Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi te puette lapsenne jo nyt toppavaatteisiin?

Vierailija
24.09.2007 |

Näkee jatkuvasti kun ulkona liikkuu lapsia toppavaatteet päällä. Jo näillä keleillä.

Ja tälläpalstallakin monet myöntävät tekevänsä niin.

Mitä te puette niiden lapsiparkojen päälle sitten kun mittari laskee nollaan? -10? saatika ihan kunnon pakkasilla -20?

Ettehän te kulje itsekkään vielä toppavaatteissa? Vetäkääpäs itsellenne tuonne ulos toppatakki ja housut.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli eilen lähes 15 astetta lämmintä. Mutta silti näki lapsia toppahaalareissa.

Vierailija
2/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette kai vain sekoita välikausihaalareita toppahaalareihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toppapuku puetaan heti kun tulee vähänkään viileämpää. Ei tarvi pukea niin kamalasti vaatetta sinne väliin, vaan lapsi tarkenee sukkahousuilla ja paidalla sekä toppapuvulla. Vähentää omaa työtä ja huutoa eteisessä. :-)

Vierailija
4/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit kun sain itse lapsen niin tajusin että on olemassa välikausipukujakin, eikä niitä aina erota toppapuvuista, ainakaan lapseton. Toki näkee niitä ylilyöntejäkin, kuten pikkuvauva äp-toppapuvussa makuupussin sisällä vaunuissa kauppakeskuksessa, ja sit ihmetellään kun se vaan huutaa.

Vierailija
5/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syy oli siinä että lapsi oli pissannut välikausihaalarinsa märäksi ja oli pyykissä.

Muuten käytämme välikausivaatteita, kuten olen nähnyt kaikkien muidenkin tekevän. En ole kellään nähnyt toppavaatteita vielä, pääkaupunkiseudulla asutaan. Onkohan näössäsi jotain vikaa?

Vierailija
6/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen puistossa päässyt koettaa pukua ja ihan toppaukset siellä oli ( vieras lapsi, autoin vain maasta ylös kun kaatusi ja oma äiti oli kauempana )

yms että ihan varma olen siitä että toppapukuja on.

t: ap

Vierailija
7/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on eräs ystävä joka pukee lapset toppavaatteisiin. Hänellä itsellä on aina kylmä niin laittaa lapsillekkin aina paljon vaatetta. Lapset aina hikisiä kun tulevat meille.

Vierailija
8/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syksyinen ja tuulinen +5 astetta ja talven -10 on ihan sama asia!

mieluummin laitan toppapuvun kuin tungen tuulipuvun alle miljoona kerrosta fleece- yms. vaatetta!

Ja sitä paitsi, talvella siihen kylmään jotenkin " tottuu" ettei sit olekaan sitä tarvetta pitää niin paljoo päällä, kun vois nyt syksyllä kuvitella.

Mutta tehkää te muut ihan miten haluatte :)

Vierailija
9/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta toppapuku puetaan heti kun tulee vähänkään viileämpää. Ei tarvi pukea niin kamalasti vaatetta sinne väliin, vaan lapsi tarkenee sukkahousuilla ja paidalla sekä toppapuvulla. Vähentää omaa työtä ja huutoa eteisessä. :-)

Mun lapsella on pitkähihainen paita ja sukkahousut talvihaalarin alla vielä kun on pari astetta pakkasta. Vasta sen jälkeen laitetaan välipuku alle. Eihän se ikinä tarkenis jos vuorataan kaikenmaailman talvivaatteilla kun on noin 5 astetta lämpimän puolella.

Vierailija
10/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalsarit, collegehousut. T-paita, pitkähihainen, fleese. Paksu pipo, sormikkaat, kaulaliina, toppahousut ja toppatakki, talvikengät. Eikä ollut välikausi, ripustin itse ne naulakkoon. Kello oli 10 ja ulkona lämmintä 13 astetta. Aikaslailla oli hikinen lapsi.

Vierailija
11/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhaan se siis totta. Mutta kyllä me ainakin mielummin totutellaan itse, ja totutetaan lapset tähän ns. kylmään mitä nyt on. Ja hyvin tarkenevat ulkona kun on välikausipuku, tuulipuku tms päällä ja alla sitten sukkahousua+ paksumpaa tarpeen mukaan. Tai vaikka ihan farkut ja sukkahousut.

Ja nyt tottuu siihen että kelit pikkuhiljaa viilenevät. Ja sitten kun on kunnolla kylmä niin saa pukeutua lämpimästi eikä tarvitse palella.

Tekö siis puette just jossain -5 toppapuvun ja villaa alle ja sitten menette samoilla vaatteilla loputkin pakkaset.

Aika hurjalta kuulostaa.

t: ap

Vierailija
12/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

syksyinen ja tuulinen +5 astetta ja talven -10 on ihan sama asia!

mieluummin laitan toppapuvun kuin tungen tuulipuvun alle miljoona kerrosta fleece- yms. vaatetta!

Ja sitä paitsi, talvella siihen kylmään jotenkin " tottuu" ettei sit olekaan sitä tarvetta pitää niin paljoo päällä, kun vois nyt syksyllä kuvitella.

Mutta tehkää te muut ihan miten haluatte :)

Vierailija
13/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tavalliset vuorittomat haalarit on nyt käytössä; mutta olen silti sitä mieltä, että -5 lokakuussa on todella paljon pahempi kuin talvemmalla, kun kylmään on jo totuttu.

Vierailija
14/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan + 10 mennään vielä

Vierailija
15/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti kun mennään alle nollan. Toppapukujen toppa on nimittäin todella mitättömän ohut. Jos joskus on miinus kaksikymmentä, niin laitan pari villahaalaria päällekkäin.

Vierailija
16/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palele talvikengissä pakkasilla, vaikka aloitan käytön jo plussakeleillä.

Vierailija
17/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En palele talvikengissä pakkasilla, vaikka aloitan käytön jo plussakeleillä.

Voi pientä ettei palelis!!!

Vierailija
18/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne lapset liikkuvat. Eivät seisoskele paikoillaan. Voit hyvin testata asian, pue yhtä paljon päälle ja lähde kävelylle. Ei mene kauankaan kun niska ja selkä ovat märkänä. t. pph

Vierailija
19/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt näyttäs olevan +15. Kesätakkia päälle vaan, ei edes mitään välikautta.

Vierailija
20/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää siirry kesäkenkiin, kun kumminkin on aamuisinkin nollassa ja talvi tulossa.