APUA! 34 v. mieheni kaatui ja sai hetkellisen muistikatkoksen äsken!
Mieheni on ollut kovassa flunssassa ennen Joulua, kuumetta lähes 39. Nyt kuitenkin jo lähes terve, mutta kova yskä vaivaa edelleen. Saunoimme, ja rakastelimme aiemmin tänä iltana.
Äsken mieheni nousi sohvalta kun alkoi yskiä, ja kaatui eteenpäin ottamatta käsillä vastaan ollenkaan.
Säikähdin ihan hirveästi ja menin takomaan häntä selkään kun hän yski edelleen maassa. Mieheni kysyi minulta että mitä tapahtui.
Hänen silmälasit menivät rikki, ja toinen silmäkulma on nirhaumilla ja pelkäänpä että huomenna on sitten musta silmä.
Mitä nyt teen? Pitäisikö miehen hakeutua huomenna lääkäriin? Voi olla kyllä vaikea tehtävä, sillä hänen mielestään hän on ihan kunnossa, eikä mitään ole hätänä. Mitä tekisitte?
Kommentit (47)
En pysty mennä nukkumaan ennenku tulet kertomaan.
Ap, mitä teille kuuluu tänään?
Soitiko lääkäriin tai kävikö mies lääkärissä ja verikokeissa?terv. Yksi niistä viime yönä kirjoittaneista
Soitin aamulla lääkäriin, ja menimme käymään terveyskeskuksessa. Miehltä otettiin verikokeet, joissa ei näkynyt mitään erikoisempaa. Arvelivat, vain että raju yskänpuska aiheutti miehelle sen ettei saanut happea, ja siksi pyörtyi.
Kaikki siis ok, onneksi :)
Kiitos kaikille vastanneille! Säikähdin eilen kyllä tosissani.
Ap
kun on sohvalta noussut äkkiä on verenpaineet laskeneet ja siihen vielä yskänpuuska päälle -> pyörtyminen. Mutta onneksi asia on tarkastettua ja miehesi ok.
Etsi parempi mies. Sellainen, joka ei kaatuile.
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärsin sen niin, että kyseessä oli primääri tajunnanmenetys, eli voi olla kyse vakavasta päänvammasta. EKG ei kerro mitään pään tilasta. Eri paikkakunnilla, eri hoitajilla ja eri lääkäreillä voi olla eri näkemykset asioista, minä kumminkin kuljettaisin sairaalaan. T. Edelleen se ammattilainen
ja sen takia pään lyöminen? Minusta ei trauman jälkeinen tajunnanmenetys...Pakko kysyä mikä on koulutuksesi/työpaikkasi, kun tituleeraat itseäsi ammattilaiseksi?
t. kollega?
Ehkä ilmaisin itseäni huonosti. Jos päähän kohdistunut isku on niin voimakas, että sitä seuraa tajuttomuus, on mielestäni ihan paikallaan ainakin tarkkailla potilasta sairaalassa. Enhän toki voi tietää mitä tälle kyseiselle miehelle oikeastaan tapahtui, mutta ambulanssin soittaminen ei olisi ollenkaan väärin. Ja sairaanhoitaja olen, ambulanssissa työsk
se tajuttomuus tulee enne kaatumista, siksi ei säsin oteta vastaan. olen lähes 20 kertaa menettänyt tajun yskimällä.
Vierailija kirjoitti:
Oliko ottanut mitään alkoholia, edes kaljaa??
Tuttuni söi apteekin salmiakin makuisia yskänpastilleja (codesan??) ja joi jotain likööriä; pyörtyi suorilta jaloilta rappuset alas. Aivotärähdys, huuli halki ja menetti pariksi päiväksi muistinsa. Tämä on tositarina, olin itse paikalla.
Tuttu sai aivohalvauksen tuosta yhtälöstä. Verenpaine nousi hetkessä niin korkealle että humps. Nuori ihminen oli.
Salmiakki ei sopinut eikä alkoholi.
kun on kehoitettu pysymään aloillaan ja odottamaan ambulanssia.
Ei kannata pelleillä noiden aivoverenkiertohäiriöiden kanssa.