oli todella vuotanut, ja syy oli huonosti suunniteltu (tasakatto) ja toteutettu (saumat eivät pitäneet vettä) katto jo rakennusvaiheessa. Taloyhtiö maksaa korjauksen, ja jopa asumiskuluja muualla, jos asunnossa ei remontin takia pysty asumaan. Toimeen heti, ettei kehity mitään homealtistusta lisäksi.
korjaus on isotöinen ja taloyhtiön kanssa voi tulla riitaa, pitääkö edes korjata.
Vaakakupissa terveys (home- ongelmat)