Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Carena Easy matkarattaista?

23.09.2007 |

Tervehdys " kollegat"

Olemme mieheni kanssa hankkimassa matkarattaita noin kuukauden ikäiselle tytöllemme. Matkarattaiden pitäisi olla helposti kokoontaittuvat ja pieneen tilaan mahtuvat. Näitä ominaisuuksia on mm. Carenan easy matkarattaissa. Onko kokemuksia ks. rattaista ja mitä muita saman asian ajavia vaihtoehtoja on olemassa. Kommentteja siis kaivataan, sekä plussia että miinuksia. Myös vaihtoehdoista tietoja. Kiitos!

Haikarapolska kera neitokaisen

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me hankittiin nuo rattaat omalle tytöllemme juuri kätevyytensä vuoksi. Ne ovat kevyet, mahtuvat pieneen tilaan, helppo kasata ja etupyörät on kääntyvät. Niin ja sisälsivät ne valjaat.

Kuitenkin miinuspuoliakin löytyy mm; renkaat vinkuvat ja kuluvat nopeasti (koska ovat muovisia tms.), kangasosia ei saa irrotettua joten puhdistaminen hankalampaa, jarrut ei pidä (!!) ja olisin kaivannut mukaan myös sadesuojaa.

Kukin tekee titenkin päätöksensä oman arviionsa mukaan, mutta näitä en kyllä muille suosittelisi.

t.Ufa, kera tyttösen 7kk

Vierailija
2/10 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ostettiin kans Carenat, kun Johannassa ei juuri muita osattu meille esitellä. Ja oli kai meillä jotain muitakin kriteereitä, joiden perusteella aateltiin, et noi olis hyvät. Olen kuitenkin tällä hetkellä aika pettynyt, renkaat tosiaan vinkuu, pitkäjalkaisen on vaikea työntää ilman, et täytyy varoa potkimasta jarruja jne. Jos nyt olisin ostamassa matkiksia, ostaisin Carenan isommat rattaat, koska niihin olis saanut Gracon kaukalon kätevästi ja mahtuvat suurin piirtein samaan tilaan kuin carenat.

Ei ne carenat nyt ihan hirveen huonot ole, mutta olen mä silti pettynyt, kun myyjät niitä niin hirveesti kaupittelivat hyvinä.

-Osse ja typykkä 10kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille hankittiin easyt toukokuussa ja kesäreissuilla käytettiin jonkin verran. Tosiaan kovin reippaasti ei noiden kanssa kävellä, syystä jonko Osborne mainitsi. Mutta meillä on oltu ihan tyytyväisiä, mm. koska haettiin edullisia matkiksia ja oltiin valmiita tinkimään " hienoukisista" . Eli varmaan on hienompia ja parempiakin olemassa, meillä on panostettu noihin " ykkösrattaisiin/ vaunuihin" ja nää Carenat on " city-käyttöön" lyhytaikaisesti. Plussaa on, että ne toimivat hyvin mm. kauppakeskuksissa tms, näppärät pinota ja pystyttää ja kevyet nostella autoon ja ulos. Toisaalta taas ne kankaat on aikas liukkaat ja meidän neiti (11 kk) valahtaa edelleen helposti huonoon asentoon varsinkin jos kiukkuilee ja alkaa kiemurrella ja sitä myötä sit kiukuttaa tietenkin entistä enemmän ;)

Renkaiden vinkumiseen auttaa niiden irrottaminen ja putsaaminen sekä sen jälkeen silikonilla suihkuttaminen. Etenkin alkuun tätä piti tehdä usein ja edelleen kostean kelin jälkeen.

Mutta hinta-laatusuhteelta ihan hyvät rattaat, sanoisin mä. Ei ladan hinnalla mersua saa ;) Mutta ei sitä kannata odottaakaan ;)

Vierailija
4/10 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeätä palautetta tuli ja sen perusteella täytyy miettiä sittenkin noiden Carenoiden ostoa. meillä oli isommilla lapsilla aikanaan Peg Peregon plikot ja olivat erinomaiset. Nyt kun ei enää enempää lapsia tulin ajattelin, että pääsisimme hieman halvemmalla, mutta voipi olla, että sittenkin tyydyn " Ladan sijasta mersuun" eli taidan kuitenkin hankkia ne Plikot, koska tiedän entuudestaan matkarattaiden olevan meillä paljon ja pitkään käytössä.

Kiitos vastauksista!

Haikarapolska kera tyttösen

Vierailija
5/10 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut Carena Easyt nyt käytössä Brion Kombien lisäksi kaksi vuotta ja ollaan oltu aika pettyneitä.

En ole pitkäjalkainen, mutta siltikään en pysty työntämään rattaita lyömättä kokoajan jalkojani jarruun. Rattaat ovat myös jotenkin todella takapainoiset, joten hiukankin isomman lapsen kanssa on vaikea mennä esim. kynnysten ja jalkakäytävien yli.

Nyt odotamme toista lasta ja Kombit tulevat kohta käyttöön vauvalle vaunuina. Silloin joudumme turvautumaan esikoisen kanssa Carenoihin, jos pitkää matkaa kuljemme. Olenkin jo haaveillut paremmista matkarattaista, mutta toisaalta poikamme on jo 2,5-vuotias, joten rattaita ei hänellä nytkään kovasti tarvitse. Hankalaa... ;)

Mutta siis; en suosittele Carena Easyjä!

Hauskaa syksyä!

Nalle

Vierailija
6/10 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...UfaKukin mainintaa, ettei kangasosia saisi irrotettua. Itse pesin Carena Easyn kankaat pari viikkoa sitten pesukoneessa eli kankaat saa kyllä irroitettua, ei tosin tosta noin vaan, vaan apuna on käytettävä ruuvimeisseliä.

Mä olen ollut tyytyväinen carenoihin. Ovat hyvät perusrattaat, enkä ole keksinyt muuta valittamista kuin ajoittaisen natinan. Nyt sekin vaiva on pysynyt meillä jo pitkään poissa ilman, että oltaisiin aikoihin rasvattu renkaita ym.

crateri

Vierailija
7/10 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvä eli osan kalliista hinnasta saa kyllä takaisin. Carenoiden kohdalla epäilen ettei voi sanoa samaa. Tuosta natinasta olen ainakin ennenkin lukenut kommentteja joten se taitaa olla enemmänkin niiden ominaisuus kuin vika!

Vierailija
8/10 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meillä oli hakusessa myös edullisemmat matkikset, kun likka oli 3 kk.

Kattelin sillon kans noita Carenoita ja marssin lastentarvikkeeseen...No sielähän oli myös niiden omaa merkkiä (Emma) Ostin sitten sellaset matkikset, malli oli joku kirjainyhdistelmä..no ei niitä ole kun kahdet ja nää on ne isommat ja silti sopivan pienet...ja maksoi vaan 89E.

Olen ollut tosi tyytyväinen.

Vierailija
9/10 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tälläset kun Emma BMX, Anttilasta tilasin hintaan 99e. Mulla oli myös harkinnassa nuo carenan easyt, mutta niissä ei ollut sit mieleistä väriä, joten (onneksi) päädyin noihin emmoihin. Oon ollut hirmu tyytyväinen, ei muuta valittamista kuin pieni pomppiminen (johtuu jostain pyörissä?) mikä tuntuu eniten kauppojen tasaisilla lattioilla, saattaa tosin johtua jostain mun kasausvirheestäkin, mene ja tiedä :) Pitäis tutkia paremmin joku päivä... Mutta siis muuten aivan ihanat, iso tavarateline, mukiteline, valjaat, hyvin tilaa kävellä reippaamminkin ilman että potkii jalkojaan rattaisiin (tätä vaivaa oli meidän edellisissa matkiksissa, Peg Perego). Tosin auton tavaratilassa ne vie melko ison tilan, farkun perä on melkeis täysi niistä. Edelliset oli tosi pienet näihin verrattuna :)

Vierailija
10/10 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytynee tsekata ne Emmatkin. Toisessa keskustelussa myös kehuttiin Gracoja. Metsästys siis jatkuu...