Päiväkodin kevätjuhla; lahjat hoitajille?
Kertokaa noviisille onko tapana ostaa päiväkodin työntekijöille jotain pientä kevätjuhlan kunniaksi ja kiitokseksi hyvästä lastenhoidosta. Ajattelin että olisi kiva muistaa jollain pienellä mutta mitä se pieni voisi olla vai onko sinänsä jo ihan hassu ajatus? Onko tällainen tapana?
Laitoin tän jo leikki-ikäisten puolelle mutta vastausta kaipailen nopeasti.
Kommentit (30)
saamiani lahjoja ovat olleet aarikan kirjanmerkki ja pienet lahjakortiti esim. kahvilaan tai jäätelökioskille. Myös ruukkukukat ovat aina kivoja. Näitä olen sitten antanut myös omien lasten hoitajille ja opettajille. Jouluisin olen vienyt usein päiväkotiin yhteisen kakun tai suklaarasian kahvihuoneeseen.
Jos antaa viiniä lahjaksi, niin minusta kiva idea on laittaa jotain taustaa siitä viinistä tai vaikkapa ruokaresepti, minkä kanssa se sopii parhaiten.
Kesäisiä juomia noiden kuohu- ja valkoviinien lisäksi voisi olla myös Pastis tai Limocello, jota voi myös tehdä itse (vodkaa,sitruunaa, sokeria ja vettä :-), mutta sen tekeytymisaika on 40vrk ).
Sitten kysymys alkoholittomasta vaihtoehdosta: Tietääkö joku, missä myydään Moninin Amaretto MAKUSIIRAPPIA? Olisiko keskustan Stockalla? Se voisi olla hauska kevätlahja tädeille ja mukaan resepti Amaretto-kahvista ja Mojito-coctailista. Sitä voi myös käyttää kastikkeena vaniljajäätelön kanssa.
pieni lahja kevätjuhlissa ja joulujuhlissa. Vaikka lapsen loma ei alakaan välttämättä heti juhlien jälkeen, olen pitänyt tätä helppona tapana..
Yleensä jotain "häviävää" lahjaa..Tänä vuonna annettiin kesäiset mansikkaservetit ja mansikkateetä (jossa ohjeena että sopii hyvin myös jääteeksi, joten jos ei tykkää muuten niin saattaa paremmin mennä kesällä janojuomana ;) ). Ja kolmelle ryhmän tädille annettiin.
Viime vuonna annettiin kevätjuhlissa kuukausimansikan taimet (metsämansikan näköinen, monivuotinen maahan istutettuna). Yrtit ja minitomaatintaimet esim. kivoja myös..
Joulujuhliin olen yleensä myös hankkinut esim. (suklaa)kahvia tms. ja suklaata, servettejä, kynttilöitä, teetä, glögiä...
Mitä tarkoitat tuolle, että mielikuvituksettomuuden huippu on susta vanhemmat, jotka tuo karkkia lapsen synttäreille tarhaan? Mitä mielestäsi pitäisi tuoda?
Meillä lapsi on hartaasti pyyyyytänyt, että saa tarjota karkkia koko ryhmälle ja opettajillekin. On oikein odottanut, milloin oma tarjoamisvuoro tulee. Ollaan kyllä ostettu keksejäkin ja kerran yhdessä leivottiin muffineja. Mutta koska en ole varsinaisesti mikään jauhopeukalo, ja tuotosten taso vaihtelee rajusti ja mamman paineet kasvavat, jos onnistuneita ei tule riittävästi, niin helposti menee karkkien puolelle. Vai ajatteletko ihan jotain muuta, enemmän gourmet´a?
Kenelle ryhmän hoitajista annatte lahjoja? Minun budjetti ei ainakaan kestäisi ostaa päiväkotiryhmän viidelle tädille Pentikiä. Annatteko lahjukset lastentarhanopettajalle vai kenelle tädeistä? Meillä myös hoitajien muistaminen edessä, jotain pientä pitäisi keksiä koko poppoolle...
Olisi tosi tökeröä antaa vain yhdelle. Ihan niin kuin ei arvostaisi niiden muiden työtä. On siellä Pentikilläkin tosi halpoja alle 5€ juttujakin, mutta mielestäni kulutus tavara olisi parempaa, kun muuten on hyllyt varastot täynnä koriste tavaraa, jos kaikki ryhmän lapset tuo jotain säilytettävää.
Marelan linjoilla jatkan eli löytyy Pentikiltä tosiaan 5€ pintaankin lahjoja,myöskin niitä kulutusjuttuja. Valikoimissa on kahvi-,tee- ja makusiirappipakkauksia,kynttilöitä,servettejä yms. Itse olen vaan Pentik-fani,joten tykkään ostaa myös muille heidän tuotteitaan. Pienenä etuna täällä maalla on tuo Pentikin tehtaanmyymälä,aivan ihana paikka.
JA itse päiväkotihenkilökuntaan kuuluvana sain kaksi joululahjaa ja ainakaan kevät juhlassa en saanut mitään. Sillä meillä lähinnä eskarit lahjovat. Jouluna jotkut tuovat suklaata koko talon tarpeiksi.
Itse olen vienyt omien lastein päiväkotiin jouluna suklaa rasian ja keväällä parilitraa jäätelöä koko henkilökunnalle. Nyt kun poika on eskari niin antaa itsetekemänsä kortit opeille ja annamme kirjan tulevien eskareiden iloksi. Eli ryhmään ei henkilökohtaisesti.
Itse en ainakaan haluaisi hirvittävää määrää kamaa. Jouluna suklaa ok ja keväällä vaikka joku pieni kukka jos jotain haluu välttämättä antaa.
Mitäs mieltä olet meidän tilanteesta? Meillä nimittäin päiväkodin kolmesta hoitotädistä kaksi lähti pois aiemmin keväällä. Sen jälkeen noiden kahden hoitajan paikkaa ovat tehneet vaikka kuinka monet eri hoitajat, joita en edes tiedä nimeltä. Päätin, että vien yhden kukkakimpun ja kirjoitin korttiin tuon yhden pysyvän hoitajan nimen + kaikille muille hoitajille. Tuntui kyllä vähän oudolta antaa lahja kevätjuhlassa vain yhdelle, mutta hän saa sitten päättää viekö lahjan itse kotiin vai jättääkö kukat kaikkien ihasteltavaksi päiväkotiin.
olen ostanut. Maustekahvia, että tai jotain. Tai istutettu basilikaa keväällä. Alkoholia en osaisi viedä. Viakka shamppanja kuulostaa ihanalta, en sitä osaisi ostaa lahjoaksi lapsen hoitajalle.
Musta myös firmat, jotka antaa sen ikuisen joulupunaviinin, on jotenkin mielikuvituksettomia. Koska niin monissa perheissä on alko-ongelmaa (työssä törmään valitettavan usien näihin "edustusmaksoihin") en koe korrektiksi antaa alkoholia. Niuho mikä niuho :D
Ja toinen mielikuvituksettomuuden huippu on musta vanhemmat, jotka tuo karkkia lapsen synttäreile tarhaan.....