Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus, Nuvaring, vanhemmat, kokemuksia?

10.02.2014 |

Hei

Olen 18vuotias uusi vauvakuumeilija :) Yritämme mieheni kanssa saada lasta paraikaa, mutta pelkään etten voi tulla raskaaksi ollenkaan. Joskus nuoruudessa olen joutunut ottamaan 2-3 (en muista enää tarkalleen) Je-pilleriä kondomien mennessä rikki, nämä kaikki pillerit 1- 1,5 aikana. Olin tuolloin n 13-14 vuotias. Voiko vaikuttaa raskautumiseen? 

Nuvaring otettu pois Joulukuussa 2013, eli 2 ovulaatiota mennyt. Tällä viikolla selviää onko nyt tärpännyt, onko muilla kokemuksia Nuvaringin jälkeisistä tärppäyksistä? En ole tikutellut vielä.

Sitten vanhempani. He ovat melko konservatiivisia ja haluavat minun käyvän ammattikoulun + ammattikorkeakoulun + 5 vuotta töitä ennen lasten hankkimista, itse en haluaisi odottaa niin kauan. Kykenen hoitamaan kouluni myöhemmin ja olemme mieheni kanssa suunnitelleet miten järjestämme asian. Vanhempani eivät tiedä minun suunnittelevan lasta, enkä haluaisi heidän saavan tietääkkään. 
Tiedän heidän suuttuvan, huutavan, painostavan, haukkuvan ja syyllistävän minua. Miten voisin tuollaisilta reaktioilta välttyä? Onko kellään kokemuksia tiukista vanhemmista?

Kiitän vastauksista!

Kommentit (1)

1/1 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla